Děkuji moc radu, já už to právě neměl moc času zkoumat. Ano, origo erkový motor. Při dotahovaní se mi ten šroub protočil (trochu jsem to s utahováním očividně přehnal nebo prostě únava materiálu😕) na podruhý to zašroubovat šlo, tak jsem to dotáhl už jen střídmě, ale kolem filtru prosakuje olej (žádná katastrofa to zase není). Než jsem odjížděl tak jsem to ještě o půl otáčky dotáhl klíčem, tak uvidím příště, jestli to pomohlo nebo ne. Jestli ne, zkusím ještě o půl otáčky dotáhnout, jestli se šroub zase protočí, tak jsem asi v loji a budu doufat že to je tím svorníkem.
Sice jsem se s tím ještě nesetkal, nicméně, máš-li eRkový blok s obtokovým filtrem, šroubuje se svorník filtru do ocelové vložky, která je zašroubovaná do bloku. Pokud je závit stržený v ní, stačí ji z jakéhokoli jiného bloku přendat. Pokud je to stržený v bloku, pak se někdy dá závit opravit vyvložkováním vložkami Helicol. Pokud by to bylo moc zničený, pak holt novej blok... Ale moc se mi to nezdá, skoro bych spíš čekal stržený závit na tom svorníku, co drží filtr, když už něco.
Tak jsem asi suverene vyhral soutez o tatara mesice - zrejme se mi povedlo strhnout zavit olejoveho filtru u erka (nevim jeste jestli na bloku nebo na sroubu).. povedlo se to uz nekomu a ma pro me nejaky uzitecny rady jak to opravit nebo sem prvni komu se to povedlo a mam zacit schanet novej motor?🙂
17. duben 2017