Kde sehnat novou poloosu?

Tak máme opraveno .Ero zase jezdí. Takže jestli se nic nepokaká jak na autě tak i v práci tak bych možná ty Jičínský erekce dal 🙂
I já mohu nabídnout zadní úzkou nápravu, nejlépe komplet.
Jetý krátký poloosy kdyžtak někde mám, každopádně pokud chceš použít současný bubny, budeš je muset s poloosou zabrousit...
TO Daves:





jestli stesti nevim, ale když vezmu v úvahu, ze jen za ten jeden den jsem najezdil na okruhu 150 km (přes pulku nadrze) + další "zavody", tak si myslim, ze to je spis "vlastnost" 🙂 Tedy alespoň doufam...





btw, kluci z MINI COOPER CLUBU se vsazeli, ze takovy zachazeni auto nevydrzi a neci mi z nej upadne 🙂 250 km cesta do Vysokého Mýta, 250 km z5, k tomu cca 150 km "ostrých", vse za 1 den a vse (az na výmenu kondenzátoru) fungovalo skvele 🙂 🙂 🙂





Probém podle mého nastává tehdy, když se clovek rozjízdí na jednicku "pod plnym", to se celý auto trese, jak zadek nadskakuje, takze tomu se snazim vyvarovat, to je myslim největší riziko. Když se kola toci a jsou ve smyku, tak poloosy samozrejme zatizeny jsou, ale nedostavaji ty razy, takze neprasknou. To je muj názor 🙂





Takze z5 k tématu. Urcite lepe stary dobry poloosy. Bud rovnou s bubnama nebo zkusit ze ty nove dobře dosednou na dosedací plochu na poloose. Nezamenit pravou a levou stranu. Dat klinky s mazaci drážkou (S1000 M😎, prelisovat operny krouzek nebo dat podlozky (Bata říká max. 3 kusy, ale mam otestovano 5 ks a vse OK), matici utáhnout na potrebny moment a zkontrolovat axialni vuli. Když vse toto je OK, poloosa nemá důvod se lupnout.





Stanley





PS: uz mesic se dokopavam dopsat clanek k Berusce, ale protože jsem se dal do pristavby garaze, nejak není cas 🙁
Stanley: měl si štěstí, já se taky předváděl a dopadlo to takhle:


http://skoda.daves.cz/Denik_poslednich_dnu-img_09CM.jpg





Když poloosa vrže, tak čase praskne od klínku:


http://skoda.daves.cz/Denik_poslednich_dnu-img_0Lmk.jpg


http://skoda.daves.cz/Denik_poslednich_dnu-img_0Lqs.jpg
TO Myschak :Tak jsem četl tu diskuzi v linku


http://www.skoda110r.cz/forum.php?thread=8670


a ono to vypadá na docela slušnou alchymiji to poladit tak aby to sluěně fungovalo.
Ona taky ta poloosa má do pravidelného kruhovitého tvaru daleko 🙂 Podle mě se vykoval na nějakém automatu základní tvar a ten se následně na koncích opracoval(kužel, klínek, závit, čep). Ale střední část poloosy zůstala dále neopracovaná.
Rozumím.Jen si říkám,od čeho to může být.Nezdá se mi,že by to byly otisky nějakého kovacího bucharu.Jeden špatně mířenej úder a došlo by k vychýlení osy hřídele.A pak,vyrábělo se toho miliony kusů.Nejsou to stopy po broušení té vrchní odlupující se vrstvičky po válcování?Zajímavé.
*dovolí.... nechápu, proč se mně tyhle 2 písmena pletou... 🙂
Blbě se to popisuje, ale ty stopy jsou podélné, jakoby od klepání nějakým bucharem. Viz. fotka (Dejvid snad dobolí 🙂)
Jak vypadají ty zřetelné stopy?Hřídele se kovají speciálním válcováním stejně tak,jako třeba kované ojnice motoru.To jemné drážkování je právě od těch válců.
Myschaku tak fotku sem hodit můžu. V tom problém nevidím. Ale bude to až někdy po víkendu do garáže se teď nedostanu .Mám ji trochu z ruky 🙂





Akorát jsem trošku špatnej z informace že bych měl na auto dát starou poloosu společně se starým bubnem z vrakáče.Že tahle kombinace bude fungovat nejlíp.Na autě jsou úplně nový bubny.Ty se dávali na auto minulý rok.Takže bych je chtěl samozřejmě na auto použit.
Já bych si naopak vsadil na to, že ne. Na těch originálech je hodně zřetelné právě to kování a tady je vidět pouze stopa po soustružení.





Ze zvědavosti bych rád viděl tu naprasklou poloosu, resp. místo, kde je poškozená. Takže pokud by to nebyl problém, tak pak hoď Čapoune fotku. Předem díky.





M.
Karsha prodava original dily. Takze jsou to na 99% dobovky (coz je i videt dle lehkého oreznuti - které samozrejme nicemu nevadi)





Stanley
A tyhlety kousky třeba jsou dobový nebo už spíš (zdá se mi) novovýroba ? http://aukro.cz/skoda-1000mb-100-110-120-nove-poloosy-i4517226247.html
Tý jo tady se mi pod okny proháněla na okruhu eRka a já si ničeho nevšiml, škoda 🙁
Podmínkou toho, ze zadni poloosy vydrzi je spravne spasovani s bubnem, zadna axialni vule (prelisovani krouzku, ev. vymezovaci podlozky) a buben poradne dotáhnout na spravny utahovaci moment.





Pak se to ukroutit nemůže.





Stanley
Jak psali kolegove, radeji vzit starou jetou i s bubnem nez novou druhovyrobni...





Stary "kratky" poloosy byly totiž kovany, takze materiál je zhutneny - tj. vydrzi opravdu hodne 🙂





Když ty poloosy budes brat z auta, oznac si pravou a levou stranu, protože když to otocis, tak mas vetsi pravdepodobnost, ze to praskne. Proste poloosa bude za ty leta trosku pokroucena, tak se to musí zachovat.





Klinky jsou stejne, bubny jsou stejne.





Ja jsem před 2-ma lety kupoval obe poloosy pro jistotu novy v cene 400 CZK za kus.





Jinak na tomto videu je videt, co vseschno zadni poloosy bez problemu vydrzi:





https://www.youtube.com/watch?v=e6fIAW8SZCQ





1:12


1:30





Stanley
V případě jetý poloosy doporučuju brát komplet s bubnem, kterej na poloose jezdil, v případě nový poloosy opět doporučuju spasovat poloosu s bubnem... Jinak s tím budeš mít trable jako já 😉
...a kdyby se Čapoune situace stala kritickou, napiš, zalovím v garáži a nějak se dohodneme ... uvážím-li že nová stojí 790,- tak víc jak váhu poloosy ve zlatě určitě chtít nebudu 😉))





Certifikovaná Slibotechna Gotrek
OK takže se půjdu podívat po vrakáčích.A na repliku se vy.... 🙂


Díky za nasměrování správným směrem 🙂
Potvrzuju, druhovýrobní nebrat! Mnohdy nejdou vůbec namontovat.


O tom, co není zřejmé (např. kvalita materiálu) můžeme jen polemizovat, ale přímo se nabízí, že to bude bláto.





Bral bych to z vraku i v případě větší ceny!!!





Pajk
Čapoune dojeď na nebližší vrakáč, poohlédni se po rozpadající se stovce a vyžádej si zadní nápravy. Klidně vezmi obě dvě. Tipuju, že máš tak 90% šanci, že bude poloosa v pohodě.
Petře, četl jsi vůbec Márinkovu odpoveď??
Ta se vleze do všeho od 1000 MB po užovku.. Viz třeba: http://www.skoda110r.cz/article.php?aid=1235
Tak jsem nějakou poloosu přece jenom objevil.


http://www.amd-autodily.cz/zadni-naprava/zadni-poloosa-kratsi-do-7-83.html


Myslíte si že je to použitelný na Škoda 110R ?


V popisku mají Škoda 100 a pod popiskem mají určeno


Zadní poloosa kratší do 7.83 .


Nerad bych koupil nějakou totální kravinu.
No tak tos mě M8 nepotěšil. To ty druhovýrobní stojí tak za hnědý mazlaví ?
Poloosy? Nikde a než druhovýrobní jak radši jakýkoli jetý,,,
Ahoj Kolegové s okřídleným šípem v hlavě.


Vypadá to, že pro mě letošní sezona skončila. Při včerejší jízdě Erkem jsem začal pozorovat nějaký divný čvachtavý zvuky jako od zádní nápravy a dneska kdy jsem Superstroj odvezl do garáže tak po vzebruvné prohlídce a sundání bubnu atd.. jsme zjistily že je naprasklá poloosa na straně řidiče.


Po dohodě s mým mechanikem Lukášem jsme se rozhodli že vyměníme pro jistotu obě. Nicméně honil jsem teď po netu kde by se dala sehnat nová. Ale zatím jsem nic neobjevil. Jinak prachovky ložisko do bubnů mám nový v krabici. Zároveň ale to bude chtít vyměnit klínek do bubnů. Na autě jsou teda bubny ze Škody 120 z Mka. Tak nevím, jestli v tom je nějaký rozdíl.


Má někdo z vás nějaký typ kde by se daly poloosy objednat a klínek do bubnu?