Vystužovaly se obě ramena jak šikmý tak i podélný.Šikmý někdy kolem roku 85 a podélný kolem roku 88. Jinak se někdy podivejte na zadní kola na garde.Ty nápravy měly áčko snad už z výroby a provozem se to ještě daleko více zhoršovalo protože se ty ramena prostě ohybaly.Takže pokud používat zadní úhlovou nápravu tak asi jedině z posledních modelů od roku výroby 1988.
Pokud se nepletu tak se zesilovaly-vystužovaly akorát podélné ramena šavle.
Petkar : V průběhu výroby šikmých ramen pro zadní vlečenou nápravu došlo k jejich zesílení právě z důvodu zamezení jejich kroucení.


Někde jsem to četl, myslím v Cedrychovi, od které doby tomu tak bylo, bych musel dohledat, až budu mít čas.(bude-li zájem)
Je tu ještě jedna věc:


Nová ramena z druhovýroby bývají ze slabšího plechu a proto je u nich vyztužování skoro nutností.


Ačka jsou vzhledovej dojem z kroucení ramen-> je to to samý.
Asoky, já jenom reagoval na to, že píšeš, že pro normální provoz to nemá smysl zesilovat. Myslím si, že i pro normální provoz to smysl má, když se podíváš kolem sebe, skoro každý druhý rapid/130ka má vzádu větší nebo menší Ačka (a ty co je nemají, je budou dříve nebo později mít taky), materiál se holt unavuje, rezne atd... Ačka vznikají právě kroucením ramen zadní nápravy a vyztužením to kroucení omezíš.





Proto si myslím, že pokud to má rozebrané a repasuje vlečku, nic nezkazí zesílením, naopak může jenom získat a prodloužit životnost vlečky. Sice jsem se o to taky nijak extra nezajímal, ale pokud vím, výrobce snad nedělal nějakou výraznou změnu v zadní vlečené nápravě, podle které by se některé ročníky "nekroutily" (nedělaly Ačka). Je možné, že u pozdějších ročníků dochází k tvorbě Aček míň, ale to je nejspíš proto, že jsou ta auta mladší...





Jiná věc je pro sportovní-závodní ježdění....
Nechci se tady nikomu nic valit do hlavi a už vůbec né se tu s někym přít, Petkare nevím co jsi tim myslel, ale o áčkách jsem nic neříkal ale psal jsem o kroucení a o vyztužování, Někde jsem kdysi četl že áčka mívaly pouze nějaké určité ročníky a pak už Ačka nemívaly, moc jsem se o to vlečku nezajímal, ale je možné že se A dějí i při kroucení..
To ASoky: dovolím si nesouhlasit. Všichni mě tady přesvědčují, že Ačka jsou důsledkem kroucení příčných ramen. Ono je to v podsattě jedno jestli se kroutí příčná nebo podelná ramena, jde o to, že pokud má tu nápravu rozebranou, tak mu nic nebrání tomu jí zesílit a proudloužit její životnost. Nota bene když už dneska se šikmá ramena vyvažují zlatem...





BTW: když se podíváš na obyčejné 130/136/rapidy tak většinou ty, co jsou používané v normálním provozu mjí bzádu Áčka.





Takže já bych je zesílil už jenom z důvodu prodloužení životnosti a STK se neboj, pokud to máš v erku, je úplně jedno, jestli jsou nebo nejsou zesílené😀 Po nastříkání a povrchovém ošetření stejně nikdo nepozná, jestli jsou zesílené nebo ne...
Obyvy při kontrole nebo na STK by jsem neměl, měl bych obavy spíše z motoru Fa. Neděláš žádnou přestavbu a kyž už vyztužovat tak pořádně a né na půl hoši..
A není to škoda udělat to jen napůl? Ty výztuhy mají z otevřeného I profilu udělat krabici
já to udělám jen na půl, na zadní šavle dám po jedné, místo po dvou na každou stranu, dopředu je to podle mě zbytečné, vyztužovat ramena
no, v podstate si mi potvrdil to čo som si myslel.Ja sa na tom odveziem pár krát, stejne mi od toho hneď prvá kontrola vezme techničák a ŠPZ 🙂 Ale navarím to, nech nežerem... Díky
No záleží na tom na jaké ježdění to auto budeš mít? Běžné ježdění s občasným šlápnutím na plyn město a tak, tak zbytečné. Ale na závody do vrchu, tvrdý podvozek (pružiny tlumiče) je to dobré nebo spíše nutností, Je to plus k tomu aby jsi zabránil kroucení nápravy, Já by jsem to navařil.. Závody a tvrdý podvozek ano,,, Běžné ježdění ne,,
Prosím o radu: dávam dokopy "vlečku", a pozerám že sa tu ponúkajú výztuhy. Viem že nieje nutné ich tam dávať, ale chcem sa opýtať, aký je rozdiel keď tam sú / niesú. Jednoducho či ich mám objednávať a navariť ich tam, alebo to nieje až tak nevyhnutné. Aký majú vliv na tuhosť, alebo iné vlastnosti nápravy? Díky.