Eddieho Rubín
Abyste věděli, s kým máte tu čest
Rubín sjel z mladoboleslavské výrobní linky 19. června 1972, tudíž je to i model 72’ s dvířky nádrže dole na blatníku, plastovými výdechy větrání na sloupcích. Má starší provedení dveří (kliky ven), rakvičku na předním čele, má ještě dynamo a nemá výdechy větrání na palubní desce…tak to by bylo něco málo teorie ;-)
Omluvte kvalitu fotek, byly foceny "za pochodu" foťákem za dvě kila. Určitě sem dám lepší, ale až na jaře, až si auto přivezu ze stodoly a začne se na něm pracovat.
Těsně po koupi na cestě z Jihlavy do stodoly
Jak jsem se k němu dostal?
Přes velmi nízký stav tachometru (23 430km) jsem už třetí majitel. První majitel, pán z Jihlavy měl Rubína od července roku 1972, náležitě se o něj staral a jezdil s ním pouze příležitostně a to ještě jenom za pěkného počasí.
Když zemřel stál několik let v garáži, odkud jej v roce 2004 vysvobodila jeho dcera. Doma mám papír z TK, který dokazuje, že když ho před rokem znovuevidovala, měl najeto neuvěřitelných 14 984km.
U ní pak rok a půl sloužil jako rodinný ekonomický vůz vysokých kvalit, jež charakterizuje výkonný motor a prostorný interiér, jak hlásá prospekt.
Bohužel stání na parkovišti mu příliš neprospívalo, což se podepsalo především na laku a na chromech, největší škody však paradoxně napáchala špatně zvolená autoleštěnka - matné a hlavně neodstranitelné fleky po celé karoserii.
Krátká zastávečka ve stínu lesa, po níž následovalo zjištění, že teče chladič...
V září letošního roku jsem si ho všiml na parkovišti beze značek, neváhal jsem a přes papírek za stěračem jsem kontaktoval majitelku. Během týdne jsme se domluvili na ceně a auto putovalo k nám.
Ačkoli už mám doma eRko, prostě jsem nemohl odolat neobvyklému modelu 72' a novotou zářícímu interiéru, ve kterém se cítím, jako šťastný soudruh, který si právě přivezl nový vůz z Mototechny.
A co teprve motor! Je poznat že má najeto opravdu 23tis. km, jede jako z praku.
K Rubínovi jsem dostal ještě bedýnku ND, a čtyři zimní protektory z Obnovy Brno, takže vlastně dobové:)
Vyzvedli jsme si značky z depozitu, absolvovali evidenční kontrolu, pár hodin na úřadě a je můj - teda - jelikož mi ještě není osmnáct, je napsaný na tátu.
Auto jsem stihl akorát promazat, vyčistit (pod sedadly jsem našel skoro padesát korun ve drobnejch:) a zjistit, jaké díly bude potřeba přes zimu poshánět.
Koncem září jsem sehnal místo pod střechou ve stodole kus za Jihlavou, kde přezimuje.
To už jsme na zimním stanovišti, kde Rubín stráví zimu
Stručně!
Typ: Škoda 100
Rok výroby: 19.června 1972 (model 72’)
Najeto: 23 430km
Motor: Originál Š100 (988cm3 ; 35,3kW)
Barva: červená rubínová (8220), lak hooodně vybledlý a matný
Brzdy, tlumiče, interiér: sériové, původní
Přední náprava, řízení: měněna spojovací tyč řízení za originální díl, jinak původní
Zadní náprava: bez úprav
Další plány
- výměna všech náplní
- oškrábání spodku, promazání a natření antikorozním sajrajtem
- opískování disků, komaxit, nové poklice (mám)
- debordelizace a seřízení karburátoru, výměna pryžových hadiček (palivo) a hadic (chlazení)
- nejspíš výměna spojky
- výměna parabol, zadních světel, rakvičky na přední čelo a pokud seženu i osvětlení SPZ
- nové chromované obroučky světel (už mám) a chromované nárazníky (ty už taky budou)
- když budou peňáze, tak nový lak, originální rubínová červeň (8220), aby Rubín vzhledem dostál své přezdívce ;-)
- A HLAVNĚ: Nebudu ho tuzit
Aktualizace 22.února 2oo6
Spadla stodola v Rychnově, kde byla umístěna převážná
většina aut členů Stinger clubu včetně mého Rubína.
Fotky a info na http://hundertgang.spc-net.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=703&postdays=0
No a takhle to dopadlo :(
Poslední aktualizace 29.června 2oo6
Koncem února jsme Rubína dopravili do Jihlavy. Upozorňuji, že jsme cestu absolvovali bez jakéhokoli doprovodného vozidla, a přesto to Rubín zvládl na jedničku. Trošičku táhl na jednu stranu, později se však ukázalo, že to způsobil ráfek prohnutý pod tíhou sněhu.
Na dvoře strávil pod plachtou něco málo přes měsíc, kdy se rozhodovalo o jeho dalším osudu. Na autě bez poškození nepřežil ani jediný plech - zázračně snad pouze přední kapota. Všechny dveře jsou hnuté.
Po odházení sněhu to vypadá ještě hůř.
Počátkem dubna jsem začal rozebírat.
V současnosti už je Rubín plně odstrojen, je uřízlá střecha, motor je venku, teď vyndávám nápravy a převodovku. Velké části skeletu použiji na eRko. Ještě dodám pár fotek a tím uzavírám historii Rubína...
Alespoň že jeho podstatné části budou nadále žít v eRku.
Zatím pouze jedna fotka.
10. březen 2006
8. březen 2006
8. březen 2006
8. březen 2006
24. únor 2006
22. únor 2006
21. únor 2006
21. únor 2006
12. leden 2006
11. leden 2006
11. leden 2006
11. leden 2006
11. leden 2006
11. leden 2006
10. leden 2006
10. leden 2006
9. leden 2006
9. leden 2006
9. leden 2006
9. leden 2006
9. leden 2006
9. leden 2006
9. leden 2006
9. leden 2006
9. leden 2006
9. leden 2006
8. leden 2006
8. leden 2006
8. leden 2006
8. leden 2006
8. leden 2006
8. leden 2006
8. leden 2006
8. leden 2006
8. leden 2006
8. leden 2006
8. leden 2006
8. leden 2006
10. březen 2006