18. leden 2005

Torsten´s Š110R - real original

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 16435×, Komentářů: 45, Líbí se Autor: Láďa Ladič
Krásně zrekonstruované erko kolegy z Německa, poslední aktualizace 2.11.2007

Zdravím všechny kolegy eRkomaniaky!

Nedávno jsem se náhodou seznámil s nadšeným eRkařem Torstenem z německého Chemnitzu. Ukázal mi pár fotek svého vozu a já si byl okamžitě jistý, že o tohle éRo se s Vámi musím podělit. Líbí se mi defakto každé eRko, už z principu, že jo. O něco víc se mi líběj erka, kterým se očividně majitelé věnují a třeba je i krapet vylepší. Ale co mě fakt bere, jsou tyhle absolutní ortodoxní renovace ve snaze uvést důsledně vše do naprosto původního stavu. Děje-li se to navíc za hranicemi naší škodazemě, kde shánět cokoliv na 30 let starou škodovku je jedno velké sci-fi, pak jde vskutku o úctyhodný počin.

- - -

Takže něco málo co jsem se dozvěděl z historie tohoto vozu - škodovácký fanda Torsten už kdysi za hlubokého socialismu při dovolených v Čechách okukoval ty naše krásný český káry. Nějaký čas je majitelem nejluxusnější škodovky poválečné éry - krásné červené Felicie Roadster. Před rokem si ale splnil svůj další sen a koupil v Čechách na inzerát Škodu 110R z roku 1974. Do bývalé NDR jich bylo kdysi exportováno 500 kusů a tento mezi ně tedy nepatří.

Vůz byl zakoupen ve stavu započaté renovace s novými blatníky. Při našem prvním setkání podotkl, že se mu místy nadaří díly spasovat, tak jsem ho uklidnil, že to je bohužel vcelku normální situace.

Auto nechal nalakovat jak se patří po dílech. Před sestavováním ještě očistil podběhy od vrstev ochraných tlumexových nátěrů a jak je vidět na perfektním stavu podběhů, zakonzervované to bylo dobře.

[

Jelikož původní motor už byl, soudě podle tlaku oleje, na konci svých sil, chystá se letos prozatímní výměna za jiný motor 110R, posléze GO původního motoru a repase obou náprav.

- - - 2005 - - -

Nedávno se zde manželé Daubnerovi zastavili u Ťopajse se zadními poloosami na výměnu ložisek. Vzali sebou několik fotoalb své škodovkářské historie a pánové, nad takhle vedenou kronikou mi spadla čelist. Historii každého vozu si dokumentují od prvního ústřižku inzerátu z novin, jednotlivé etapy renovace proložili reportážními snímky za srazů škodovek v Německu i u nás, prostě jejich vztah k vozům této značky nenechává nikoho na pochybách.

- - -

A máme tu pomalu konec sezony 2005. Erko dostalo jiný erkový motor, ale majitel je s ním tak spokojen, že těžko říci, kdy dojde na generálku toho původního. Dále byl instalován karburátor DDSR a zadní náprava prošla generálkou.

Cestou z jednoho veteránsko-škodováckého srazu se u mě Torsten zastavil a já si mohl vůz poprvé na vlastní oči prohlédnout. Ani nějak nevim, co Vám mám o tom psát. Nechci, aby to vyznělo nějak tak naivně nudně pozitivně. Prostě, výbornej bezchybnej lak, ač se to majiteli nezdá, tak myslím, že dobře spasovaná kastle, zachovalý interier, nikde žádný tuning, všechno pokud možno původní. Ba jo, něco jsem našel, na hlavě motoru se loupe stříbrná barva, až na to teda, že na tu makovici jsem to stříkal já asi před dvěma lety, takže kdybych si tohle "ladění" odpustil, bylo by lépe :o))

Na radu zdejších přispivatelů komentářů Torsten ponechal vozu čtrnáctky plecháče, obul je novými Firestone 155/80/R14 a zadařilo se mu dokonce na Plzeňském srazu sehnat nové poklice Sprint.

- - - 2007 - - -

Musím přiznat, že z důvodu především mé zaneprázdněnosti, jak se mi roděj další a další děti atd., už nejsem s Torstenem toliko v kontaktu, ale i tak přidávám pár novinek, které jistě potěší nejedno oko eRkařovo.

- - -

Letos jsme Daubnerovi tradičně potkali na Mezinárodním srazu Felicia - Coupé Klubu CZ v Mohelnici .

Jak se jejich eRku vede, posuďte sami. ;o)

Zatím poslední novinkou je, že se chystá GO přední nápravy. Jo jo, tenhle jednobarevnej origo styl, to fakt baštim už proto, že sám podobné veteránské sebekázně zatím nejsem schopen ;o)

Pár slov majitele vozu:

Hello eRkomen,

last year I have be fulfiled my (a long) request - a Škoda 110R coupé. This car is my hobby.

I´m very glad, you created an article in your web page about my car Š110R.

Thank you so much!

Bye Torsten Daubner

e-mail: torsten_daubner@t-online.de

.....pro čtenáře www.skoda110r.cz z Ústí nad Labem Láďa Ladič

Pokud chcete ve svém komentáři sdělit něco přímo majiteli tohoto vozu,

napište, prosím, svůj text v anglickém nebo německém jazyce.


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 16435×, Komentářů: 45, Líbí se Autor: Láďa Ladič
on tam patří klasickej železnej, vypadá jako rozdělovač na kile. Ten hliníkovej je ze š120. A má jiné regulace...
Aha, takže to že tam má teď velkej s hliníkovym tělem a s podtlakem je v poho (když teda nebudu řešit numera)?
jj, 74 už má velkej.
LLáďo: číslo rozdelovača na eRku z roku 1974 je 443 213 204 38. Akurát prvé eRky boli osadené malým rozdelovačom bez podtlaku z koncovým číslom 406.
* * * V Ý Z V A * * *





Jak vidíte vůz už je dožen hodně daleko a teď už zbývá víceméně LLadit detaily. Příští rok by mělo přibýt černé kvasiňácké lízátko a snad i černé prahy.





Kamarád Torsten se na Vás obrací s prosbou, zda by jste ho mohli upozornit, kde se ještě od originálu roku výroby 1974 odchyluje, případně jestli můžete nějaký chybějící detail či díl nabídnout.





Já jsem si vědom, že mu chybí vhodný rozdělovač, ale malej erkovej se asi bude schánět těžko. Jaký vlastně má mít na štítku hodnoty a číslo, ví někdo?





Zdraví Láďa
Ale v poho DVD, jen je potřeba si občas představit, že některé komponenty se u nich schání asi stejně dobře jako u nás díly do 30 let starýho Porsche nebo BMW, neb jak je výše psáno, do NDR bylo dovezeno slovy pětset kusů 110R. Já bych třeba taky tomuhle vozu dopřál třeba černý prahy ala origo, ale to jsou detaily, které si může v budoucnu dopilovat z dlouhé chvíle, neb kdyby už nebylo co na autě dělat, nebylo by zde o čem psát ;oD
Tak to s Tebou Láďo naprosto souhlasím,až mě možná po dopsání toho mého komentáře pro Torstena zamrzelo,že jsem nebyl trochu shovívavější(takže se omlouvám Torstene,trochu jsem Ti ukřivdil,beru zpět).Myslím si každopádně,že až na těch pár detailů a na zahraniční poměry je to úctyhodná práce a věrnost značce,z níž by si řada ,,domácích" mohla vzít příklad.Držím palce!!!
No DVD ten nadpis je hlavně o vizi majitele, jinak tohle erko je prostě "real original" na aktuální německé možnosti, jak sis sám odpověděl. Je tam jistě několik "nedostatků", ale kdyby měl Torsten na výběr a vlastnil vhodné originální alternace, jistě by neváhal. Mrkni na odkaz z Mohelnice, jak to divoce bastlej mnozí jiní němečtí eRkolegen a pak Ti tahle renovace přijde naprosto real a cool ;oDDD
Zdravím Torstena a gratuluji k velmi pěknému eRku.Troufám si jej označit za svoji krevní skupinu,nic proti tunerům🙂))Nicméně musím podotknout,že s označením ,,REAL ORIGINAL" bych byl zde na domácí půdě velmi obezřetný.Sám se ubírám tímto stylovým směrem,mám beskydky kapky a dvaatřicítku rally-sport volant(jako zde Torsten),ale už to není stopro-origo,tedy real original🙂


Každopádně je to krasavec a obdivuhodný výkon (vzhledem k dostupnosti dílů).Také mám dva kamarády z Polska-eRkaře,kteří jsou věrní původnímu stavu a vím,jak je pro ,,přespolní" těžké takovouto renovaci uskutečnit.


Takže gratuluji a držím palce,snad někdy na sRazu...zdaR.
Absolut Tolles Auto, Torsten! Alles Gute mit der Coupé, viele und vile Beobachter 😉
Krásne eRko. Tak aj v Nemecku sú dobrí ľudia, ktorí zachraňujú eRká.
to těsnění pod filtrbox je stejný jako na 120 , nebo ne ??
Máš dobré oko.....chudák nakonec zjistí, že má originál jen ten štítek na zadní kapotě (pokud není od Radka) 🙂)


Ještě pár věcí bych měl , ale z fotek to není 100% zřetelné.
Ještě jedna chybka pokud dobře vidím ...má to hliníkový rozdělovač ze 120
matnou...
Ještě bych doplnil, že by v originále měly být prahy a odpovídající spodní části blatníků stříknuté černou barvou (asi lesklou, ale nevím to jistě).
-Tlumení v motorovém prostoru-má být jen stříknutý \"asfalt\" a na něm vrchní barva


-bílý strop čalounění (pokud by to nebylo na spec .přání)- má být černý


-boční čalounění z modelů 71,72 - sem patří vodorovné členění a lišta plechová s polomatným nástřikem černé


-hadice odvětrávání průhledná plastová, ne tato s opletením


-hadička podtlaku taktéž


-zapalovací kabely + koncovky


-samostavy zadních brzd-mají být excentry


-stěrače mají být v \"kovu\", a podle fotek nerozeznám, zda tam už i lišty z 120.


Doufám, že to vezmete jako osvětu v dobrém 🙂


Jinak opakuju pečlivá a pěkná práce.


Když někdy vidím , co je někdy nabízený jako ¨naprostý originál venku za hranicema, zaplakal bych...
Tak prosím nahoď KDB, co autíčku ještě chybí.
IMHO plechodekly lepší Sprintů...
Pěkné, po německu důkladné, nicméně k striktnímu originálu tomu pár věcí chybí. Ale práce pěkná, éro má hodného pána...🙂
ta nemecka \"(CZ)tka\" vypada dobre😀, asi do ni taky pujdu😉teda do cesky😀
Ptal jsem se a ty poklice jsou už prodané.
Už jsem to otevřel, mockrát díky!
Tak zkus ford.cortina@post.cz mě se ta stránka otevírá normálně
Ich stimme mit ihnen, Al Raden sind schoen, aber auf deinen Auto (mit meinen Meinung) sind besser originale Raden. Ist prima, dass bei euch faehrt das schoene und originelle Auto. Dein Schatz zwischen \"plastiken\" Autos ist sicher am schoensten 🙂


Also, viel Gluck!
ups..pro jistotu dvakrat🙂 at se to nestrati po ceste do Nemec🙂
very nice car, very nice color...U R lucky man 🙂...the real original...please...keep on your car the original wheels..on original it looks better...so good luck for the continuing to repair planting🙂
very nice car, very nice color...U R lucky man 🙂...the real original...please...keep on your car the original wheels..on original it looks better...so good luck for the continuing to repair planting🙂
No tak jo. Milý Torsten mi v mailu vyjádřil slova dojetí nad tím, že jeho vůz se zde objevil v této milé odborné společnosti. Nevím však, jestli jsem mu svou krkolomnou angličtinou dokázal dostatečně vysvětlit, že může i sám připojit svůj vzkaz pro ostatní. Nicméně ho překvapilo, že mu všichni vymlouvají loukotě a přesvědčují ho k ponechání těchto čtrnáctek s chromovkama. Mě zas překvapilo, že tolik éráků vytáhlo z rukávu znalosti cizích jazyků. Další fotky prý budou, jen co slunce zasvítí a tráva se zazelená.


Zdraví Láďa Ladič
A teď pro změnu taky něco česky pro Čechy! Je to pěkný erko!
ja.ja. sehr gut mein freind...|||
Wenn ich immer so wunderbar renoviertes auto und besonders 110 R sehe, habe ich riesige freude. Es ist sehr schön. Ich muss auch die farbeuswahl loben. Ich bin mit anderen einverstanden und befürworte die beibehaltung von diesen rädern und schmuckdeckel. Ich ersuche sie um mehr fotos und wünsche viele glückliche kilometer.
My parents have a small house in the country.
GODDAMN GREAT! JUST LIKE BRAND NEW...
Real original🙂 Very good.
This is a new car!Or no.....
Deine PKW sieht sehr gut aus. Ich baue so etw. in rote Farbe. 🙂 Ich dachte über verschiedene ALU für sehr lange Zeit. Aber dann entschiede ich mich die alte 14 lassen, aber nur die andere Bereifungen geben (so wie 165 oder 175). Die originale Stormabnehmer habe ich auch nicht. Es ist sehr schwer so etwas kaufen. Ich wünsche Dir alles gut mit deinem Auto. Es ist ein perfektes Stück.
Very nice, I love this car 🙂
Hi Torsten, Im happy to see, that you was able to find a car by your requirements. And I have to say - Good job. You have got a really nice car.


Ajmik
Very nice! Please, keep the original wheels! Alu wheels looks too modern for this car 🙂
This is very nice car, Torsten. Congratulation. Maybe, when it\'s really original, U should let original wheels too. I mean that everyone wants Alu wheel, but nobody has original steel wheel with Cr Axle cap. It seems much older.
sehr gut ... 🙂
Welcome in family, skodaman Torsten!
Very nice car.