Koule není dovolená na žádném voze,když couváš k rampě s návěsem 8*denně tak je dobrá,ale aktivní policista nemá pochopení.
Pokud vim, koule na volant by nemela byt na vozidle spadajícim do kategorie do 3500kg, sam sem ji pouzival v dodavce Peugeot Boxer, na mestske klickovani idealni vec, ale jednou sem byl prislunikem taky pojeban. Moje koule byla sklapeci, takze v dobe kdy sem jel mimo mesto sem ji, jednoduse sklapel. Tot moje zkusenost, ale myslim ze do osobaku je skutecne zbytecka.
Tak řidiči dodávek to tam mají kvůli couvání - když někam zajíždí na knop tak aby se mohli třeba vyklonit z okna a přitom manévrovat jednou rukou.
K té kouly na volantu, většinou tu kouly mívají nákladní a dodávkové auta s větším průměrem volantu, ale na sprinteru který má průměr volantu kolem 40cm to mají také, takže kde to může být a nemusí a proč? A ,,pacienti,, s postižením rukou které by to mohly mít předepsané od doktora to používat mohou také, ale co když osobák používá více lidí? Může to být ve voze nebo by se to mělo sundavat? Asi těžko..
Z toho si nic nedělej... holt budeš teď nějakou dobu doma v zimě, potmě a o čínskejch polívkách. 😀
sa ospravedlňujem, cukli mi nervy. Prišlo mi pár balíkov s dielmi na auto a videl som účty, tak som momentálne trošku labilný.
To Mototechna, sorry, ale tohle nepatří do běžné diskuze, ten obrázek byl hodně drsný... Můžou sem chodit i malé děti nebo slabší jedinci...
Mototechna: Tento předpis nepřímo sledoval i další přínosy:





1) léčení respiračních poruch, neboť v případě nehody, pokud nebudeš připoutaný zcela jistě již pak nebudeš mít respirační poruchy...





2) nepřímá finanční podpora pohřebních ústavů





To byl trošku morbidní humor při čtvrtku, omlouvám se, je to úplně mimo mísu...
U nás je to tak, že ak to zdravotné dôvody vyžadujú ( problémy s rukou ), tak na doporučenie lekára to tam byť môže. Podobne je to s pásmi, ak máš potvrdenie od lekára že máš napr. problémy respiračné - s dýchaním, tak ten pás zapnutý mať nemusíš...
jj ale nějak mi schází přínos tohoto zařízení na osobák..právě že osobáky s posilovačem mají docela malý počet otáček na plný rejd tak k čemu to co je nutné u náklaďáků nebo velkých dodávek při parkování couvání atak 🙂


u osobáku by mi to dost překáželo normálnímu otáčení volantem...
hm hm hm, Dvordy...





...tak to je pak uz na uplne jinou debatu...





Pro uplnou odpoved bych kontaktoval prislusny mestsky urad, ale nepocital bych s tim, ze je to legalni, navic si myslim, ze u osobniho vozu to nemusi byt ani tolerovany (na rozdil od nakladnich automobilu)...





ale to je jen muj osobni nazor...
posilovač má, je to novější mondeo.
pokud by narazil na bdeleho prislusnika, hrozilo by odebrani technickeho prukazu vozidla, protoze na vozidle je pevne instalovana neschvalena soucast...





ja osobne bych tohle resil autem s posilovacem, ale to je jina debata...
majitel má problémy s rukou a tohle by mu hodně pomohlo. U autobusů, kamionů a dodávek je to vidět hodně, u osobních aut to moc obvyklé není. Co řekne příslušník, když tam tuhle věc uvidí. Pokutka? Bodíky?
Aha, Hansi má pravdu, to mě nenapadlo... s tím zraněním🙁
Ne,dovoleno to neni,proto ze pri havarii auta to muze privodit zraneni v oblasti hrudniku a hlavy. Na druhe strane je pravda, ze to dost ridicu pouziva.
Dvordy, myslím si (ale NEVÍM TO JISTĚ, je to pouze můj dohda!), že by to nemělo vadit, často to vidíš např. u dodávek nebo autobusů v Praze zcela běžně.





Otázka je spíš přínos koule u osobáku, ale to je majitele...
to je ale něco jiného, ty na to mají průkaz. Já potřebuji vědět, jestli to jde i bez průkazu a když toho dotyčného zastaví hlídka, jestli nebudou remcat.
Mělo by to jít, auta upravená pro tělesně postižené mají taky kouli na volantu.
Nevíte někdo, jestli se u nás dá používat u osobního auta koule na volant? Nevadí to příslušníkům?