Petisová Eleonora
Jak to začalo…
Už uplynulo mnoho vody, co si můj brácha koupil své první auto – eRko. Tehdy jsem vůbec nevěděl, co je to zač. Pro mě to bylo obyčejné auto, jako každé druhé. Koupil ho v oranžové barvě a začaly úpravy na zpříjemnění jízdy. Pěti rychlostní převodovka, motor 120 a exteriér dostal nové spoilery, křídlo a prahy. Erečko dostalo vínově červenou barvu a později stříbrnou metalízu.
Současnost…
Postupem času jsem začal chápat, co vlastně eRko je. Je to fenomén, na který se nikdy nezapomene. Tudíž jsem po něm zatoužil i já. Prostě být něčím výjimečný. Toto se mi splnilo roku 2002, kdy brácha potřeboval auto pro rodinu a nechtěl ho prodávat nikomu cizímu. Tudíž zůstalo v rodině a já ho od něho koupil. V dnešní době jsem hrozně rád, že ho mám a nepořídil jsem si (jak jsem původně chtěl) zahraniční auto. Na to bych se nedoplatil a neměl ten krásný pocit.
Mé začátky byly kruté do té doby, dokaď jsem nedostal rozum a nepochopil, že to asi nebude s tím vším tak jednoduché.
eRko na začatku
Je to mé první auto a nejsou peníze na jiné tudíž má mé eRko má víc využití. Moje mamka je invalidní (o berlích), tudíž auto slouží na dopravu do nemocnic. K tomuto mám dotace od státu, a proto musí být autíčko ve vyhovujícím technickém stavu. Proto si nemůžu dovolit „Brutální“ úpravy. Využití číslo dvě je dáno nákupům s rodinou a třetí využití je přeprava z místa A do místa B pouze pro vlastní potřebu. Pro mě to ovšem neznamená, že bych to neupravoval. Však můžete shlédnout fotky. Strašně moc rád s ním jezdím po večerním městě a lidi se za mnou otáčejí, je to krásný pocit. Nebo u nás, když se sejdeme a povídáme si o všem možném a přijde řeč na auta (jak jinak u chlapů), tak začne debata na téma mé eRko. Můj bratr to řekl dobře: „Na stovky se zapomnělo, na 120cky, garde a rapid se zapomnělo, ale eRko, hmmm… to je fenomén, na který se nezapomene nikdy“. To je pravda, protože když to trošku přeženu, tak bych nedal na něho nikdy dopustit.
Než jsem si zvykl na vše, trochu to trvalo. Zhruba dva roky jsem sbíral nápady, rady, připomínky k montáži eMkových náprav s hřebenovým řízením a posilovačem brzd. Nyní už je skoro před dokončením a strašně se mi to líbí.
Úpravy…
Provedené…
- motor 120 (bez úprav) – spotřeba 5,5l/100km
- 5kvalt
- GLX nárazníky
- Spoilery, křídlo, prahy
- Střešní okno
- Sedačky –Ford
- Sportovní volant
- eMkové nápravy
- Posilovač brzd
- Hřebenové řízení
- Sound – radio JVC (Mp3), repro Dexon
- Další drobnosti
Budoucí…
- motor fa (předělaný)
- laděný, příčný výfuk
- náporový chladič
- atd.
Poděkování…
Poděkování patří mojí přítelkyni za velkou trpělivost, bráchovi, za cenné řeči ve stylu „To jsem zvědav, co z toho bude“ (při přestavbě na eMkové nápravy), ale i cenné rady a pomoc kamarádům za obětavost a Vaším a příbuzným internetovým stránkám. A prostě všem.
Rodičům za trpělivost při nočním řezaní flexkou.
PS1…
Nyní, jak jsem psal jsem před dokončením úprav, posilovače, náprav a řízení. Nápravy mám nahozené, viz foto.
Toto jsou eMkové nápravy - nahozené
A má stará
Přeji Všem mnoho radosti a šťastných kilometrů s vašimi miláčky.
13.6.2005
Takže od začatku června mám to hotové. Práce se zdařila a rozdil je dost poznat. Přední pružiny jsem skrátil o 1.5 otáčky a dozadu jsem dal eMkové. (Nebyly ještě moc unavené).
Omlouvám se za tu spotřebu. Má tam být 5,5l(6l)/100km.
Je to tak seštolované, tudíž nemám tak velký výkon a spíš stím jezdím jen tak slušně. (max do 100km/h).
Momentálně ještě nevyšla kombinace vhodného počasí a času. Takže fotky ještě nemám, ale dodám je co nejdřív.
Asi je pravda, že ty nárpavy a ten posilovač jsou trošku brutalnější úprava, ale dělal jsem to pro zpřijemnění jízdy. Staré se mi nechtělo generálkovat.
KOnečně mám po maturitě a doufám, že se má finanční situace zlepší.
Mohl bych si potom dát eRko do řádného stavu.
Jak říká známý, který mi stříkal zadní lemy. "Je to jako první láska, na kterou se nikdy nezapomíná. A obvzlášt u takového auta".
Tímto jsem se už 100 pro rozhodl, že zůstane u mě. Pořídím si jiné auto na ježdění.
ERko odstavím do garaže a rozeberu. Znovu ho budu skládat a vylepšovat.
To všechno ukáže čas.
Takže konečně jsem dostal do ruk foťák. Tak jsem to hned nafotil.
Tak tady jsou fotky me práce.
]
Jinač jsem z Dobré u Frýdku - Místku. Tak kdyby někdo bydlel v blízkosti a chtěl se sejít a pokecat. Tak není problém.
ERKŮM ZDAR!
Petis
16.7.2006
Přináším aktualizaci mého eRka. Začal jsem z rekonstrukci a začínám pěkně od začátku. Momentálně auto rozebírám a postupně čistím. Celkem blbá práce, když celé dny když mám volno, trávím v garáží se špachtlou v ruce a snažím se dostat z auta tlusté vrstvy Tlumexplastu a zbytky laku, které chci sundat až na plech.
Přes zimu mi stálo pod plachtou a nic se na něm nedělalo.
Na jaře jsem uklidil garáž a dal auto do garáže, kde jsem začal auto postupně odstrojovat. Značky jsou v depozitu a asi tam budou ještě dlouho, protože než auto dodělám bude to ještě pořadnou chvíli trvat.
Nakupuji zatím jen nářadí, které potřebuji na čištění kastle.
Úpravy které bych chtěl udělat tady nebudu vypisovat, protože bych popsal asi hodně stránek a většinu úprav mi ukáže čas.
Přiště napiši jak jsem pokročil z úpravami a teď jestě přikladám pár fotek jak je na tom moje eRko.
Všechny pozdravuji a přeji mnoho úspěchu a hezkého počasí přes léto.
PS: Kdyby měl někdo zájem mám mnoho dílu z eRka na prodej (plechařina, motor, topení, atd.) tak se ozvěte. Mám to nafocene a fotky můžu to zaslat na e-mail.
1. prosinec 2005
29. červen 2005
27. červen 2005
14. červen 2005
5. květen 2005
4. květen 2005
3. květen 2005
3. květen 2005
3. květen 2005
8. prosinec 2007