ahoj, no ja sem taky tak nejak uvazoval, dokonce sem se i pokousel mejlovat s panem schwejkem, ale bez uspechu a kdyz sem mu volal byl nejak skoupy na slovo a protoze ho osobne neznam, nemel sem logicky duveru a namontil sem do motoru 120LS vacku 254/254, presto ze bych radsi vlastnil tu vozejkovou a s tou vackou 254/254 to jede velmi pekne, netaha to teda od 2000ot, ale tesne pod 3000 je znat ze je v motoru neco navic..a nejlepsi chod ma od 3500 do 5000, vic uz mi nedovoluje nejspis predstih ..tim chci rict ze i vacka s feldy udela svoje, jo k tomu mam snizenou hlavu a k.p. 9,9:1 ....
imho pokud nepředjíždíš na dálnici, vždy musíš podřadit z pětky na čtyřku, ať je tam 120LS nebo 136ka.
Dosť ma zaujala tá varianta, ktorú spomenul RST; motor Š 120 LS, 260 vačka. Zaujímalo by ma, ako by sa choval ten motor, keby som k tej RST variante pridal ešte 5 kvalt so stálym prevodom 3,9. Mám na mysli, či by to auto bolo "pružné" aj na piaty kvalt. Zvládla by to tá 5-ka? Nebolo by treba pri každom predbiehaní podraďovať z 5-ky do 4-ky?
RST: Asi taky nakonec zvolím tuhle kombinace, ale změním styl jízdy, abych tu vačku častěji využíval 🙂 Nic, o víkendu postavím ten bazmek na měření výkonu, posadím vedle sebe noutbuk a jdu měřit, samotného mě zajímá, jak na tom momentálně moje eRko je 🙂
Mám vyzkoušenou variantu 120LS s "vozejkovou" 260 a je to super kombinace. Ten motor má tchán ve 120 a libuje si, že to funguje zhruba jako 50kW felda, kterou měl jako služební. Jezdí to na navíc kolem 6l/100km a neměl sebemenší problémy na STK a ME. Ta 120 se 4q vydrží v klidu jet po dálnici trvale 140 a ve městě mizí z křižovatek taky velmi svižně. Měřený to není, ale subjektivní dojem je z toho vynikající.
No... repase karburátoru, zvětšení kanálů a úprava spalovacího prostoru, snížení hlavy, leštění a pasování potrubí, vačka z eRka, dlouhý svody a přímoprůchozí absobční tlumič.





To bude práce pro schwejka 😉
heh, taky nad tím uvažuju, že chci vlastně to co už mám, takže já asi chci stejný průběh, jen vyšší hodnoty 🙂
A pro úplnost... Tady je motor favorit 135, vlevo se sériovou vačkou, vpravo s vačkou z eRka (247) - je to ten samý motor v tom samém autě.





Vidíš, jak se změnil průběh výkonu a posunul se krouťák.
Ještě pro srovnání ten samý motor měřený stejný den jen na plyn...





Mně se zdá, že chceš "normální" motor 😉
Možná pleteš pojmy a dojmy, ale běžný motor má vrchol krouťáku kolem 3000 otáček, s eRkovou vačkou kolem 3500. Jenže takový motor dost tobře nejde provozovat na 2000 otáček. A přes 5000 otáček lze v pohodě vytočit taky skoro každý motor, nebo škodovky mají vrchol výkonu kolem 4800 (mrkni do papírů).





Moje 120ka na plyn lze vytočit na 6500 otáček, mrkni (měřeno na benzín) - motor má najeto 185tisíc, bez údržby.
ááha, dík za info. Zase z toho nechcu mít diesel, který ztrácí elán po 4tis. No já to myslel jako tak, že nechcu mít vysokootáčkový motor, co má posunut vrchol momentu někde u 5tis. Klidně by mi vyhovoval vrchol mezi 3-4 s tím, že to bude mít předpoklady nechat se vytočit bez problému přes těch 5tis. Njn, asi už toho chcu hodně, jsem věčně nespokojený člověk, horší než kdejaký důchodce 🙂
2000-4000 to je snad normální motor 😉


Motor s nádechem do "sportovna" je 3500-5500, ne ?





Každopádně chceš krouťák v nízkým spektru a to vůbec nejde dohromady s 260kou vačkou (ani 247). Podle mě nejlepším tahounem je motor 135ka a motor ze 105ky. Tam je navíc velká výhoda v hlavě, protože je na ní nejvíc materiálu a můžeš se na ní nejvíc "vyřádit". U 120kový hlavy už si omezenej tím, co tam je. Respektive tím, co tam už není.


Zkoušel jsem o kolik se posune krouťák, když zaměním vačku ve favoritu za eRkovou, a posunul se mi zhruba o 500 otáček nahoru.





Pokud chceš krouťák posunout níž, budeš muset jít směrem vyšší zdvih a zadumat nad výfukovým potrubím, protože to do značné míry omezuje průchod plynům v nízkým (a samozřejmě i ve vysokých) otáčkách. Ideální je co nejplošší průběh krouťáku. Tadeášce se osvědčil výfuk Burges, krouťák má vyloženě nízko, níž než moje 120ka na plyn ! Pohybuje se někde kolem 2500.
Do budoucna se chystá GO eRkového motoru. Můj jízdní styl je a bude normální s nádechem do sportovna, tedy provoz 2000-4000/min, někdy se podívám k 5tis, vyjímečně bych případně vyzkoušel něco víc. Tedy se nechci honit za výkonem díky otáčkám, ale spíš bych uvítal živější Nm v nižším spektru. Můj názor je, že by spíš vyhovovalo "něco" s vyšším zdvihem, než eRkových 68mm. Dostupnost, cena apod upevnily moje rozhodnutí pro 120LS motor, a teď můj dotaz:


Bude mít význam v onom motoru vačka 260/260, kterou mám možnost mít, pro moje použití, nebo zvolit kdysi schwejkem zmiňovanou "vozejkovou" vačku s posunutým časováním, případně zaměnit za 247 z eRka?