Bohužel toto je konstrukční vlastnost(chyba) motorů Škoda OHV kterou neodstranilo ani 40 let vývoje a dnešní možnosti elektroniky.S motorem svého hundrta jsem muset pořádně zatočit aby chytl když byl pořádně zahřátý, jinak startoval na první krátké cvrknutí klíčkem v zimě v létě, kdykoliv.


U Fabie 1,4 Mpi OHV to mám stejné.(rok výroby 2001, zakoupeno nové přímo ve fabrice - zákaznické centrum vedle Škoda Auto Muzea M😎 U zahřátého motoru je třebe prostě trochu déle zatočit startérem (studený chytá na první cvrk). Ani moderní elektronika a 40let prostě s touto vlastností nic nezmohlo.
Tak sem ted zkousel tu kostru, ten kondik, tu smes i predtih, a zas se mi jaksi pridira motor, a mlatej mi ventily od 3 tisic... zacnu premislet o motoru z favoritu....
Jo, svicky jsou cerny, to uz sem zkousel....
Ŕíkám, že ukostření je rada vedle, to pomůže když se ti nemůže otočit startér. Když se ti točí jak drak a to 30x jak píšeš, tak zjevně s ukostřením problém nemáš. Jinak teplej motor se vždy startuje se sešláplým plynem, ale tohle fakt typuju na bohatost.
Zkus z motoru po delší jízdě vyndat svíčku (svíčky). Pokud jsou černý, je to moc bohatý. Správně by svíčky (elektrody) měly mít cihlovou barvu. Pojednání o svíčkách je tady na webu, seřízení dvoukomorovýho karburátoru také. Možná se jen bude lišit umístění některých trysek, podle typu karb.
TOmu bych taky mozna veril. Zda se mi, ze to strasne moc kouri, i za tepla. A docela dost to žere.. Zkusim to ukostreni, atd, a pak si pohraju s karbecem.... Dík za radu
Ukostření v tvém případě je rada mimo. Podle mě máš moc bohatou směs.
Já osobně používám N15 a žádný problém jsem s nimy nikdy neměl, ale zeptám se také co použít za svíčky na upravenej motor se 75koni a víc stačí také N15???
Kondik taky zkusim. Dik... Hele, a jaky maji byt spravny svicky? Opakuji ze je to 120L r.v 84. Mam zanovni (najeto asi 500 km) BRISK N15YC super 0,7 a a pak stejny akorat nový N14YC... Ktery sou vhodnejsi?
Při teplém startu mi to také dělalo, a nevěděl jsem co s tim, jiný karbec na zkoužku a nic, dal jsem skoro všechno nové na zapalování (indučka, kabely a svíčky, přerušovač) a nic, a v poslední řadě jsem vyměnil kondík na rozdělovači a je po problémech..
přodřelá somozřejmě 🙂)
Hledat. Máš tam kraťas.
A bliká ten pravej nebo ne??Jinak tam může být podobný problém s tím přechodovým odporem.Mrkni jestli není třeba někde pordřelá izolace drátu(např. vepředu jak jde drát skrz čelo)
OK, tak ja to zkusim nejak vyresit. Pak budu pripadne informovat.. A jeste mam jednu hloupost- blinkr do leva mi funguje uplne normalne, a kdyz to prepnu do prava, tak se mi zacne kourit z prerusovace nebo mi to spali pojistku. Takze co mi poradite?... To auto mam tyden, tak to teprv vychytavam...
Kabel k ukostření musí mít samozřejmě patřičný průřez ! Minimálně 10 - 16 mm/2. Na konce nejlépe lisovaná, letovaná nebo šroubovaná oka.
Já osobně u každé škodovky která mi projde dílnou natáhnu ukostření (-pól) rovnou od baterky na horní šroub startéru. Tím přemostí ukostření baterie ke kastli a zpět od příčky motoru na motor. To tam ale nechám.


Takže mám ukostření zdvojené, a mám po problémech s ukostřením.
Jo, tak ty kontakty udelam, a dam tam jeste jeden pás na druhej silentblok.... A s tou smesi je to taky mozny, ale to budu řesit, az po tech kontaktech. Protoze sem si vsiml, ze za studena mam na sitic tak 3000 ot. a za teplyho motoru mam necelych 1500 ot- na plnej sytic! to znamena, ze je nekde chyba v tom elektru!!!
Taťka tím myslel překontrolovat a případně očistit ukostření motoru(ten měděný pás) a kontakty na startéru.


Jinak špatný starty za tepla mohou být způsobeny i špatnou bohatostí směsi.
Pro crestika- jo, mam ten elmag. nesmysl =)... A pro tatomechanika- a jakej je navrh na odstraneni te zavady, jak popisujes? Me to jako točí motorem pěkně, ale jen chvíli, a baterka je vybitá, a auto nenastartovaný... Nejaka rada?
Špatné startování za tepla může mít víc příčin. Škodovky jsou tím vůbec pověstné. Jedna z příčin může být i zoxidované ukostření. Za studena je přechodový odpor ještě na únosné hranici, po ohřátí spojů přechodový odpor stoupne a startér díky tomu "sežere" tolik energie, že na jiskru už téměř nic nezbyde.
hehee, startovaní za tepla, já myslel, že se jedná o tu povídku, co byla nedávno v TV 🙂





Jinak s tím během po vypnutí...máš v karbecu elmag odojovač? Nebo-li vede ti do karbacu drát?
Zdravím. Mám problem. Mam Skodu 120L, a strasne spatne mi to startuje za tepla. Za studena na drc, ale za tepla tak na 30 votoceni (a to mam uz druhou skodovku, takze vim jak spravne startovat). Nevite cim by to mohlo byt?... Ale nasel sem jednu zajimavou vec- kdyz zhasinam motor tak z 2000 otacek (sytic) tak po otoceni klickem motor jeste chvili bšží- tak 2- 3 vteriny, coz je mi divny.... Diky za rady a nazory