Hombreho hundrtka
ZPRÁVA O RENOVACI HUNDRTKY
prosinec 2001
100 bez komentáře.
rok 2002
Do konce roku auto komplet odstrojuji, zhotovuji nové dno kufru včetně výztuhy, dále pak vyvařuji přední podběhy , zhotovuji rámečky kufru a ještě upravuji přední kapotu pro mřížku.
leden 2003
Vyndávám motor a převodovku, vyřezávám tunel před 4Q. Pouštím se do zhotovení předního čela.
únor 2003
Zhotovení horního úchytu 5Q, zhotovení příčky 5Q a vyřezání podlahy.
březen 2003
Zhotovení tunelu včetně uchycení pro 5Q, nákup dělítek včetně kotoučů a brzdičů.
duben 2003
Kupuji 130 motor, nápravy na vrakárně.
květen 2003
Vyvařování a nátěry spodku včetně zadních podběhů.
září 2003
Rozebrání přední nápravy, renovace ramen přední nápravy, koupě sedaček.
listopad 2003
Pojezdy a upevnění sedaček, pedálová konzole, ventilátor topení.
prosinec 2003 - leden 2004
Výztuha upevnění zadních tlumičů. Pasování zadních blatníků a čela, montáž přístrojové kapličky, přibodování mřížky přední kapoty.
březen 2004
Kompletování čepů přední nápravy. Po úvaze jsem zavařil střešní žlábky a věnoval se renovaci dílů přední nápravy.
duben 2004
Zkompletoval jsem přední nápravu. GO hřebenového řízení včetně vodícího pouzdra hřebene. Laboruji s nastavením geometrie přední nápravy-jestli nastavit odklon kola 1º nebo 0º, rovněž tak sbíhavost 1mm nebo 0mm.
květen 2004
Dokončil jsem finální podobu obou nárazníků.
duben 2005
Dodělání přední haubny a výroba úchytu na volant. Přivařil jsem 120 úchyt na kulisu řadící páky (někde jsem to viděl, tak snad to bude funkční). Dále jsou tu vyklepaný lemy na zadních blatnících (dal jsem tomu přednost před navařením předních) a nechal jsem obout gumy (asi dosti předčasně).
květen 2005
Výroba ochranného rámu, kaslík na baterku v motorovym prostoru.
Protože poslední dobou svižně frčí diskuze o rychlosti, brzdách, jízdních vlastnostech atd., kupí se fůra názorů a protože mám i ilustrační foto, které v diskuzi nemůžu uveřejnit, rozhod jsem se že v krátkosti sepíšu článek, který vložím do renovace a při aktualizaci ho zase smáznu. Snad mě to webmaster promine. Úvodem ještě uvedu, že vše uvedené jsou jen a jen mé vlastní názory a závěry o kterých netvrdím, že jsou jedině správné. I když popravdě řečeno jediný člověk, který mě dokáže tady logicky přesvědčit je Laďa-Ladis.
BRZDY
Zážitek z brždění ve vyšší rychlosti? Mám. Octavie, dálnice Praha-Mladá Boleslav, rovinka před posledním stoupáním. Rychlost lehce pod 190 km/h. Týpek z Tranzitem mě buď přehlíd nebo neodhadl moji rychlost a začal předjíždět těsně přede mnou kamion. Reakce? Jediná, dupnout na brzdu. Auto bez ABS jede se zablokovanejma kolama neuvěřitelně dlouho rovně (tak se mi to alespoň zdá, mám čas postřehnou i jak se spolujezdec vedle mě zapírá o přístrojovou desku a hlavou mě bleskne, že mu asi není moc dobře, ale asi to byla otázka jen několika vteřin). V okamžiku, kdy si uvědomuji, že to neubrzdím, auto začíná jít do smyku bokem přímo na kamion a protože mám před sebou překážku v obou jízdních pruzích rozhoduji se pro čelní náraz, pouštím brzdu a rovnám auto do přímého směru. A právě v tomhle okamžiku udělal ten člověk v tom Tranzitu (dodnes ho za to velebím) jedinou správnou věc když viděl za sebou oblaka dýmu-dupnul na brzdu a auto strhnul na pravou stranu zpátky za kamion a já jsem se stačil propasírovat vzniklou mezerou dopředu. Nevím jestli někdo z Vás má zážitek z krize v takový rychlosti, ale vše šlo ráz na ráz, řekl bych tak na pět dob, jedna, dva, tři-brzda, čtyři-srovnat auto, pět-a vyplivne tě to před kamionem. Mrku do zrcátka a dálnice zmizela pod mlhou z gum. Škoda, že to netočili z vrtulníku. Dojel jsem do Boleslavi, osádka se šla ožrat a já šel koupit dvě nový gumy. Jak vypadaj přední gumy po cca třívteřinovým zabrždění ve 190 km/h přikládám a zároveň jako důkaz toho, že nekecám. Ty disky když jsem vyjel tak byly bílý. ( Zdržte se prosím komentářů typu, že je to proti předpisům, bezpečnosti, že jsem dobytek apod.-vím to). Ponaučení? Ve správnou dobu dva lidi udělali správný věci a toto se už určitě nebude podruhý opakovat.
Takže je brždění s ABS intenzivnější na suché vozovce? Ano. Proč? Protože mám větší styčnou plochu pneu a tím i větší tření. Mám tedy bez ABS kratší brzdnou dráhu? Nemám. Jak to? Protože ve vyšších rychlostech ve 100% a v nižších v 99% neudržím auto v přímém směru a to co získám v prvé fázi brždění záhy ztratím, protože pokud nechci jít na budku musím korigovat směr a to se zablokovanejma kolama prostě nejde.
Zkoušel jsem simulovat prudký brždění na sněho-ledu v rychlosti cca 60 km/hod. eRko versus Favorit –pick-up. Vítěz? Jednoznačně pikouš. Proč? Ačkoliv jel jako sáně, většinou se udržel v přímém směru, eRko jsem musel neustále rovnat do přímého směru. Kdy jsem se vyrovnal pikovi? Když jsem u eRka zatáh jenom za ruční brzdu. Zastavil jsem na zhruba stejný vzdálenosti. Řekl bych, že vlivem odlehčení zadní nápravy je u eRka velká tendence při intenzivním brždění k vybočování, kterou způsobuje setrvačný moment těžké zádi. Podle mě nemá cenu zvyšovat účinek zadních brzd, zlepšit se to dá zvětšením rozchodu, dobrýma gumama, správnou geometrií, možná snížením, přesunutím hmoty ze zadku na předek.
A co posilovač? Jednoznačně ano. Proč? Rychlejší nástup, citlivější dávkování. Bez posilovače mám větší cit? Blbost. Na suchý vozovce potřebuju při normální rychlosti co nejdříve zablokovat kola, a i za snížený adheze s posilovačem lepší dávkuju sílu. A co čtyřpísty? Jednoznačně ano. Odzkoušeno v rallye.
NEJVĚTŠÍ RYCHLOST.
Tak to tady pročítám, 150, 170, 190 km, 6000, 7000, při 8000ot řadím za čtyři…..Nevím. Mám origo eRko a trochu ostřejší vačku. Nejvyšší rychlost kterou jsem s ním dosáhnul bylo asi 130km/hod, ale k tý jsem byl donucen provozem. Ideální rychlost? Okolo 100 kilíků. Kolik točím? Jo jednou jsem to zkoušel, když jsem asi v pěti a půl tisících chtěl přeřadit 2-3, tak mě vrtule chytla tu těsnící gumu na chladiči, dvě lopatky větráku vyletěli z motoru na silnici a třetí probodla chladič. Tak to je moje zkušenost. Spotřeba? Pod 8 jsem se nikdy nedostal, většinou mezi 9 a 10. Ale na Hundrta si nechám od nějakého motoráře udělat motor a pak vám povím.
ÚPRAVY EREK.
Neměly by se žádný dělat, zeslabí se nosné části kastle, je to nebezpečné, auto není stavěné na širší rozchod, vyšší rychlosti. Blbost. Protože tohle auto váží cca 800 kg tj. skoro polovinu co jeho novodobý bratři, každý si může udělat představu jakou má asi tuhost. Horší už to nemůže bejt. A jiný nápravy, motor, převodovka, 13“kola ? To je odzkoušené na statisícové sérii 120, rapidů, 130. Podle mě to není žádný nedovolený zásah, není to v pravým slova smyslu ani přestavba. Jsem jednoznačně pro, dle mého se nikdy nemůžu úpravami ve stylu 120 propracovat do horšího stavu (samozřejmě předpokládám bezvadný technický stav) nebo ohrozit něčí bezpečnost.
ABSOLUTORIUM EREK.
Vyjede všude. Zkušenost? Mám. Krkonoše-parkoviště na Horních Mísečkách. Stojím na parkovišti a s výběrčím pozoruji jak se několik českej předohrabů a německej bavorák snaží dostat na Jilemnickou boudu. Výběrčí povídá, tam se nikdo nedostane, tam vyjede akorát Land Rover záchranný služby a Niva provozního. Povídám, já to přece zkusím. Výběrčí se s úšklebkem dívá na moje letní 155/14. Vyjíždím. Když jsem asi v půli kopce tak jeden idiot s felicií při couvávání dostane smyk a postaví se napříč silnice. Musím zastavit a čekám až ho srovnají. Čumilové se diví, proč nesjedu zpátky na parkoviště abych se mohl patřičně rozjet. Dávám za jedna a při částečně zatažený brzdě se rozjíždím, záhy povoluju brzdu a mizím všem za horizontem. Parkuji před boudou, vystupuji a dělám jako že nic, že to je normální a kochám se udivenejme ksichtama. Jeden holandskej číňan (nebo japonec) se přes recepční ptá cože je to za auto. Za chvíli se přihrabe Lanďák ZS. Že nekecám si můžete rovněž ověřit na přiloženým fotu.
PÁSY, PÁSY, PÁSY
citace z knihy M.R.Cedrycha - ABY JEZDILY I PO ROCE 2000
str.257.
.........Pro samonavíjecí pásy předních sedadel, které byly původně montovány jako mimořádná výbava, bylo nutné vrtat do prahů aretační otvory o průměru 13 mm. Jejich umístění (pro dodatečnou montáž samonavíjecích pásů) je na obr.72. Od října 1979 (č.kar.2133265) jsou již tyto otvory předlisovány.
HOMBRE
28. červen 2005
28. červen 2005
28. červen 2005
28. červen 2005
28. červen 2005
28. červen 2005
28. červen 2005
28. červen 2005
27. červen 2005
26. červen 2005
17. červen 2005
16. červen 2005
16. červen 2005
16. červen 2005
16. červen 2005
16. červen 2005
16. červen 2005
2. červen 2005
2. červen 2005
2. červen 2005
2. červen 2005
2. červen 2005
27. květen 2005
26. květen 2005
22. květen 2005
22. květen 2005
20. květen 2005
19. květen 2005
19. květen 2005
19. květen 2005
19. květen 2005
18. květen 2005
18. květen 2005
17. březen 2005
1. březen 2005
7. leden 2005
7. prosinec 2004
6. listopad 2004
4. listopad 2004
3. květen 2004
3. květen 2004
3. květen 2004
2. květen 2004
2. květen 2004
2. květen 2004
2. květen 2004
2. květen 2004
30. duben 2004
30. duben 2004
28. červen 2005