ještě jednou díky, myslím že článek je pro mě víc než dostačující nato, abych to nějak zvládl dát dokupi..
navod je napr. zde:


http://www.skoda110r.cz/article.php?aid=189





jinak je dobre si koupit v antiku (nebo i nekde na webiku je oskenovana) kniha Vincens Bata, Opravy a udrzba vozidel S100...





je tam vse potrebne 😉





Hodne stesti pri montazi!





Stanley
bubny jsou Ok,lanko ručky taky..akorát ten samostav se mě zdál omačkanej..a taky jak jsem měl rozdělaný obě kola zaráz, nebyl jsem si potom jistej, jak to tam narvat nazpátek...protože jak jsem zjistil, je možno namontovat jakoby jeddno to udělátko na obě strany auta, ale v rozdílné poloze tyčky a toho vodítka (snad zase vysvětluji správně..a bohužel nemám žádnou předlohu jak je to správně...a nákres jsem žádný nenašel..nemá někdo,popř foto či slovní návod montáže..mě se totiž zdálo že majitel předemnou to namontoval obráceně, tudíž to drhlo a vydřelo se...a nebo to správně má "spíš drhnout"?
Jediný co jsem musel dělat, při dodělávání samostavů na starý typ paken, bylo vyvrtat větší díru do tyčky samostavu, protože nešla nasadit na paknu. A samozřejmě odstranit lehkým poklepem velkým kladivem původní excentry. A když už budeš mít rozděláno, pořádně promaž lanka ruční brzdy, případně pokud jsou zatuhlý a nejde s nimi lehce hýbat vyměň, ušetříš si pak spoustu práce a starostí..
samostatne prodejny to samozrejme je (tedy, ja jsem to vse bez vetsich problemu sehnal) a jmenuje se to "samostav". Kdyz uz to budea kupovat, kup si novy vsechny tycky, protoze casto bejvaj vymackany, pak treba opravovany navarenim materialu a mohl bys s tim mit pri montazi novych paken problemy...





Kup zkratka vsechny dily nove a bubny si zmer, jak moc jsou vyjety a pokud jsou OK, muzes je nechat stocit na soustruhu - vyrovnat. Nebo koupit novy, cena za novy buben tusim okolo 800 CZK (na vlecku cca 1100 CZK).
Ano to udělátko je samostav. A slouží právě k tomu aby se pakny vracely jen kousek. Tzn. šlápnu na brzdu, pakny se prasátkem roztáhnou. Po uvolnění se díky samostavu vrátí jen kousek, tak aby nedrhly. Takže jestli Ti odbržděné kolo nedrhlo, tak to asi funguje.
díky...takže cokoliv co chci, koupim na 120, což by mělo bejt v každym krámě...a to udělátko, co chodí mezi paknama a nejni u starších modelů co mají exentry je ten samostav? myslím tím tu tyčinku, co na jedné straně klouže mezi těma dvěma kulatejma caplíkama ...mám totiž ty caplíky ochozený a taktéž tu tyčinku a mám pocit, že když se mi mají vrátit pakny, takl to drhne...takže když přijdu do krámu, mám se ptát na co..at aspon tam vypadám jako odborník:c))...jde li to vůbec koupit samostatně..
vozy S100r maji provedeni jak s excentry (starsi provedeni), tak i se samostavy (novejsi provedeni)...





Zamennost s novym typem samozrejme je - pakny jsou pro oboje provedeni shodne, taktez samostav je shodny, bubny take, pruzinky take, proste vse je mozno vzajemne menit. Jedine, co je treba ohlidat je prumer pistku (prasatka) - tam byly dle modelu osazovany ruzne prumery.





Pak na ucinnost brzd ma podstatny vliv material, ze ktereho je oblozeni vyrobeno. Puvodni material mel lepsi brzdny ucinek nez dnes prodavane (ale protoze puvodni segment obsahoval karcinogenni materialy, byla jeho vyroba zastavena) - takze muzes laborovat i s vetsimi prumery pistku v prasatkach...
mám otázku na záměnu pajšlu bubnu mezi erkem a novějšími modely ( 120a pod). Jde mi hlavně o tu spojku (takovej železnej plocháč) mezi paknama, co prochází přes takový vodítko se dvema válečkama..líp popsat nedovedu...je zajímavý že např v katalogu http://skoda110r.hyperlinx.cz/opravy/opravy5.php verze eRman str 60 neni..a dále na exentry tamtéž..ma mém voze nemám..jakto? tudíž moje otázka, mají být exentry na všech erkácha nebo ne ,a to samé o té kluzné propojce...a pakliže tam propojka má být, je i u novějších vozů? moje jsou totiž značně omačkaný a řekl bych že skoro drhnou...