A proč ne? Tak použiješ rozpínací relé a je to, když pak vypneš klíček relé rozepne napájení rádia a je to, nebo by se dal použít i logický člen NOR(negace) a výkonový tranzistor.
Však to je ok, ten kontakt se rozepne, když se sepne palubní napětí, to tu psal Tatomechanuk, ale to neřeší primární otázku o vypínání autorádia...
Na schématu je to 30tka, ktrá vede od spínačky do přepínače blikačů.
A co třeba ta funkce spínačky, že v poloze garage, když je páčka blikačů v jedné z poloh, tak na té straně svítí parkovačky, ta spínačka musí něco v poloze garage spínat, jak by to asi jinak fůngovalo?
... já měl vždycky rádio v každým autě zapojený na stálý+ prostě jsem si ho zapínal a vypínal kdy se mi chtělo, bez ohledu na polohu klíčku či funkci motoru...
Asi dvě možné cesty - hodit do auta central a při zamčení odpojit palubní síť (tím se vypne nejen rádio, ale třeba i světla - podobně jsem to používal já), nebo jednodušší varianta - výměna spínačky. Ponechat mechaniku a vyměnit jen ten kus co jde ovládat šroubovákem 😉 Mimochodem i 120ka má ten systém stejný, že poloha 0 je shodná s vytaženým klíčem ? Kdysi jsem to měřil, a zdá se mi, že jsem naměřil něco jiného, ale bez záruky.
Přesně tak, ale když ho máš zapnuté a zapneš zapalování a opětovně ho vypneš, tak se vypne i rádio.
Jestli mě paměť nešálí, tak ten Blaupunkt se při vypnutí klíčku vypnul a při zapnutí zapnul, ale v poloze Garage fungoval jen po manuálním zapnutí (delším podržení tlačítka na rádiu) a pak se samozřejmě nevypnul.
Nevím zkusím zjistit. Mě to překvapilo samotného. Přišel jsem na to až po nějaké době, když se mi rádio samo vyplo.
Mohl bys zvídavým (a zvědavým) jedincům na jakém principu je to zapojené ?
Ale jedna dobrá informace: existují rádia ( jedno mám ve svém erku ), které to umějí i bez toho spínaného drátu. Montovali se do felicií řady Laurin a Klement. Je to nějakej Blaupunkt.
Asi ti připravím zklamání, ale spínací skříňka ve která je namontovaná ve vozidlech řady 100 - 110 R nemá v poloze "Garage" sepnutý žádný z kontaktů, jako to je u modernějších aut. Naopak má kontakt, který je pod napětím i (jenom) v poloze O i při vytaženém klíčku a to je kontakt označený P.


Takže to zapojení, které by si ve svém autě chtěl mít s originál skříňkou nevyrobíš.


Protože nerad posílám do světa neověřené informace, tak jsem si to na demontované skříňce dnes ráno ještě ověřil !
Neboj já o šroubováku vím 😀:D...Díky
ja som si to sice sam nerobil...ale bol som pri tom...a staci ti k tomu merák..nastavis si do akej polohy to chces a prikladas merak na kontakty.. a kde je stava tam to prichytis...prikladas to tam kde pchas kluc do zamku povolis dva sroby zozadu vytiahnes to s tej ciernej krytky a mas to...polohy prepinas iba srobovakom alebo niecim polochym....a kurna ..teraz som vyzradil aj tym par ludom co o tom nevedeli ze erko ide nastarovat srobovakom..omg...😀..


dufam ze si tomu pochopil..ak nie skusim to vysvetlit lepsie...
Dostal jsem super vánoční dárek (když se "Ježiškovi" řekne přesný typ, tak to funguje jako eShop 😀:D) : autoradio. Kabeláž už mám v autě připravenou z před Vánoc, kromě jedné věci : spínaného napájení.





Chtěl bych aby se napájení seplo při otočení klíčku do první polohy (0 - GARAGE) tzn aby radio hrálo i při nezapnutém zapalování, ale vyplo se při pootočení klíčku do polohy pro vytžení klíčku (STOP). eRko mám z roku 1978.





Poraďte prosím...