Prutokové šrouby k chladiči oleje

Spodní starší variantu s krátkejma šroubama (bez vývodu pro budík) jsem měl kdovíproč namontovanou v LS z roku 1975--
Ten druhý případ jsem měl na všech R motorech, který jsem měl v autě a bylo to opravdu R a dalo se předpokládat, že to tak bylo od výroby.


Ten první případ jsem zaznamenal na pár motorech, který jsem někomu dělal a byly skutečně starší.


Ještě se podívám do sklepa a příp. to vyfotím, mám tam šrouby toho druhého případu, tak jen pro ilustraci, jak to vypadá v reálu. Pokud si vybavuju, liší se i těmi malými otvory, které mají fungovat jako průtoková pojistka tlaku do chladiče. Myslím, že na jednom (tom plném u prsou) jsou a na druhém průchozím ne.
Kdežto např. v katalogu 75-76 jsou rozdílné - v prsou je šroub s plnou hlavou a přípojka pro tlakoměr je u baroskopu v šroubu u spojky:
V katalogu pro rok 71-72 jsou oba šrouby stejný a přípojka tlakomětu je u víka rozvodů:
Na tom čidle to nestojí - u 120 LS byly ty šrouby oba stejný, lišily se jen závitem pro čidlo a to bylo mám dojem u převodovky..


Motor můžeš mít třeba i 110R/LS, možná na něj jen někdo dal kryt rozvodů z obyč kila (případně M😎.. kus se správným závitem seženeš snadno, řada 742 má sjednocenej závit u všech modelů na těch 16x1.5 i přesto, že chladiče se posléze přestaly montovat skoro úplně. Bohužel se motor při jeho výměně musí lehce rozložit.
daves:děkuju,ale narazil jsem na problém,vubec jsem v autě neměl chladic oleje,závit u čerpadla je menší než 16 a cidlo na tlak oleje bylo u zadniho vývodu (setrvák)jinak než ve schematu v knize.zřejmě muj motor není 110r.cislo neměl.tak jsem nevědel jak to poznat,vzhledem k tomu že běžel krásně tak jsem rozborku nedělal,nevim jak to řešit z chladicem oleje dál.
A ještě ten druhý pro představu - ale ten zrovna nemám.





http://www.skodateam.cz/Sroub_pro_pripojeni_olejove_hadice-img_23wC.jpg
Není zač.. až teď koukám, že když jsem to z toho umaštěnýho hadru překresloval, asi už nebyly některý kóty čitelný, takže jsou vynechaný..
super,děkuju.
Dá se pořešit i sériovým šroubem a kouskem děrované trubky.. Kdysi jsem ale páchal, "výkres" před pár lety i někam dával.. No, asi nějak takhle:
vyrobit to nebude problem,jen potřebuju rozměry.
Ano ide o tzv: Nepravý šroub. Je to prietoková skrutka s valcovým zakončením,ktorá má po obvode 4 dierky. Chráni sa tým olejový chladič veľkým tlakom studeného oleja. Vyrobiť takúto skrutku by nemal byť problém. Závit je M16x1,5mm.
myslím že ne,alespon jsem se tu dočetl že jeden z nich je neco jako pojistnej z dirama na boku kuli prutoku studenýho oleje
Není tam náhodou standardní průtokáč k zakoupení v každé hydraulice...
čau,nemám prútokáče pro připojení hadic k motoru,nemá někdo na prodej?popřípade rozměry nechal bych je udělat.díky Jarda.