Pošli Tvůj mejl a přepošlu Ti Érko z youtube. Nejdražší a nejhezčí je vše v originálu,bez vytunění.V prostotě je krása.Tu žlutou 6142 mnělo i Porsche...nádhera.
Pokud šlo o prahy a pod.mněli jsme v autoservise lakýrníka,kterej přidal do matovky (černé) tužidlo,podstříknul to plničem-šedou- a pak poprskal kapkama ten podklad,že to bylo jako body.Nakonec to přestříkl orig.barvou a bylo.Normální body se stejně v ostrých hranách trhalo a pod.
Vlastnil jsem Š 110 R ve žluté barvě 6142.Nádherná barva,auto bylo přes Tuzex,vyrobené v Kvasinech a mnělo ještě značku písmenka K mezi před.blatníkem a dveřma.Mněl jsem to mezi prvníma,ještě jen se dvěma světly.Bylo úžasný.Nejkrásnější v téhle žluté, ta citrónová působila jako vybledlá. Bylo taky krásné v bílé a červené...
Prosím, mohl by někdo uvést vlastní zkušenosti z lakováním s BODY akrylátem ? (práce, trvanlivost atd.). Prostě je levnější a hlavně mi dokážou namíchat přesný odstín, narozdíl od Mobihel, který nemá už na to recepturu.





Díky, Pajk
Vřelé díky,


Nemáte někdo náhodou fotečku erka v těhlech origo odstínech?:


Příp i jiné origo odsíny na r.v. 1980.





6142 sluneční žluť


6145 citrónová žluť


7397 orient oranž


7845 brilantní oranž.





Potřebuji je trochu blíže srovnat a ze vzorníku noc vidět není


Pajk
Pokud to máš správně natužený tak leda šmirglem nebo škrabkou...
A ještě otázečku:


Jde to (akrylát) něčím umýt po zatvrdnutí? Třeba když se mi někam ufoukne.
Jo, je to tak. Syntetiky opravdu spotřebuješ víc než akrylu. Na dvě deci akrylu nastříkáš oboje dveře od eRka.
Taky jsem slyšel několik zvěstí (ale stylem jedna paní povídala🙂, že akryl kryje mnohem více než ostatní barvy a proto je ho mnohem menší spotřeba. Je to tak?


Je fakt, synt. moc nekreje🙁
Slyšel jsem to totiž od kamaráda, teď, když vím, že to vypustila Nova, jsem ještě víc nas..ný...díky pánové... 🙂). PS - kdo zkoušel Eternal na holý plech, ví, čeho jsem se obával, tedy vodovek i jako základovka. H
Včera večer se v Tv (myslím Nova) vyjadřoval zástupce nějaké firmy která barvy vyrábí, že EU požaduje snížení obsahu těkavých látek v barvách, nikoli zákaz "ředidlových" barev. Oni jsou prý připraveni vyrábět syntetické barvy, které budou normě EU o těkavých látkách vyhovovat při zachování původních vlastností. Bylo to hlavně o Airbuschi ale týkalo se to všech barev.
Fáma z novinářský žumpy... třeba tady:


http://www.bal.cz/view.php?cisloclanku=2006102603
Kloogie - vodové barvy - moje služební Honda Accord r.v.2001 je nějakou Black Devil metlou, a prodejce říkal, že to auto skládají a stříkají v Británii a je stříklá vodovkou. Výsledek - moc pěkné, nicméně měkčí než acryly (myčka atd.). Takže mně nijak vadit vodovky asi nebudou. Druhá informace je, že současná produkce Oktáfky a Fóbie bá metlu ředidlovou a navrch Clar-lack vodový. A za třetí dotazoinformace - prý EU zakáže ředidlové barvy v r.2007 ?? Víte někdo něco ?? H
A ještě sem si vzpomněl na jednu poučku... na lakovaní není nikdy dost světla - používám 2x500W halogeny + 3x150W + 3x100W. Prostě to musí být nasvícený ze všech stran, aby bylo jasně vidět, jak se barva slévá a podle toho stříkat. Když se stříká "poslepu", tak je pak větší riziko, že se to nesleje, nebo to steče. Toť moje zkušenost.
Ono stejne je to o praxi... jde o to nebat se to vzit do ruky a striknout. Dulezity je mit dobrej zaklad, dobre odmasteno, setreno antistatickou uterkou, bezprasny odvetravany prostredi, idealni teplotu, zadnej bordel v pistoli.


Myslim, ze pres zimu se asi strika nejlip, protoze garaz si lze vytopit presne na pozadovanou teplotu (lepsi v zime topit nez v lete ochlazovat), vetsina zviratek nekde spi, takze nejsou zadny mouchy, musky, poletusky a navic se v zime s autem nejdezdi 🙂


A zbytek se clovek nauci vlastnima chybama - predstrikat si hrany a blbe dostupny mista, spravne seridit vzduch atp.


Se mi taky stalo, ze se mi rozstelovala pistole a mel sem moc barvy, jen se po ni zaprasilo. Nebo ze jsem strcil hadici do blby diry a strikal jsem na 7atm.





U mne ted celkem aktualni tema, kdo chce, muze se mrknout
To asi ne. Záleží čím stříkali oni. Třeba nitro na syntetiku může zlobit a někdy to udělá puchýře. Ale opačně by neměl být problém. Akryl by měl jít na všechno.


Mimochodem, Grada vydala pěknou, malou knížečku jen o barvách a tam je vyjmenovaný co můžeš na co. Bohužel už ji nemají v e shopu, ale na krámech občas ano.
Jako Tempery, nebo tak? Tak ty vřele doporučuju, ale jen na stavbu RSka od schwejka, jejíž díly jsou na dvě A4ky 🙂
A co vodou ředitelný barvy - máte s TÍMHLE někdo zkušenost??
Som sice laik , ale ked som daval do laku auto, tak v lakovni prave mali auto co predchadzajuci majitel mal streknute syntetikou a nadavali, ze to musi ist cele dolu pred lakovanim, udajne nie je vhodne uz potom lakovat inou farbou ako syntetikou znova. Ale to by sa musel vyjadrit odbornik na lakovanie.
Vivemetal myslím že je jen bílá a oni to dotónují na požadovaný odstín. Míchají to přes PC, je na to takovej velkej stroj. Vidíš na něj jak se to míchá, ale popsat to nejde 😀 Ale dělají všechny barvy ze vzorníku a asi i víc...





Mimo Ral totiž mají ještě vzorníky, kde je třeba jen od jedný barvy tisíce odstínů, když koukáš na jednu stránku, tak nevidíš ani rozdíl 🙂
Daves - prosím Tě, nějak nerozumím těm barevným odstínům - prostě, dá se koupit citronová (sytá) žlutá, nebo jenom dotónují bílou do žluta...??? Víš, kde to prodávají nebo míchají přes pult? Díky H.
Jo, je to tak. Můžeš to víc nalejt aniž by to steklo. Akryl je na tohle víc náročnější. U syntetiky je na všechno čas.





http://www.vivechrom.gr/htmlsite1/productdetails.asp?id=281
Mne totiž docela zajímá ta syntetika, páč s klasickou českou občas stříkám interiérové díly. A rád s ní dělám. Totiž - fouknu dvě slabé vrstvy bez ulévání a čekám. Když se nasleje, fouknu opatrně další a mám spoustu času na "ulití" bez toho, aby stekla. Kdežto u acrylu MUSÍM hned ulejvat, protože když neuleju hned, tak už nikdy a je pomeranč. Tedy hned uleju a pak se modlím, aby se neutrhla. Prostě acryl na perfektní lak se musí umět, syntetika je víc pro "menší machry". Toť můj názor. H
Eště mě tak napadá, když jsem psal o Autobalu, to je samozřejme made by Barvy a Laky Hostivař, na stránkách (www.bal.cz) maj téměř ke všemu katalogové listy s podrobným návodem... určitě to stojí za přečtení. Nemusim doufám psát, že ceny (hlavně v jejich prodejně) jsou oproti čemukoliv za Aší dost jinde... Joa ještě k Autobalu, sám o sobě je syntetická vypalovací barva a asi i dost kvalitní (akorát mám špatnou zkušenost s červenou), ale směsí s jilkolinem vzniká "samovypalovací" nitrokombinace, která je IMHO kvalitou mnohem níž (ta špatná zkušenost s červenou je u té nitrokombinace)
muj otec pracuje s laky od PPG (prijde do prodejny a rekne - chci tolik a tolik takovy barvy,k tomu tuzidlo), tot vse co vim, taky jeste vim ze s nima strika tahace co jsou v kazdodennim provozu a o osetrovani si mohou nechat jen zdat a po umyti ma barva stale lesk jak blesk
Mno, tak přidám taky kapku zkušeností... To zvětrání a zmatnění po roce sem zažil u nitrokombinace (syntetika + jilkolin) byla to červená - paprika. Zeleň lesní naopak celkem držela. Obojí celé auto, barva Autobal.


Akrylkombinací sem dělal blatník na 130 a po dvou letech vypadá pořád stejně (červená šípek) Obojí stříkaný elektrikou EverSpray (nejspíš předchůdce Wagner)
jenik: matematika jednoduchá, když koupíš Mobihel, ten se mísí s tužidlem 1:1 a ještě se do toho přidává ředidlo. Koupíš tedy kilo mobihelu a rázem namícháš dvě a čtvrt kila barvy. Kdežto Vivemetal se mísí v poměru asi 1:5 (možná 4, teď nevím), takže koupíš kilo a z toho namícháš jen kilo a čtvrt. Takže ve finále zaplatíš 1000 za dvě a čtvrt kila mobihelu a 400 za kilo a čtvrt vivemetalu.





Haness: jsem naprostý laik, v podstatě sem toho moc nenastříkal, takže spíš odkazuju na zde uvedený odborný články a říkám vlastní postřehy. Akrylkombinace je naprd, mně zvětrala, ztratila lesk a pouští barvu. Mobihel je super, bezva se s ním pracuje a méně práší a spíš se s ním dá v uzavřeném prostoru vydržet než s Vivemetalem. Ten dlouho schne, všude se lepí, ale zase jde líp nalejt a má hezký lesk.





A co dělat ?





Koupíš Syntetiku Vivemetal včetně tužidla. Ředidlo můžeš použít S6000. Připravíš si jen požadovaný množství, namísíš, naleješ do pistole a stříkáš. Nejdřív se to popráší, pak se nechá 15 minut vytěkat ředidlo a pak se naleje finální vrstva. Schne to víc než 5 hodin do nelepivosti, pak asi dalších 10-15 hodin do vytvrzení.
Asi bych moc poprosil za všechny Davese, aby nám poradil krok za krokem, co udělat se syntetikou Vivametal ( od nákupu po uschnutí ).


PS - samozřejmě bez tmelení 🙂), myslím tím, že auto je už v plniči.


Moc díky H.
Heleď nechci šťourat, ale nějak nechápu tu matematiku Vivemetal-Mobihel......
akrylkombinace nic moc 🙁
A co polyuretan? Máte někdo zkušenosti?





Jinak moje zkušenosti s nitrokombinací a tužidlem:


Bezvadná cena, nelepivost za 20 minut na sluníčku, dobře se to slévalo (i kapkovatělo🙁 ) ale měkké to bylo tak 3 týdny. Při práci to příšerně smrdělo🙂. Je to rok a zatím drží.
Jen pozor, že některé věci mají na objednávku. Kdysi jsem tam volal.





Ale jak říkám, nakonec mi stejně všichni řekli, že Body je barva na plot 🙁





Zmíněná syntetika Vivemetal stojí odhadem 400 za 3/4kila, ředí se to ale 1:5. Akrylát Mobihel sotjí odhadem 1000 za kilo, ale ředí se 1:1, takže vlastně ve finále srovnatelná cena.
Jo tak ta prodejna co píše petrkar jsem měl namysli v těch malešicích a snad existuje kupoval jsem tam základovku cca v červnu 🙂
Díky spolulakýrníci🙂
BODY prodávají tady:





Autolaky, barvy, drogerie


Lisová Jana


Malešická 132/44


108 00 Praha 10


tel: 274 771 361


GSM: 604 232 607





A je to prodejna, která je přímo doporučovaná zastoupením BODY jako maloobchod, tj. i malé balení, ceny stejné jako na webu.
Já tam byl tak odhadem tři měsíce zpátky... telefon tam ještě vyzváněl, ale do prázdna. Na uvedený adrese sem našel jen strženou ceduli se jménem firmy a nic víc.
Jako ta ve šterboholích?asi na jaře jsem tam ještě byl...tyjo
Abych to uvedl na pravou míru - tahle prodejna už neexistuje 🙂
tady maj body


Štěrboholská 571, 102 19 Praha 10 - Hostivař


tel./fax: 272 700 672, 272 700 828


e-mail: bodycar@tnet.cz


a nebo je ještě jedna prodejna ve strašnicích ale číslo nevim-nutno předem objednat(třeba větší balení) ale odkážou tě na ní případně z týhle prodejny ceny maj stejný.
Mimo zde zvěřejněné odborné články mám vlastní postřehy zde :





http://web.daves.cz/index2.php?ses_web=2&ses_id_lang=0&item=381





Nabízí se syntetika ViveMetal nebo akrylát Mobihel.





Kam přijdu, tam na body nadávají a místo toho doporučují výše zmíněné.


Pracoval jsem s obojím.
Čím jste kdo olakovali auto? Chci to urobit napůl svépomocí za rozumnou cenu🙂


Prosím zkušenosti, odkazy ohledě samotných barev.


Po zkušenostech s Karlem už nikdy samovypalovačku s Jinkolinem🙂 I když lesk jak blesk🙂


Neznáte někdo prodejnu nabízejíci Body v Praze?


Díky Pajk