2. leden 2008

Proč eRko?

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 16686×, Komentářů: 46, Líbí se Autor: Hansi

Aktuality

Piseme 7 mesic roku 2011

Noo,je nacase abych trochu informoval vazenou verejnost,ze se na renovaci pokracuje.

Je pravda ze to mozna moc prehanim,ale neni kam spechat a snazim se

nic neosidit za co bych v budocnosti musel draze platit :-)

V minulem roce se mi podarilo dostat se ke znamemu, ktery dela jiz treti auto,jasne je to jiny kalibr,ale na tom prece nezalezi.

Vzhledem k tomu ze je z oboru a ma patricne zkusenosti tak mam kam chodit na rady, jak udelat to a zase ono.

Veskere plochy ktere nejsou osetreny troufam si tvrdit dobrou zakladovkou z vyroby,jsem po dukladnem ocisteni natrel "zastavovacem rzi" vyrobkem Fertan.

Potom jsem tato mista osetril(natrel)dvouslozkovym zimkovym naterem.

Povrchove panely jsou z vetsi casti zbaveny barvy a v soucasne dobe probiha odstraneni zbytku barvy odstranovacem nateru.

Prikladem par fotek z piskovani ta podoba obou skeletu je neuveritelna

a predpokladam, ze poznavate co to je za znacku.

V planu je dokoncit karoserii v tomto roce a predat do lakovny.

29.4.2010

Tak nám zase uběhl čas jak voda a je nutno zase ukázat, že se úplně neflákám ;-)

Na srazíku v MB jsem převzal přední okno poslané od RST, ještě jednou tímto děkuji a díly ze zinkovny od Dandy, také díky! Krása se na to podívat. Noo, do třetice všeho dobrého jsem převzal od dvorního "volantáře" krásně zrenovovanej volant, děkuji Ládíku ;-)

Pokračuji obrušováním starých nátěrů a po obroušení až na plech natírám všechna místa Fertanem (odrezovač). Karoserie dostala "podvozek" a zdárně se blížíme ke konci s vyvařováním.

V pondělí 3.5.10 posílám do Domažlic kliku a válce na přebrus-výbrus za velice přijetelne ceny ;-)

* * * * * * * * * *

28.2.2010

Od začátku roku pokračujeme vyvařovánim auta a demontaží dílů, tak aby karoserie byla komplet odstrojena do laku.

Kvůli nekvalitním Tlumexum & CO je koroze i pod temito nátěry v podstate všudypřítomná. Na fotce je karton, který jsem 3x naplnil seškrábanými "ochrannými" nátěry. Nechránil moc, ale byl všude ;-)

* * * * * * * * * *

21.12.2009

Pokračujeme ve zdárném boji proti rezi a tady je pár fotek, jak se to daří.

* * * * * * * * * *

7.12.2009

Prosinec 2009

Přestože končí rok, tak jsem chytil druhý dech a pracuji na Růžence každou volnou chvilku.

Končí rozebírání auta a následuje kompletní očista do čista, zábavná toť práce :-). Vyřezáváme zkorodované díly a mista, kde je koroze, budou nahrazena plechem jistě lepším.

Zábavná je ta očista - to člověk ušetří za koks a ještě udělá kus práce :-D.

* * * * * * * * * *

Noo, končí pomalu rok 2009 a jak je patrno moc se kolem mojí eRkové stáje nedělo. Ano, predstava byla jiná, ale osud tomu nepřál. Nic méně pozitivní je, že jsem ke konci listopadu obě éRečka přestěhoval do domovské stáje. Dokonce jsem začal i pracovat na Růžence a věřím, že práce půjde rychleji, než tomu bylo doposud a že aktualizace bude častěji, než jednou za 2 roky :-).

* * * * * * * * * *

Noo, a je to tady! Jak udělat z Moraváka Bavoráka? ;-)

Vezme se zachovalá Š100, původem z Brna od prvního majitele a investuje se - přední brzdy, jiná pneu, osvětlení SPZ, seřízení zadni levé brzdy, nový výfuk, vše je dobře dát ala original a na podruhé dojet na technickou alias TÜV. Noo a pak doufat, že technik nebude schopen najit díl, který by nebyl tzv. original. Tímto zveřejnuji, že se opravdu povedlo Bělouše dostat na veteránské značky a "ja su také sťastné", že to mám za sebou a budu moci ukazovat, co české ruce bez součastné maminky dokazály vyrobit.

Díky pečlivé údržbě předešlého majitele budu moci slavu ŠKODA dále propagovat na tvrdém zahraničním trhu :-DDDDD.

Konec hlášeni ze západni sekce SKODA for FUN!

* * * * * * * * * *

Noo, je na čase abych splnil odkládanou práci v podobě mého článku. Domnívám se, že už se nemusím moc představovat a raděj skočím rovnou do mojí stáje ŠKODA ;-)

Jsem doma a ti, kdo mne znají, ví, že moje Škodovečky, o kterých budu psát, mám zaparkovány trochu z ruky. Tím se pokouším trochu omluvit ten velký časový prostor, který bude pro moje renovace potřeba. Cíl je jasný - nejpozději v roce 2009 chci mít Růženku hotovou ;-)

Jak to vše začalo a proč?

Psal se z čerstva rok 2006 a já maje zrovna trochu času, kterého se mi jinak moc nedostává, brouzdal po českém seznamu. Nevím už jak, ale dostal jsem se na tento web. Začal jsem si vše pročítat a pozorovat život Vás ostatních.

Začal jsem se trochu zajímat o veterány, teda jen virtuálně a hledat auto, které bych chtěl jezdit jako "veterána"! Po určité době jsem zbystřil termín na "Bešiny, Jarní tání" a řekl si - tam pojedu. Poznal jsem tam pár lidí, které jsem si spojil s přezdívkama, co mají na těchto stránkách :-). Hlavně to byla Tadeáška a LL. Musím se přiznat, že z toho jsem byl trochu vedle, resp. z GD!

Tam tehdy cestou z Bešin do Karlových Varů padlo jasné rozhodnutí, že jestli veterána, tak Škoda a jestli Škoda, tak eRko! Teda přiznávám, že jsem ještě velice silne koketoval s myšlenkou Tatry 603 ;-) Hlavně to ale muselo být auto z české provenience!

A jak nás s Růženou svedl osud dohromady?

Asi po třetí neúspěšné cestě za údajnou koupí eRka jsem se zastavil u kamaráda v jeho motorestu. Tam jsem si vždy léčil špatnou náladu dobrým jídlem z těch marných jednání a hledání. Při otázce, co se mnou je, jsem mu sdělil moje trápení se shánením eRka a on po chvilce říká - "Já o jednom vím, stojí ve stodole u mojí sestry." No já nažhavenej, jako při každé z cest za eRkem, jsem od Vlastíka, tak se jmenuje kamarád, požadoval, aby jsme tam hned jeli! Po ujetí cca 25 km jsem ji spatřil. Tep stoupnul na 118 a po zjištění, že to je r.v. 72 ještě více!

To je ONA, tu chci a musim mít, to je moje RŮŽENKA !!! :-D

Psal se datum 2.8.2006,

kdy jsem Růženku koupil od prvního majitele. K autu bylo dost nových náhradních dílů, které rozhodli o nesmlouvání o kupní ceně. ;-)

Ve zkratce proběhnu roky 2006 a 2007,

které jsem prožil více či méně tím, že jsem Růženku z části rozebral a začal shánět díly na renovaci. Nemohu teda konkurovat zasobám ND, jaké má třeba m8, ale z Ostravy dojelo celkem dost dílů a časem jsem tu a tam něco přikoupil, jak se dalo ;-). Karoserie je rozebraná, ale na kolech, čeká na klempíře, motor rozdělán, blok opískován, začnu s jeho GO a sedačky odvezeny na renovaci k LL. Takže budu se snažit tento rok udělat kus práce a budu Vás rád informovat o novinkách.

Při počátečních konzultacích jsem si nechal poradit a jdu cestou renovace do co možná originalní podoby. Využívám přátelských vztahů s LL , Myschakem a Michalem K. , jejichž díla mě nejvíce inspirují na mé pouti jak udělat Růženku. Nesmím zajisté opomenout ty milé srazíky, kterých jsem se zúčastnil v roce 2007, hlavně Zimní slet v MB , HunderGang a Jetřichovice . . . jó Jetřichovice, ty pomyslnou laťku nastavili hóóódně vysoko! ;-)

* * * * * * * * * *

Ještě malý dodatek k roku 2007.

Na Virtu se objevila krásná bílá Š100, první model a vzápětí byla i tady na webu debata, aby do toho někdo šel. Jak dojemné zachraňování kila, říkal jsem si. :-) Kouknul jsem, zvědavost mi nedala a . . . ;-)

http://skoda-virt.cz/cz/inzerce/prodam-cz/61145-skoda-100mb

Ve zkratce - požádal jsem Myschaka, aby kilčo prohlédnul a poreferoval. Je to odborník na slovo vzatý a věděl jsem, že jeho úsudek je jako od soudního znalce. :-D Nu, vydal jsem se na návštěvu Myschaka a koupi zmíněného kilča.

Kilo, pracovní název Bělouš, je origo 70ka z první ruky, krasaveček! Má pár vratných úprav jako PP blatník ala model 73 a jinak lahůdka.

Vše dám z5 do modelového roku a doufám, že Vám Bělouše tento rok předvedu "live". Tímto chci ještě jednou poděkovat MYSCHAKOVI za pomoc!

* * * * * * * * * *

Noo, tak máme leden 2008 a Bělouš dostal novou spojku. Já vím, že to není nic moc, ale člověk se snaží :-) Jasně, že jsem ji nemontoval, ani se nemusíte ptát ;-D

Od Davese jsem sehnal origo gumu na kufr a to je konec hlášení! :-)

* * * * * * * * * *

Únor 2008, sehnal jsem nové plastové poklice ;-) údajně made in DDR, krása, to bude Bělouš řechtat blahem. Další nákup byly nové těhlice.

* * * * * * * * * *

> > >

Zhruba po roce a půl, co u mne Hansi odložil své sedáky na renovaci, se konečně pouštím do díla. Zatím se odehrála jen etapa destruktivní, tedy rozborka. O překvapení však nebyla nouze.

Při rozebírání sedáku řidiče se najednou pod spodním plechem zazelenal papírek a hle co to je? Známý výjev svářeče a kolchoznice z bankovky československé stokoruny, echtovní ročníček 1961 :o)

Již o poznání lačněji jsem se pak jal rozebírat sedák spolujezdce, kde už se tedy žádná dobová hotovost nekonala, ale prozměnu tam byl lístek kontrolora výroby s datumem dne 11. nečitelného měsíce 1972 a to je také milý nález.

Jinak musím říci, že až na těch pár defektů v potahu jsou Růženy sedáky velmi zachovalé, myslím všechny mechanické části s kompletními nepolámanými kryty a tak. Inu je vidět, že první majitel si eRka považoval.

Již hotové zadní sedáky

Jinak celou renovaci jednou snad popíši po dokončení v samostatném článku.

Láďa Ladič

* * * * * * * * * *

Nó, blíží se nám konec roku a i já udělám účet za rok 2008. Ano je pravda, že jsem toho moc neudělal mimo neustálého rozebírání. Ale o to jsem si více užil pěknou srazovou sezónu 2008. To mi mimo potěšení také neustále přináši zdroj informací, jak mám co dělat. Pomalinku převážím svoje slepičky do jejich nového bydliště a řešim místo na jejich opravu či renovaci.

Podařilo se také koupit pár nezbytných dílů a i si něco nasyslit, co teď sice nepotřebujem, ale co kdyby ;-) Přehodnocením srategického plánu na rok 2009 se vedení sekce Škoda BRD rozhodlo na první místo zařadit projekt "74". Tím se jasně otvírá cesta, jak zprovoznit 110R/74, mít tak jednu slepičku pro zábavu a přesto pokracovat na milované Růžence. To vše za pomoci dvorniho dodavatele a vedoucího projektu ineteriér, ano správně tušíte, je to Láďa Ladič :-).

Pár slov na konec si neodpustím:

Děkuji Vám za opravdu zajímavé prožití roku 2008 v této Super partě, za překvapivou nominaci Zlatý Pacoš a přeji nám všem, aby jsme se v roce 2009 zase ve zdraví sešli ( sjeli :-) ).

1.Velvyslanec za Škoda 100-110R Team Německo,

Hansi ;-)

* * * * * * * * * *

6.4.2009

Ano je to tak! O víkendu jsem dal dohromady rozebraného Bělouše. Bylo dole sání které jsem trochu čistil, ale ne ala Maty ;-). Sběrné výfukové jsem nechal opískovat a přesto, že mi bylo vytknuto nezbytné šopování, tak jsem nechal sběrné tak, jak jej fabrika montovala.

Vše jsem vyčistil a namontoval zpátky. Ješte jednou děkuji Výskovi za poskytnutí nezbytných těsnění.

Jaro je krásné a všichni to znáte - to vzrušující období, kdy se probouzejí naše autíčka:-). Po montáži baterie a nacupování benzínu

přišla ta chvíle, kdy jsem si říkal, jak to bude Bělouš po 2 letech zvládat.Ano, ano bylo to na jedničku, sytič, trochu plynu, pootočení klíčkem a hurááá - na škrtnutí Bělouš běžel !!! :-DDD

V sobotu proběhla krátká projížďka a v neděli hrál synek fotbal, tak zbytek rodiny jel fandit. Je to velice příjemne jak se lidi otáčej a na parkovisti byl Bělouš středem pozornosti.

Dnes jsem vzal Bělouše do práce, kde dostane jarní očistu za použití moderní chemie :-) a nezbytnou přípravu na "dovozovou technickou", aby jsme dostali vytoužený velký TP!O průběhu Vás budu informovat ;-).

Takže pro nás sezóna začíná!

* * * * * * * * * *

Cesta a směr mého snažení je, zdá se, jasný. Jistě budu často potřebovat Vaše rady a morální pomoc, abych vše dotáhnul do zdárného konce a splnil si přáni mít krásnou jako novou Š110R model 1972 :-) a potom jim to tady u nás ukážu ! :-D

Na srazech i na těchto skvělých stránkách se na Vás těší

Hansi

Moje další články:

Ochrana karoserie >>>

Tmely a jejich použití >>>


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 16686×, Komentářů: 46, Líbí se Autor: Hansi
Noo,vzdyt rikam krasne jakoze obe😀. Ale ta s tim predkem ve tvaru Ucka je mozna o chloupek lepsi nez ta s tim embeckovym predkem😀.
Noo,Kubo ktera ? pekny jsou jedna jako druha 😀
Netušil jsem, že je možné vytvořit novou kasli na erko pačvorkovou metodou.
Krásné kastle 🙂.
Noo,Petre skoda ze na to nejsou vykrajovaci formicky,usetril bych si praci a penize 🙂
Krásný vykrajovánky 🙂
A že to ještě potrvá ;oD
Noo,Lado ze to ale trvalo cooo 🙂
No vidíš, Honzo, jak jsi se po letech rozjel 🙂
Jak všichni začínají vždycky zepředu 🙂 a nikdo nechce začít zadníma podběhama a domkama zadních ramen 🙂





Přeji hodně trpělivosti při přechodu na zadek a přidám malinkou radu - ten lem mezi podběhem a dnem kufru Honzo ohni trochu dolů, aby ti pak neškrtala guma o něj. Každej centimetr bude potom dobrej.
Noo,Jardo bude to osetreno jak uz jsem psal,fotky dodam az to budu delat.Zinkova barva,karosarska tesnici hmota a finale nstrik na spodky.
Noo,oni jsou zvenku Michale,jinak to bude presne jak jsi napsal osetreno.
Honzo dobry, osobne bych ty plechy dal zvenku "po vode": https://www.skoda110r.cz/article.php?aid=849&olimage=30056 ale trocha polyuretanovyho tmelu a uzavraci nastrik udela svy. Pro to nase obcasny vyjeti to bude "vecny"🙂
Hansi, pěkně ses do toho pustil. Jen bych se trochu bál tohoto místa: https://www.skoda110r.cz/article.php?aid=849&olimage=30059 aby se tam zespodu nedostala vlhkost a nehnilo to.
Tak muzes Michale juknout na fotky 😉 a rad si prectu tvuj komentar.
Mas pravdu Michale rez je radikalni,ale byl nutnej.Nechtel jsem menit cele podbehy.To by bylo jedine reseni.Plechy jsou navareny a podlaha nova je tam taky uz napasovana. Zitra dodam fotky.
A není ten řez až moc radikální? To budeš k podběhům dobařovat proužky plechu ve tvaru téměř do "L" aby jsi tam tu vaničku dostal?
Noo,Dane znas to,pri prevozu jsem delal pauzu u pumpy a kdyz jsem se vratil tak byla pryc 🙂.Nevadi mam novou a brzo Ti ji ukazu 😉
Honzo kdo ti ukradl podlahu v kufru?
Noo, Lado poucen ceskou politicko scenou ala Jirka P. 🙂 tak si nevzpominam ze bych vlastnil nejake eRko a hned dvakrat? a snad dokonce napsal clanek o Erku? Pane redaktore na toto vam odpovidat nebudu, to si opravdu nepamatuji, to jsem nenapsal a hlaven nikdy nerek.Ano popel na moji plesatou hlavu, fakt je ze jsem jednu karu dotahnul do cile a fakt je ze pomalu nadesla doba kdy budu delat eRko.


Ano napisu clanecek o Belousovi a dodam fotky abych si nezasekal eRkarskej calenk nejakym ctyrdverakem 😀
Pěkný Honzo, gratulace! Hele, ale my tu fakt žijeme v představě, že v DE projdeš technickou i s koly 9J/21" a motorem z tryskáče 😀, to Tě fakt i tam, kde škůdky takřka neznají, takhle masírujou detailama?





No a druhá technická - když teď tak žiješ krásným novým kilem, co takhle novej článek a třeba i s fotkama, cóóó? 😀 Přecijen podávat pravidelná zpravodajství o kile v sekci Vaše eRka ve článku Proč eRko, to není příliš německé ;oD
Noo, jinak fotky dodam az bude mit Belous TÜV a SPZ 😉.
Noo, Ladiku blatnik a vse potrebne mam, ale to se bude predelavat az po sezone 2009 😀! Musim se soustredit na reseni 2dveraku 😉.
No věřim Honzo, že takový kilčo na parkáči v Norinberku umí zařídit náležitý zájem 🙂





Už jsi nasadil i prvomodelový blatník? Co nějaký fotečky?
Noo,panove Rim taky nebyl postaven za rok, zejo 😀 a nezapomente ze taky neco delam na Belousovi a Ruzence, fotky dodam pristi rok 😀DD
Pěkné, pěkné. Vždycky když si pročítám článečky o renovaci erek tak si vzpoměnu na to své...bývalé.





Honzo budu ti držet palce, si na dobré cestě, jedině kvalitní a poctivá renovace má do budoucna smysl.
Tak to mám s tvým vejfukem ještě dva roky čas...
Jaký tři roky? Teprve dva a něco a zadní už sou hotový! ;oD





Sem čekal, jestli nepujdeme se Slovákama do Eura, že by Hansi nemusel platit za exčenž, ale zatim to vypadá, že to se spíš Němci vrátěj k markám, než že my by jsme se někdy poeuřili ;oD
Hmmm, za tři roky sada sedacek, koukej pridat at se toho dozijem😀
Noo, tak ze zadni sedaky jsou znovu narozeny a tim se maaalinko zase priblizujem k cili.Pekna prace,Lado dekuji!
Noo, co dodat, nas zakaznik nas pan ! 😀DD
Hansi tak dneska jsi bez většího osobního přičinění zas posunul zdejší laťku provádění rekonstrukce o něco výše. Troufám si totiž říci, že k dnešku budeš na tomto webu asi jediný člen, který má veškerou viditelnou plechařinu sedadel "komplet f komaxitu" ;oDDD
Noo, Lucinko ja jsem dostal info.od 1.majitele ze lupici Ruzenku ukradli a s timto autem vybrali banku v Plzni. Nikdo je ale nechytnul a po pytli s penezma ani zminka 😉.


Noo, a jak je patrno tak pri pocitani ve zbesile honicce s VB se hundert zatoulal a cekal na Ladicovo objeveni😉 v 21. stoleti ! 😀
tyyy wo.eee tak tomu se rika poklad 🙂 Hansi priznej se, zes to auto mel vyhlidnute uz drive...takhle pekne se zasivaji penize 🙂





paradni nalez 🙂 ja ve slunicku nasla jen seznam na nakup a uctenku 🙂 ale je fakt, ze potahy dole jeste nebyly, buh vi, co se pod nimi skryva 😀
Honzo tuhle říkali u nás na rádiu ftip, kterej se týká Tvého rodiště.





Kterak se sejde Putin s Topolánkem a říká mu:





"Ty, Mirku jestli nakonec opravdu dovolíte američanům postavit ten jejich radar, nedá se nic dělat a budeme Vám muset vybombardovat Prahu."





"Hmmm, pak ale Vladimíre počítej s tím, že my budeme muset odpovědět a vybombardujeme Vám Karlovy Vary!" 😀DD
Hmm tak ted uz vazne zacinam uvazovat o zverejneni sve garaze kdyz uz se tu exihibovali snad vsichni 🙂.


To auto vypada bomba jak sen praveho veteranisty vytezeny ze stodoly 🙂 vypada ze ma temer vse jak ma byt tak preju hodne zabavy a vydrz🙂
Honzííku, tak i Ty jsi vyrukoval se claneckem...paraada 🙂 jen me zarazila jedna vec...se na me zlobis, ze Ti nesezenu veci na Ruzenku, ale ne nediv, kdyz uz jich z Ostravy mas tolik...to se to tady pak tezce shani, vis? 🙂 Zitra jdu okouknout jedno kilco, kdyby to byla 72 budu na tebe myslet, neboj...musim, ale myslet i na Machaly, takze kdyby tam byly fousky, dostanete kazdej jeden😀 (no nebudeme se radovat predcasne, netusim, co je to zac a asi takove stesti mit nebudem 🙁...kazdopadne moc drzim palce a ver, ze porad koukam kolem sebe, a myslim na to, ze proste na Ruzenku musim krom ty gumy jeste neco sehnat 🙂
A hledme, dalsi Ruzena...no jen doufam, ze tahle taky neusne vecným spánkem ve fazi skeletu, podobne jak to je v Zatci...


Tam ta ceka na prince v podobe statneho vnuka, ktery ji jednou polibi...setre nanosy prachu, otrha pavuciny a probudi ji ze skeletooxidatorskeho spanku😮oD





Hezke, sup nejake dalsi fotky...
myscháku tady to zavání kultem máchalů 🙂
Tak to je paráda. Držím palce ať to všechno dopadne tak jak chceš!!
ufff, byl jsem u kousek rychlejší Hansi .. 🙂 Ale taky jsem si dával na čas 😀


Máš pěknej základ, s tím se bude pěkně pracovat! Držím palce, ať se Ti daří podle plánu a co nejdříve vyjedeš.


Škoda jen že se nejmenuješ Michal, vzali by sme tě s Michalem do party Máchalů... 🙂)))))
Tak ať to všechno dobře dopadne Honzo, ať růženka vyjede, ať se kilo blýská a ať to všechno funguje jak má, to ti přejí Výskovi.
hold prostě co říct Hustý 🙂
A máme tu dalšího nakaženýho... Tak ať ta tvoje nemoc má příznivý průběh a jsem žádostiv dalších aktualizací.
Koukám, že se s článkama na nový rok roztrhl pytel, tak jen houšť dalších...





A tobě Hansi hodně zdaru a ať ti jde práce od ruky...
No dobře si vzpomínám Hansi, kerak jsi mi posílal fotky různých eRek a já Ti psal, počkej si, nekupuj hned první kus za 50, někde ve stodole na Tebe nějaké čeká, jen ho najít . . .





. . . a našlo se 😉





Takže těším se na příští aktualizace! 😉