Maticové vs. hrebeňové riadenie

urcite hreben..4rever
nevím jen maticové ale já když sem koupil svoje eRko tak sem byl rád že jsem stím dojel.... nešlo to uřídit. potom jsem tam dal hřeben a zatáčet je jak v octavce s posilovačem 🙂
mam uzovku/1980, s maticovym sem jezdil 3 roky, potom jsem dal hreben, vyhoda maticovyho byla, ze bylo strmejsi a neprenaselo na volant kazdy drncnuti...a jinak hreben ma jen 2 kulaky,je proste odolnejsi, lepsi 🙂
no třeba zajímala ale jako nechápu co s tím sleduješ jestli ti to vydrží jedno 15let a druhý 20 jako není to věc která by se měnila každý léto
Marek Plaček: Skús si niekoľkokrát prečítať moju otázku. Ja si myslím, že z nej plynie snaď dosť jasne, že ma zaujíma životnosť maticového/hrebeňového riadenia. A k čomu mi to je dobré vedieť? Teba niekedy nezaujíma životnosť rozličných dielov?😉
ferdo mužu se tě zeptat k čemu tahle informace je dobrá ? jako chápu kdyby ses ptal s čím se líp jezdí nebo co je lepší na závodní použití ale tohle? no nevim no....
Hansi: No, možná to bude taky tím, že Fa, Fe maj na předních kole větší váhu, pohon předních kol se taky určitě podepíše na řízení.
není to zkreslený tím, že na starejch škodovkách se nic neopravovalo ? že jich byl menší počet, že se méně jezdilo, atp ? 😉





Převodka na hřebenu se přece šteluje přítlačným šroubem a je prakticky neopotřebitelná (u škodovky).
Dobre, trochu to upresnim,vychazim z toho ze debata je o Skodovkach,do modelu Felicie. Tolik hrebenovejch rizeni co spotrebujou Favorit +Felda se nemuze vyrovnat se starou radou Skodovek.Tam u maticoveho rizeni tak velke opotrebeni a nasledna oprava neni.Hovorim o tzv.prevodkach rizeni.Dale ze zkusenosti,servo rizeni je super vec(hreben)ale oprava techto prevodek je financne narocna,vcetne toho ze ne kazde jde opravovat.To je muj pohled ze strany oprav a uzitkovosti.


Neni to muj nazor nebo debata o hrebenovem rizeni v modernich autech se servem. 😉
to znamená,že ve volantu cítíš co se děje pod předníma kolama, cejtíš, jestli držej, jestli jdou do smyku, jestli je pod nima hladkej nebo hrubej povrch, prostě co v danou chvíli auto dělá. A v tom je matice výborná.
Teraz ma zaskočil tem pojem "zpětná vazba od kol". Čo to znamená?znamená?
Hansi: hmmm, zajímavá zkušenost.


každopádně se přikláním k variantě, že životnost má jednoznačně lepší hřeben. Pokud by se někdo ptal, které řízení má lepší zpětnou vazbu od kol, tak jednoznačně matice.
zarucene je lepsi hreben!!!
Zajímavá zkušenost. Z hlediska konstrukce by to mělo být zcela jistě hřebenové, neb má méně kloubů, nemá pomocnou páku atp.
...hmmm...)))
Jednoznacne maticove,to jsem jeste nikdy nemenil, 🙂


zato hrebenovejch mraky ;-(
Zdar, zaujímalo by ma, ktoré riadenie je lepšie, čo sa týka životnosti.