Ďuše a vložky na Kopretiny

Taky jsem to řešil. http://www.skoda110r.cz/forum.php?thread=8738


Dopadlo to tak, že jsem náhodou natrefil na dávného kamaráda, pneuservisáka - veteránistu. Ten řekl, že záleží na provedení (už to tu zaznělo. Jednu sadu mám bezdušovou s obyč bezduš. ventilkama a jedna musela mít duše. Takže tak...
Pokud to auto bude jezdit hlava nehlava, tzn nebude to jen na veteránské srazy, tak bych dal duše. Vždycky jsem měl všechny sady kopretin jako bezdušáky. A vždycky to byl po nějakém čase problém. Připisuju to tomu, že auto stálo venku i v mrazech a jezdilo se s ním i v dešti. Prostě za každé situace. Podle mě došlo k tomu, že začala patka ve styku s gumou nějak reagovat, oxidovat a po čase to přestalo těsnit. Ptaky byly vždy očistěné, dokonce v jednom servise to i patlal nějakou černou srajdou. Rok nebo dva to drželo, ale pak to vždy začlo postupně ucházet. Nejdřív jedno kolo, pak druhé a pak všechna čtyři. Takže dal bych duše. A nemusíš řešit ventilek.
TO M8: Tak pro mě to úplně zbytečný vlákno není. Když jsem jedno kolo zkušebně sundal a zjistil jsem že tam mám i vložku tak jsem chtěl z nát názor. Protože bych nerad to nějak pos...


Přece jenom pro mě je nákup novýho obutí na Ero dost významný počin 🙂
Ta vložka je fakt úplně zbytečná.. nemám ani na jedný kopretině a 1. sadu provozuju bez jakýhkoliv problémů nějakejch 20 let..


Rada vzít kola do pneuservisu je velmi dobrá (jen určitě ne "do prvního"😉 - mrknou na dosedací plochy pro patky a díry pro ventily. A pak duše buď dají, nebo nedají - dle toho, jak v jakým stavu jsou ráfky a jak vypadají otvory pro ventily, což furt nevíme - ale vyskytuje se i taková varianta, do který může narvat klasickej bezdušovej ventil jen úplnej magor.
RST radí jezdit bez duše...





Vem gumy a ráfky do prvního pneuservisu, natáhnou Ti tam ventilek, obujou a vyvážej. Na takhle banální úkon netřeba zakládat diskuzi...





PS: jezdil jsem kopretiny obutý 165/55r13 do toho žádná duše není a nikdy nebyl problém... a pomalu jsem s tim nejezdil...
Takže RST radíš tedy koupit jenom duše a na vložku se vy....
Vložka se do ráfků dává k odizolování duše od ostrých hran nebo výčnělků (u starých trmbusů s dělenými ráfky, vyčnívající svary některých plechových disků apod.). U litých disků je to nesmysl. Zbytečná další váha rozujících hmot. Naopak, směřoval bych to i k použití kol jako bezdušových, v čemž nevidím zásadní problém. Duše mám akorát v loukotích, což je elektron a asi by to úplně nefungovalo.


Řekl bych, že to zbytečně řešíš a hrotíš ne úplně správným směrem.
Chtěl bych to udělat tak jak to bylo . Opravdu pořádně abych neřešil nějaký problém.Vložka je na disku taky pryč. Chci to sesadit tak jak to bylo původně na autě . Našel jsem na internetu výrobky firmy Kubát znáte je někdo .
Já použil do kopretin duše co jsem někde objevil (už nevím zda doma či je měli v autoservisu). Jsou tam cca 12 let a nikdy mě kolo neuteklo (pokud nepočítám lehký únik 1 ATM za 2 roky bez dofukování).
A ani u těch kol bicyklu to nebylo nutný použít úplně vždycky..
Já jsem to tak pochopil. Jedninný, kde jsem to někdy řešil bylo jízdní kolo, kde se dávala tahle vložka přes niple, aby se neprodřela duše.
RST: Tou "vložkou do ráfku" se myslí ten gumovej prstenec, co se kdysi dávno dával na embéčkový ráfky ? Jestli jo, tak to jsem nikdy neřešil taky..
Vložky do ráfku jsem nikdy neřešil a nedával a duše jsem dal vždy takové, co zrovna měl pneuservis. Nikdy jsem neměl problém. Např. v loukotích mi duše jezdí 13 a 16 let. Myslím, že to jsem onehdá získal duše Semperit a jedny možná Matator. Ono dnes stejně moc výrobců duší už není a rozměrů na výběr taky. Plecháče používám jako bezdušáky a neřešil jsem jestli k tomu byly určený nebo ne. Jak na eRku, tak kdysi na žigulíku.
Možná nějaky kopretiny i jsou tubeless (odlitky různý jsou nejmíň tři), ale typický jsou "dušáky".





Posledně jsem tohle pořešil tak, že jsem nechal otvory v discích upravit k montáži skládaných závitových bezdušových ventilů, takže aktuálně neporadím.
na kopretiny duše ? To jsou snad bezdušáky, tak jako Meteory.
Vzhledem k tomu že se chci letos opravdu s erkem svíst po vlastech českých a původní pneu už je na autě lehce řečeno shnilí tak


Superstroj dostal nový letní gumy 13 175/70 Barum BRILLANTIS 2 82T .Pneu pujdou na kopretiny. Nastává ještě víměna duší a vložky na ráfek.Kde by jste to koupily a od jakýho výrobce bay jste měli jistotu že nešáhnete vedle?