Jardův "Kupáč"
Kupáče přivezl děda zbrusu nového z Mototechny na podzim roku 1979 a mě tenkrát byly dva roky. Od té doby je v naší rodině. Po dědovi, který vůz garážoval a opečovával, se erkem vozil táta, a když mi bylo osmnáct, dostal jsem ho za maturitu. Asi pět let jsem ho používal k dennímu ježdění, jednou mu rozbil předek a nakonec pražská sůl definitivně rozežrala karoserii. Když hrozilo, že z auta vypadne zadní náprava, zavřel jsem Kupáče na chatě do garáže, kde dva roky stál a čekal na potřebné náhradní díly a finance ke kompletní renovaci. Ta nakonec začala na jaře 2003 a v podstatě stále trvá.
Do současného stavu se auto dostalo před několika týdny. Protože nejsem mechanik a nemám ani potřebné vybavení, většinu generálky za mě udělali odborníci. Podařilo se mi najít a přesvědčit skutečné fachmany, což má bezesporu výhodu v perfektní kvalitě práce, ale na druhou stranu mě renovace stála přes sto tisíc. Nemohu ale říci, že bych si sám neužil. Kvůli dílům jsem objezdil celou republiku a poznal mnoho erkařů :) Auto taky pořádně vyzkoušelo mou trpělivost, protože se všem doslova rozpadalo pod rukama a stále bylo třeba shánět nové a nové věci. Jen motor s převodovkou se vyndaval čtyřikrát (voda ve voleji, hučení pětikvaltu atd..) a zadní náprava stále není dodělaná. Dolaďování není zřejmě nikdy konec.
I když jsem v osmnácti snil o upraveném a nadupaném éru, časem převládlo rozhodnutí pro originální stav. Když doplňky, tak jen takové, které bylo možné sehnat i v sedmdesátých letech. Zásadu jsem porušil zabudováním pětikvaltu, abych mohl jezdit delší tratě a neohluchnul :) Do interiéru taky nepatří hodiny, škodovácký znak nebo "rychlé pedály", ale mě se tam prostě líbí. Jinak je vše snad původní. Také proběhla GO motoru, takže teď má najeto asi patnáct set kilometrů. Kiláčky budou přibývat pomalu, protože dnes už Kupáč rozhodně není vůz na cesty do práce...
Renovace:
- Nové veškeré plechy, včetně podlahy, prahů a předních i zadních podběhů, na opravu zůstaly pouze dveře, zadní blatníky a zadní čelo.
- Nový lak - původně oranžová 7845 - dnes akrylát 7845/2 je trochu víc do červena
- Nové brzdy, péra, tlumiče - vše originál
- Čalouníkem opravené přední sedačky, nové oranžové koberce
- Nové přední sklo, všechny okenní těsnící gumy
- GO původního motoru, nový výfuk
- Mnoho dalších drobností
Klempířina
Nový lak
Strojení
Úpravy:
- pětikvalt
- 13 - kola, obuto 165/70
- chromové kapky a drobné zásahy do interiéru
Léto 2004
Plány:
- loukotě - budou příští jaro, již jsou koupené
- GO zadní nápravy
- originální chromované stěrače
Poděkování:
- Autoklempíř Kudrna, Holešovice
- Lakovna a karosárna Kano Car, Šestajovice
- Motory Velendrorf, Říčany
- Automechanik Pavel Drahota, Červený Hrádek
Leto 2005:
Ahoj všem,
konečně jsou na autě loukotě, zadní náprava má nová ložiska, ale stále je hlučná. Práce stále dost...
Léto 2005
Leto 2006:
Mala aktualizace z lonska, inspirovana dobovymi katalogy
Leto 2006
2. 6. 2007
Loni mě Kupáč odvezl i na svatbu..:)
11. 11. 2009
Ahoj všem. Přidávám pár obrázků z focení pro Svět motorů. Do silvestrovského čísla chystají takový sranda test - socialistický vs. kapitalistický sporťák. Kupáč posloužil pro srovnání s 911..:) škoda, že nesehnali nejstarší model porsche, to by mohlo být i zajímavé.
22. listopad 2009
22. listopad 2009
22. listopad 2009
22. listopad 2009
22. listopad 2009
22. listopad 2009
22. listopad 2009
22. listopad 2009
22. listopad 2009
22. listopad 2009
22. listopad 2009
22. listopad 2009
22. listopad 2009
22. listopad 2009
30. listopad 2008
17. listopad 2008
16. listopad 2008
16. listopad 2008
16. listopad 2008
15. listopad 2008
22. duben 2008
22. duben 2008
7. březen 2008
12. únor 2007
20. únor 2006
4. únor 2006
3. únor 2006
3. únor 2006
3. únor 2006
10. srpen 2005
27. červenec 2005
30. září 2004
30. září 2004
30. září 2004
29. září 2004
29. září 2004
29. září 2004
29. září 2004
29. září 2004
29. září 2004
28. září 2004
26. září 2004
22. září 2004
22. září 2004
21. září 2004
21. září 2004
21. září 2004
21. září 2004
21. září 2004
22. listopad 2009