Originální ochranný nátěr spodku

Oprava: ten přípravek byl na trhu nejběžnější...
Proč se to přetíralo Tlumexem Speciál? Jednalo se totiž na trhu o nejněžnější přípravek pro ošetření podvozku, a i pro ten platilo, že se musí obnovovat. A to platí a bude platit pro všechny přípravky na bázi asfaltu. Osobně si myslím, že právě ona agresivita zaručila narušením podkladu - spojení vrstev a zaplnění pórů v asf.podkladu (i ten Reflexol se bude chovat podobně, je to zase jen asfaltová penetrace). Stálo by za to porovnat technické listy.





Nátěrové postupy přece zjistíš z návodů, osobně bych to nanášel stříkáním po vrstvách, ne štětcem.
mkupe:


Antivibral (zmiňovaný např. v publikaci Automobil - ochrana proti korozi a údržba nátěrů) vyrábělo Paramo už v 70-letech. Jen se mi pořád nechtělo věřit že by někdo asfaltový nátěr přetíral Tlumexem Speciál, který je dost agresivní a celé by se to zvedalo a spíjelo (což jsem si vyzkoušel). Až minulý týden mě zaujala publikace "Kvalifikační příručka natěrače a lakýrníka" kde je v kapitole věnované nátěrovým hmotám popsán Antivibral a je i doporučeno přetření Reflexolem. Příručka je z roku 1977. To byla voda na můj mlýn, protože způsob kterým je ošetřen můj vůz se docela osvědčil, v místech kde byla tlustá vrstva asfaltu (i několik milimetrů a tvoří dokonalou bariérovou ochranu) a na ní stříbrný nátěr (který nedovolil asfaltu nikdy proschnout) se koroze skoro nevyskytuje, zato místa takto neošetřená jsou na kaši (postupně vyvařuji). Tak bych chtěl ochranu zachovat, jenže můžu jen hádat co to je nátěrový postup + poradit se se zkušenějšími.
Nechtěl jsem se do toho míchat, ale Smaragd (S100, rv 1969) měl podběhy a celý motorový prostor vytřený stejnou stříbrnou barvou, ale tam se původní (a zároveň první majitel) přiznal, že to natíral touto barvou on sám...
S tím reflexolem bych si nebyl tak jistý. Mám taky podběhy "stříbrné" https://www.skoda110r.cz/article.php?aid=525&olimage=13949 a nevím o tom, že by tam kdy bylo něco jiného než Tlumex. Ovšem starý Tlumex. Jednou jsem s ním dělal a měl v sobě stříbrné částečky.
Mě by zajímalo, z jakých dobových publikací jsi čerpal, protože uvedené nátěrové hmoty jsou pod zmíněným označením dnes běžně k mání, že by obchodní název přežil sametovou revoluci se mi nechce věřit.


Ano, ta stříbrná vrstva bude vrstva, kterou si antikorozní úpravu spodku vylepšil některý z majitelů.


Jinak složení vrstev nátěrů na spodku jsem zjistil následující:


- základovka (červená)


- krycí vrstva (slonová kost)


- antivibrační vrstva na bázi asfaltové suspenze


................................................
Baťa praví:


Konzervování spodní části vozu a karosérie:


Všechny strojní části vozu, kromě skříní převodových ústrojí a bloku motoru z lehké slitiny, jsou chráněny barvou, karosérie barvou a vrstvou pryžoasfaltové hmoty.





Takže stříbrný nátěr bych považoval za lidovou tvořivost.
Zdravím! Netuší někdo jakým nátěrovým postupem byly ošetřeny podběhy a podlahy vozu Škoda 100 z výroby? U mého vozu z roku 1972 jsem zkoumáním spodku a dobových publikací nabyl dojmu, že skladba je taková: základová barva + Antivibral TH12 (o něm se často mluví v dobových publikacích) + stříbrný Reflexol (podběhy jsou na první pohled stříbrné). Jen nevím jestli tipuji dobře a jestli je to stav z továrny a nebo je to zásah nějakého z předchozích majitelů. Rád se v tomto ohledu nechám poučit.


Dík


Honza