Banánova Esmeralda
Esmeralda, auto co má duši.
Prvním vozem, za který jsem mohl usednout s tehdy ještě mokrým řidičákem byl rodinný Fiat Uno. Ten po pár měsících vzhledem k svému technickému stavu skončil ve šrotu a já zůstal bez auta. Náhoda tomu chtěla a tak jednou při cestě do Brna jsem viděl letmo z autobusu Erko zasypaný listím. V ten okamžik jsem věděl jenom, že to auto prostě chci. Byla to láska na první pohled. Zapátral jsem na internetu a zjistil, že se té Škodovce říká eRko. Po pár měsících jsem objevil jedno celkem slušný Erko v Bělý pod Bezdězem. Pán za něj chtěl 12 tisíc a 3 tisíce za kopretiny. Takže v Červnu 2008 se Esmeralda vezla domů. K autu jsme dostali ještě nějaký ty náhradní dily a interiér na hromadě.
Minulost vozu se kdesi ztrácí. Jinak reaktor, jež pohání zadní nápravu, je původem ze Škody 100. Když jsme Esmeraldu přivezli byla osazená ještě jednokomorovým karburátorem. Ten jsem časem vyměnil za SEDR .
Musel jsem si trošku zvyknout na jízdní vlastnosti kupátka, neboť vůz byl osazen ještě pneu OR6 14/155 .
Na autě se prováděla průběžná údržba. Kupátko spolehlivě sloužilo až do osudného výletu do Českosaského Švýcarska, kdy při cestě kousek za Děčínem v Loubí ulítlo kolo s poloosou a jako nahodou přeskočilo auto jedoucí za náma. Následoval odtah domů.
Během Měsíce jsme auto opět zprovoznili. Sehnala se nová poloosa, bubny a prachovky. A udělala malá generálka zadku. Zároveň se nám podařilo trošku srovnat ohnutý zadní pravý blatník, který při pádu vozu utrpěl asi největší škodu.
A tak běžel čas, auto najezdilo spousty kilometrů a užili jsme si s ním i hodně srandy a postupně jsem si začal uvědomovat, že pokud mi má jenom trošku vydržet, tak budu muset nechat vyvařit kastli, protože zadní kapsy byly ošklivě napadený rzí.
Na konci září 2009 jsme vůz odstrojili. Začala klasická sháňka nových dílů plechařiny, jako jsou blatníky, prahy atd…Vůz byl skoro rok ve stodole ve Svádově než jsme ho odvezli na vyvaření koncem září 2010 do Hostovic taky Erkaři Lukáši Petirovi.
Mezitím jsem dostal od Čapouna komplet slušný motor Škoda 120LS z jeho bývalého Garde (budiž mu zem krásná), které mezitím putovalo do hutí. Nezapomenu na tu drsňárnu jak jsme ho v mínus deseti kuchali ven. Kromě motoru Esmeralda dostala i 13palcové disky s relativně novými pneu. Jak říkal Čapoun, abych se na těch čtrnáctkách nezabil.
No na Autě se stále pracuje. Erko už je téměř vyvařený. Snad se to stihne ještě letos aby to mohlo jít do laku. Jde to pomalu, protože není tolik času.
Severka 2008
V roce 2008 jsme se s Esmeraldou zúčastnily srazu Severkáři 2008 Severka Na fotkách je vidět ten pomačkaný blatník, který se nám podařilo v té době aspoň trochu rozumně srovnat. Při poslední etapě spanilé jízdy na Komáří Vížku nám upad kabel od dobíjení a erko začlo ztrácet na jiskře tak jsme to otočili a dojeli jsme do Ústí.
Fotky se slečnou a Superstrojem jsem přesunul do článku o tričkách
27.06. 2012
práce nabírají na obrátkách
Včera jsme přivezli esmeraldu z pískování a nejen já jsem mile potěšen stavem skeletu. Hned jsme se dali do natírání základovou barvou. Mezitím sháním díly na přední nápravu, zadní poloosy a také lakýrníka a eletrikáře..
16.01. 2012
Na Esmeraldě se pilně pracuje .
11.12. 2011
Tak dnes jsme s Lukášem a Pavlem komplet odstrojili Esmeraldu a nabok jsme ji šouply do stodoly kde se na ní přes zimu bude dělat.
Fotky budou příště..
29.11.11 S Lukášem jsme vytáhli motor z erka a pomalu ho začali připravovat na přesun do garáže.
1. červenec 2012
28. červen 2012
28. červen 2012
28. červen 2012
27. červen 2012
27. červen 2012
27. červen 2012
27. červen 2012
27. červen 2012
4. červen 2012
30. listopad 2011
30. listopad 2011
30. listopad 2011
22. listopad 2011
22. listopad 2011
16. listopad 2011
16. listopad 2011
14. listopad 2011
14. listopad 2011
14. listopad 2011
12. listopad 2011
12. listopad 2011
11. listopad 2011
11. listopad 2011
1. listopad 2011
27. říjen 2011
26. říjen 2011
26. říjen 2011
26. říjen 2011
24. říjen 2011
24. říjen 2011
24. říjen 2011
2. červenec 2012