Tohle je klasický výfuk. Ještě starý podstivý. Pak jsou polské, které mají naprosto stejnou cestu, jen jednotlivé díly jsou sekány univerzálně, takže mají dvě velké díry na trubky a malé dírky na průchod plynu. Jsou pak jen pootočené jak je třeba. Děrované trubky jsou stočené z děrovaného plechu. Další polská alternativa končí svody hned v obalu, už nejsou zahnutý uvnitř a vnitřek je mnohem jednodušší. Tyhle výfuky pak upadávají, protože ureznou ve spoji svody-plášť. To co máš nafoceno je starý poctivý výfuk, kde děrovaná trubka je opravdu trubka a jednotlivé díly jsou unikátní, ne univerzální.





Měl jsem rozebráno asi pět různých výfuků, možná víc a porovnával jsem.
Divil bych se, kdyby nějaký druhovýrobce vymýšlel a konstruoval vlastní


výfukový tlumič na Š 130 ! Myslím, že je tomu naopak, tedy že druhovýroba tlumičů na 130tku spíše bude kopírovat tlumič 120.


Je to jednodušší a levnější.
Nemůže to být jenom tím že to je od jiného výrobce? Taky jsem nikdy neslyšel o tom že by 130 měla jiné proudění plynů
Tak tady je !


Z fotek ale stejně není moc patrno, jak v tomhle výfuku ty plyny vlastně bloudí.


Takže si dám práci a zkusím vám to popsat :


Od svodů (litina, kamna a pod.) jdou dvě trubky do tlumiče. Až potud výfuk vypadá jako každý na 120tku. Vevnitř se obě stočí do vodorovné polohy a projdou všemi 4 přepážkami až do polokulového prostoru, který je na fotkách odříznutý. Mezi 1 a 2 přepážkou jsou trubky děrované a ještě podélně rozříznuté. Tam se plyny otočí a jdou jednou trubkou zpět do prostoru mezi 1 a 3 přepážkou.Potom projdou vyvrtanými přepážkami 3 a 4, do prostoru na konci výfuku kde se proderou vyvrtanými otvory do výtokové trubky, která je přepážkou 4 zaslepená


Doufám, že jsem to popsal pochopitelně.


Přepážky jsem očísloval tak, jak se čísluje všechno co je v autě, tedy


od předu do zadu po směru jízdy.


Popravdě řečeno proč je tento výfuk tak komlikovaný a smysl bloudění výfukových plynů mi uniká, přesto, že jsem už v životě nějaký ten výfuk viděl.
poprosil bych ještě fotku zvrchu na tu rozbalenou část, jakoby od zadních sedaček, kdyby to bylo v autě. Já tam vidím totiž nějaký optický klam v místě, kde jdou svody do tlumiče, hapruje mi tam ta výstupní děrovaná trubka 🙂
jestli je zájem tak obrázků mám víc
Do dnešního dne jsem si myslel, tak jako asi mnozí z vás, že výfuk na


130 L se liší od 120tkovýho pouze velikostí otvorů v přírubě.


Ze zvědavosti jsem jeden tlumič před odvozem do šrotu "otevřel"


a fakt jsem zíral co je vevnitř. Tak složitou cestu výfukových plynú


jsem ještě neviděl.