14. únor 2007

Pomněnka

Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 20913×, Komentářů: 43, Líbí se Autor: Jarda.r
Jardova NOVÁ škoda 100L

- 2009 -

Díky Šmoulince se z Pomněnky stalo čistě auto pro radost a vyjížďky za krásného počasí. Od října nemusela vyjet až do května, kdy jsem se rozhodl udělat STK. Jednoho proměnlivého odpoledne jsem ji tedy vytáhl z garáže, zajel si k známému pro emise, pak udělat pár fotek a na STK. No světe div se, Pomněnka neprošla. Nebrzdilo levé zadní kolo. Za týden na to se našel čas, sundal se brzdový buben, zjistil jsem že tam vzlíná převodový olej. Prasátko, ačkoliv vypadá jak nové tak bylo trochu orosené brzdovkou, tak jsem dal raději nové, vše jsem pečlivě omyl benzínem, pakny navíc trochu přebrousil jemným smirkem abych je zbavil mastného povrchu. Odvzdušnit, nastavit, složit, a vyzkoušet. Vše pracuje jak má.

Už delší dobu jsem chtěl nastříbřenkovaný výfuk vyměnit za našopovaný a přetřený silikonovou vypalovací barvou. Tou samou máme natřená dvířka od krbu, takže nehrozí že se oloupe. Chyběl plech krycí výfukového potrubí, ten byl také doplněn. vzpěru mezi držákem výfuku a výfukem jsem dočasně demontoval, abych zhotovil kopii a výkres. Pak se mi nezdály klínové řemeny.

Od Míry z Plzně (Ulcinen) jsem získal nový plech pod karburátor a ihned zaujmul své mésto. Starý plech mi na HG 2008 způsobil nepříjemnosti a musel být odstraněn, POMNĚNKA TEAM měnil těsnění, další dělali kotrmelce a zbytek jen nechápavě sledoval co se děje (modří vědí).

Hurá na STK. Posuďte sami jak jsou technici objetivní.

V minulém protokolu stálo:

3071 Vůle v kub.,řidič.pák.a tyč.

5031 Rám(nosná konstrukce)-koroze

7072 Motor a převodovka-těsnost

8025 Výfukové potrubí- stav

a nebrzdící brzda LZ kola...

Tak mi zkoukli brzdy, už to brzdilo jak má.

Tu korozi jsem si ale nenechal líbit.

Technikovi povídám, že se mi nelíbí, že mi do toho protokolu napsali korozi, když tam evidentně není ani jediný rezatý šroubek.

Podíval se do lejstra a odvětil, že to je asi rezatá podlaha. Ale to je lehká koroze, to nevadí.

Povídám, já ale nemám rezatou podlahu, mě to vadí, mám veteránskou testaci, a s rezatým autem se nemůžu ukázat mezi veterány.

To tam ale našěl šéf, asi tam někde vepředu.

Opet mu říkám, tam žádná koroze není, ať se tedy pod auto podívá sám.

To nemohu.

A je tu někde šéf? No je...

A můžete ho zavolat? No.... (vzal propisku a zaškrtal v lejstrech tu korozi).

Ještě jsem se chtěl hádat o výfuk, ale raději už jsem ho nechal...

Poté přišel známý technik, a povídá, no jo, on to píše od boku:D

Poté jsem si zašel pro doklady. Ta nepříjemná paní na mne byla neobvykle milá, techničák mi dala okamžitě, ne až po půl hodině čekání jak to obvykle bývá(vždy mi tvrdila že mají lhůty a nemůže mi to dát dřív), popřála hezký víkend a já spokojeně odjel bez záznamu o korozi, pouze mám papírově schnilý výfuk.

- JAK TO VŠECHNO ZAČALO -

K tomuto autíčku jsem se dostal tradiční cestou, přes inzerát, který nebyl na žádných škodováckých stránkách, ani už nevím na jakých.

Text inzerátu zněl takto:

Jsem ŠKODA 100 z r. 1975. Mám najeto jen 43 tisíc km, konzervovaný spodek, jsem garážovaná a nikdy jsem nejezdila v zimě. Vnitřnosti mám jako nové, na původním modrém laku jeden šrám na pravých dveřích a SPZ. Potřebuji baterii, přezout, STK a umýt, protože kvůli nemoci se o mě 3 roky nemohli starat. Byla jsem hobby starého pána, psal mi dokonce i deník. Teď nutně potřebuji nového páníčka, sběratele, který ze mě za pár let bude mít krásného veterána. Chtejí mi bourat garáž a pokud se ně nikdo neujme, skončím ve šrotu, což by byla škoda. Kdo o mě chce opravdu pečovat, dostane mě velmi levně. Prosím velmi spěchá. Jsem z Prahy.

Velká zvědavost mi není cizí a tak mi to nedalo. Na inzerát jsem odpověděl a požádal o nějaké fotky. Paní bohužel fotky neměla, a tak jsme se domluvili, že se na auto přijedu podívat. Říkal jsem si, že by bylo škoda nechat sešrotovat zachovalé kilečko, kterého by se někdo zdejší rád ujal, kupříkladu hundrťák Výska si na něj brousil zuby.

- SEZNÁMENÍ -

S tímto autíčkem jsem se zeznámil v polovině ledna 2007, kdy jsem si cestu ze školy trochu prodloužil přes prahu, dojel jsem krtkem na Kačerov a seznámil se s paní majitelkou, s kterou jsme vypravili k nedaleké garáži. Po asi čtvrthodinovém válčení se zámkem se nám podařilo otevřít garáž.

Spadla mi čelist a já neměl slov. Stálo tam autíčko, které jako by zrovna vyjelo z výrobní linky. Jen poněkud zaprášené, s prázdnými koly a bohužel, nabořenými pravými zadními dveřmi. Ty paní "odřela" když se "nevešla" do garážových vrat. Motůrek však svítil.

Ještě jsem se dozvěděl, že před časem garáž někdo vykradl. Zloději si odnesli novou baterku Bosh, rezervu, původní nářadí a vytrhli lampičku osvětlení interiéru.

Paní Lenka stanovila cenu na pět kapříků a domluvili jsme se, že se ještě rozmyslím jestli si autíčko odvezu já nebo někdo ze známých.

Rozmýšlel jsem se z jediného důvodu, bylo by to moje třetí auto, pro které nemám vhodnou garáž a nebyl jsem si jistý zda by můj poslední objev doma našel pochopení. Dlouho jsem ale neváhal a řisknul jsem to, tohle autíčko za to stojí a doma se s ním už budou musel nějak smířit. 26. ledna jsem oslavil své 20. narozeniny a krásnější dárek jsem s nad ani nemohl přát.

- NOVÝ DOMOV -

Domluvil jsem se kamarádem "Bedlou" že mi pomůže s odvozem. 4.února odpoledne jsme nabrali nářadí, rezevu, pumpičku, povinnou výbavu a jelo se. I když se v Praze vůbec nevyznám a nerad tam jezdím tak jsme garáž našli skoro bez problémů. Nafoukli jsme kola, nalili benzín, a po chvilce pokosů nastartovat autíčko naskočilo. Nechal jsem ho chvíli běžet a vyjel z garáže. Probrali jsme nějaké to příslušenství v garáži a vyřešili papíry a demonstrativně si potřásli pravicí.

Paní Lenka si na památku nechala hever a pár drobností z interiéru.

Z důvodu absence STK (auto již čtvrtým rokem stálo) jsme ho raději přes Prahu táhli na laně, příslušníci jsou tam prý nesmlouvaví.

Za Prahou, ještě před výpadovkou na Karlovarku jsme auto odpřáhli, já na benzině nabral plnou nádrž a jelo se. Autíčko šlapalo výborně. Nijak jsem ho nehonil, jeli jsme pomalinku, ale i tak měl kamarád problémy aby s námi garde na plyn udrželo krok.

Domů jsme dorazli až k večeru a autíčko zaparkovali v garáži.

- S T K -

Druhý den jsem musel do školy ale středu jsem se autíčku už mohl plně věnovat, celé jsem ho umyl, naleštil chromy, vyměnil olej (M6AD), svíčky a vyrazil na STK do Lubence. Tam se autíčko moc líbilo a prošlo bez problémů. Nikdo si ani nevšiml absence mlhovky. Na kanále jsem pořídil pár fotek, vše je skutečně jak nové. Ještě jsem se dal do řeči s technikem. Prý renovuje škodu Sagitu, prototyp z roku 1938, jeden kousek ze 7 vyrobených je možné vidět v muzeu. Dále mi prozradil že zhruba před měsícem u nich na STK byl člověk se stovkou která vypadala pobobně, vlastní jí prý někdo z Lubence a chce jí prodávat, na jméno si ale bohužel nevzpomněl. Rozloučili jsme se a s novou STK uháněl domů.

Stále mi bylo divné proč jde tak špatně řadit a tak jsem rozebral kulisu řazení a zjistil že na řadící páce chybí jakýsi "korálek" co běhá v objímce. korálek jsem doplnil a výsledek je o poznání lepší.

- ZIMNÍ HUNDERTSLET -

V sobotu 10.2. jsme se s Pomněnkou ukázali na Zimním srazu v MB, kde ji každý obdivoval. Byl to náš první škodovácký sraz, který pro nás probíhal asi takto:

V půl osmé ráno jsem vzbudil Pomněnku, nastartoval a vyrazil směr Staňkovice. Jako obvykle mne zdržely staňkovické závory, tak jsem to na osmou stíhal jen tak tak. A nebyl jsem jediný kdo nestíhal, na rovince za přejezdem mne svižně předjela červená Alhambra s karlovarskou značkou. Ááá to bude Hansi, a taky že byl. K Martymu jsme dorazili skoro současně v osm hodin. Pozdravili jsme se a začali vykládat a nakládat díly, po chvilce bylo naloženo a mohli jsme vyrazit. Jel jsem v závěsu za Martym a Hansim a neustále je oslňoval leskem mých nárazníků. Celou cestu jsme si jeli pohodovou osmdesátkou až jsme se dostali do skluzu, a před MB jsme trochu zvýšili tempo.

V 10:05, tedy s tříminutovým zpožděním jsme dorazili před muzeum.

Zde proběhla výměna přivezených dílů, seznamování, okukování a focení.

Po prohlídce muzea jsme s Pomněnkou, závozníkem a navigátorem v jedné osobě Michalem Boudou absolvovali Petrův orientační závod "Železniční přejezdy a vyklepané šroubky". Po závodě jsme poseděli v hospodě a před pátou začalo závěrečné loučení a výměna dílů, přičemž mi Marty na zadní sedačky posadil přední sedačky z erka a sám si sedl na místo navigátora. Slunce zapadalo a my se plni nových zážitků vydali na cestu domů. Za MB jsem se na pěkné rovince táhnul za felicií, které nějak docházel dech a tak jsem přišlápl plyn k podlaze. Pomněnka ukázala že nepatří do starého železa, její agregát nás hnal skoro stodvaceti. Nechtěl jsem ji ale moc trápit a tak jsme zbytek cesty zůstali v mezích předpisů.

- DUBEN 2007 - NOVÉ DVEŘE -

Tak co je nového. Jelikož jsem "přerušil" studium, tak jsem měl trochu času, abych se zase chvíli věnoval autíčkům. Bílej dárce orgánů je rozebrán a čeká na vhodnou chvíli pro převoz do šrotu. Nechť se mu v příštím životě dostane lepší péče.

Ale co je hlavní, pustil jsem se do dveří pro Pomněnku. Dovezené náhradní dveře jsem zbavil převozní šedé základovky, vesměs sem to vzal na leklý plech. K tomu posloužil šmirglkotouč na vrtačku, na větší plochy jsem použil odstraňovač starých nátěrů("růžovej gel pro metrouše":D) pak trochu víc ruční práce a druhé odpoledne bylo hotovo. Ve středu ráno jsem zajel do sousedního autoservisu "Auto Kopta", kde jsem panu lakýrníkovi předal připravené dveře a jeden opravný sprej "4466", kvůli odstínu. Pak lakýrník otevřel jakýsi vzorník, nalistoval stránku, a hle, uprostřed čtu " 4466 Lugune blau 1973".

V pátek jsem se stavil v servisu, kvůli ověření odstínu. O dveře bylo dobře postaráno, i jako nové na sobě měli pár ťukanců a tak se muselo kytovat a brousit. Dostaly pár vrstev plniče a nakonec modrý akrylát.

V pondělí jsem si byl pro výsledek, který předčil mé očekávání. Dveře byly k nerozeznání od originálu.

Odpoledne jsem je hned namontoval, uvnitř ošetřil resistinem.

S panem lakýrníkem jsem se při druhé návštěvě dal trochu do řeči a vyzvěděl pár zajímavostí. Když jsem ještě navštěvoval základní školu a o řidičáku se mi ani nesnilo, před servisem jsem vídával krásně naleštěné, chromově se lesknoucí, oranžové erko, často jsem ho chodil okukovat a někdy v této době se ve mě zrodila velká "nemoc" a řekl jsem si že až si jednou udělám řidičák, že tohle auto musím mít. A tak se zrodil můj sen 110R. První jízdu na čtyřech kolech jsem měj sice už dávno, ale k výkonému čtyřválci ještě velmi daleko:)

A čí že bylo tohle oranžové kupátko? Onoho lakýrníka který mi zrovna lakuje dveře na Pomněnku. Jeho erko vlastnoručně renovoval, ale asi před pěti lety ho prodal. Nyní má prý ještě jedno rozebrané a jednu stovečku ve které kdysi jezdil.

Na závěr tohoto příspěvku bych rád poděkoval P. Zdeňkovi Koptovi za pomoc při zkrášlení Pomněnky a velmi příznivou cenu laku.

......... a leštit a leštit:)

- PODZIM 2007 -

Zima nam klepe na dveře, listí na stromech žloutne, a místo raní rosy se na trávě bělá jinovatka. Naše pomalu ukládáme k zimnímu spánku, a ne jinak to je i u Pomněnky, která je také uložena ve své garáži pod dekou, ne aby nenastydla, ale aby jí nevybledl lak. Letos se po delším spánku najezdila docela dost. Podívala se na zimní Hundert slet v Mladé boleslavi, v létě byla na hundertgangu v Poděbradech a v září se podívala do Jetřichovic. O všech těchto srazech jsou sepsány články s podrobnou fotodokumentací, proto by bylo zbytečné se tu o nich rozepisovat. Za zmínku snad jen stojí že na Hundertgangu se Pomněnka umístila na třetím místě v kategorii nejhezčí kilo srazu, tedy v kategorii nejpočetnější, první místo obdržel Petr Houška se svou Modrou.

Byla to první srazová sezona nejen pro Pomněnku, ale také pro mě, a myslím že byla plná krásných zážitků s kamarády a jejich vozy.

Pomněnka se na Vás těší zase na jaře

a přeje i Vašim miláčkům klidný zimní spánek.

Dobrou noc

Jarda R.

P.S. Na konec poslední stránka deníčku s krátkou vzpomínkou na Pana Vršeckého,

kterému Pomněnka vděčí za to jaká teď je.

- LEDEN 2008 -

Je tomu právě rok kdy u mě Pomněnka našla svůj nový domov. Počasí tomu dovolilo a tak jsem ji probudil z jejího zimního spánku.

8. února jsem si udělal výlet do Ústí nad Labem , kde si Pomněnku prohlédl pán s kulatým razítkem, a po schledání, že je ve skutečně vyjímečně zachovalém stavu vydal o tomto stavu také dokument.

A tak Pomněnka získala historickou testaci:)

Pokud nám nějaká nečekaná událost neskříží cestu tak se uvidíme na II. HundeRtím sjezdu 22. března.

Jedna fotka z cesty domů, není to sice škodovka, ale volha taky hezká, co myslíte?

- PRVNÍ MÁJ 2008 -

První máj, lásky čas, k Pomněnce zval mě lásky hlas, a tak jsem otevřel garáž a probudil Pomněnku. Zběžná kontrola a mohlo se jet. Nejdříve to měl být výlet a malý prvomájový průvod, ale účastníci průvodu se včara tak opili, že se nic nekonalo, a tak z toho byla jen malá projížďka.

Odkazy na články o srazech:

Další vozy:

Další články:


Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 20913×, Komentářů: 43, Líbí se Autor: Jarda.r
Koukám,že sem se překouk 🙂 mno nic,ale mrknu se třeba tam bude
Poměnka byl dobrej kup,je fakt krásná 🙂 Jestli ještě sháníš díly,matka měla taky kliky venku a v srpnu pojedu domu,tak se můžu mrknout,jestli tam něco nezustalo.
Ano,hodilo by sa par dielov ... ale uz asi nie... 🙁( je po nom !!! minuly rok zomrelo ... 🙁( aspon,ze mu je teraz dobre ,v kilovom nebi 🙂
Koukám, že to kilo co máš na stránkách je pěkná kopřiva, ale tak, pár dílů by se hodilo🙂
Dufam,ze raz budem mat aj ja kilo 🙂 a keby bolo to, ktore som tu opisoval,tak by mi bolo ako v siedmom nebi 🙂 zatial "mam" tieto auto no uz len jedno 🙁( kukni do : www.tomo-kilo.estranky.cz 🙂)
Tahle barva se mi na kile líbí nejvíc🙂 Tak to je pěkné že nejsem jediný kdo má takové hezké kilečko. Pomněnka má najeto trochu víc, ale to na ní není vidět, spíš vadí ty nabořené dveře.
sekne jej ta farba 🙂 u nas jazdi ,skor stoji 🙂 takato ista 🙂 15 rokov bez pohnutia sa v garazi odpocivala koli zdrav.stavu majitela ... 🙁 najazdene ma len 17 250 km (skutocnych) 🙂) P:S dufam,ze tu tvoju dakedy uvidim 🙂
Díky, je to 4466, těch názvů je mnoho, jeden je i holubí modř🙂
v clanku mas ten odtien je to ten druhy co spominas. FAKT PEKNA STOVECKA
Ahoj , moc pekna stovocka 🙂 co to je za otien ???strato modra 4152 ??? ci modra laguna 4466 ? 🙂
Opravdu pěkné kilečko Jardo, kéž by mé eRko jednou vypadalo také takhle. 😉
A když už teda JardouRe budeš v těch zástavbách, tak bych popřemejšlel o nějaký jiný kubatůře, nejlépe o nějaký s hliníkovym osmikanálem. Jen si představ, kolik bys ročně ušetřil za náhradu olova 😉





Jo a v dnešním TipServisu někdo inzeruje čirý přední lampy, co ses po nich tenkrát po koupi Poměnky tak usilovně sháněl ;oDDD
Abych dodržel to co jsem předeslal 😀





Je to Jardo užitečný upgrade. Být Tebou, vážně bych o tom přemýšlel. Trojka a čtyřka jsou blíž k sobě, což je dobře využitelné při jízdách po městě a na delší trasy je pětka tím pravým ořechovým. Sníží se hladina hluku, motor pracuje v příznivějším spektru otáček, sníží se hluk, spotřeba a umožní to delší přesuny běžným tempem při zvýšení komfortu cestování.





Ještě bych popřemýšlel na Tvém místě o eMkových nápravách. Rozšířením rozchodu dosáhneš lepší stability vozidla a tím přispěješ k bezpečnosti jízdy.





😉
Tomu říkám proaktivní provokace 😀





Což třeba náporák a vytáhnout trochu blatníky ?
Wo.e 😀
Co soudíte o 5q v Pomněnce?🙂
Tak ta garáž je určená pro auto, všechny díly atd, proste všechy ty krámy co vlastním jsou někde jinde. Ted jsem míto kola šoupnul motorku a dveře už neotevřu🙂 Pak je tam ještě vzadu skládačka a favorit, nějaký krámy a velká halda pneumatik.
Hm, tak na takovouhle garáž už budu taky jen vzpomínat. Musel jsem udělat menší přesuny dílů a teď mam kromě Erka v garáži taky skoro komplet plechařinu z kila (některý díly i víckrát) několikery nárazníky, motor, skoro 4 sady kol a spoustu dalších dílů. A na zimu k tomu přibude ještě Sůza... Ale dveře od auta ještě otevřu abych se do něj dostal...😀
Docela Ti závidim Jardo ten prostor v garáži všude kolem, to že tam máš fakt skoro jen to auto.


https://www.skoda110r.cz/article.php?aid=721&olimage=21738


Tenhle stav se mi už delší dobu nedaří nastolit 😀
Jak Ti jen popsat Hipo vakuovej pytel za kilem? Je to taková neodolatelná energicky povznášející kilí aura, něco, co za Borou ani za Haťapkama nenajdeš a radši přibrzdíš na bezpečnou vzdálenost, než abys setrvával v tom hi-tech bagu 😀DD
Lado jak vypada "vakuovy" pytel tady na zemi??? To ona Pomenka jeste nejak jinak nasava vzduch, tak totalne, ze pak neni za ni zadny?! 🙂))
Můj tacháč ukazoval 138 km/h, ale těch 8 km mám radarově ověřenou odchylku 😉
Láďo ale dle mého tachometru jsem jel pouze 120🙂
Tak v neděli jsem se svezl cestou z Jetřichovic ve vakuovém pytli za Jardou a tímto mohu potvrdit, že Poměnka úúúmííí 130km/h hravě 😉
Opravdu nádhera. Je krásný, že se stověnka zachovala v tak původním stavu. Jen je škoda, že se dnes musí při převodu z jiného kraje měnit espézetky. Ty původní těmhle autům slušely víc než ty dnešní velké "plachty" s jedním písmenem beze smyslu. S těmi starými by to bylo fakt stylové. Značka je taková vizitka každého auta.


Ale jinak ještě jednou - klobouk dolů před tímto autíčkem.
tak to to je sila!!!mat take auticko tak to je nadhera...ticho ti zavidim ( : a kamarad ma tiez kilecko a ma na tachacu 37 000 km zelam vela krasnych a stastnych kilometrov bez nehody....je to proste unikaat.
Teda Jardo, Poměnka je fakt nádherná. A je opravdu dobře, že skončila v dobrejch rukou a ne u někoho kdo by ji nějak do....l. Tak přeju hodně štastnejch km bez nehod😉
Ahoj Jardo, ja se jenom mohu pridat k tem ostatnim, jak jsem si to krasne kilecko prohlizel neveril jsem vlastnim ocim a to mam 4.😀


Osetruj a zachovavej pro pristi generace, tohle kilco si to opravdu zaslouzi! Preju hodne krasnych zazitku Pomnence a ridicovi ! 😉)
Jako závozník můžu potvrdit že je to unikátní kousek a celou cestu z MB jsem přemýšlel jak ji Jardovi sebrat..🙂Nepovedlo se 🙁
Tak tedy Jaroušku, sem asi jediný kdo prozatím nekomentoval. Stovek se viděl už fakt hodně, hodně jich bylo parádních, ale tahle prostě nemá chybu. Najít auto v takovymhle stavu (navíc za tak směšnou cenu) je sen každýho pravověrnýho hundrtisty. A tak užívej jí plnými doušky, jen pozor aby si jí někde neublížil, byla by to velká škoda. Doporučuju jezdit max. 80, takovýhle auto musí jet pomalu, aby ti ho ostatní stačili závidět 😀
Super, paráda, krása. Stoviek v zachovalom stave sa dnes už moc nevidí. Tak veľa kilometrov bez nehôd.
Je to nadhera, tadle barva se mi na kilicku proste libi zrejme nejvic...krasna krasna opravdu krasna...tak se starej🙂 ja vim, ze budes 🙂
Také jsem viděl v reálu a až na ty dveře nemá chybu!
Jooo, to nejsi první kdo nevěří.
Sem si taky řikal - to si někdo dal prácičku a parádně zrenovoval stovku. A teď koukám a nevěřim svejm očím, že je ten lak původní...
Jo jo, je neuvěřitelně pěkná 🙂
Fakt nádhera. Není co dodat. Už se těším, až auto potkám v reálu
Moc pěkný kylíčko,taky jsem něco takovýho měl(š110ls),mám ještě mechanizmus na stahování zadních oken i se skly,je to škoda vyhodit a kylíčku by to slušelo,nebo kdo by to chtěl,dám to zdarma. Franta
Fakt pekné kilečko. U nás mal tiež jeden starší pán niečo podobné. To auto malo 26 rokov a nabehaných 25 000km, tiež modré ale svetlešie. Keď zomrel už som to auto nevidel 🙁.
Je PŘENÁDHERNÁ!!! K tomu není co jinýho dodat, přeju aby Ti dělala radost. P.S.: Ona určitě bude🙂
Jako nádhera číslo 1!!!! moc ti to přeju!! tvrdím 🙂 držím pěsti s dveřma!
Měl sem tu čest vidět a opravdu krásné kilko 😉
No Poměnka je opravdu neskutečně zachovalý vůz.


Na ten původní lak jsme všichni zírali s otevřenými ústy 😉