Proč eRko?
Aktuality
Piseme 7 mesic roku 2011
Noo,je nacase abych trochu informoval vazenou verejnost,ze se na renovaci pokracuje.
Je pravda ze to mozna moc prehanim,ale neni kam spechat a snazim se
nic neosidit za co bych v budocnosti musel draze platit :-)
V minulem roce se mi podarilo dostat se ke znamemu, ktery dela jiz treti auto,jasne je to jiny kalibr,ale na tom prece nezalezi.
Vzhledem k tomu ze je z oboru a ma patricne zkusenosti tak mam kam chodit na rady, jak udelat to a zase ono.
Veskere plochy ktere nejsou osetreny troufam si tvrdit dobrou zakladovkou z vyroby,jsem po dukladnem ocisteni natrel "zastavovacem rzi" vyrobkem Fertan.
Potom jsem tato mista osetril(natrel)dvouslozkovym zimkovym naterem.
Povrchove panely jsou z vetsi casti zbaveny barvy a v soucasne dobe probiha odstraneni zbytku barvy odstranovacem nateru.
Prikladem par fotek z piskovani ta podoba obou skeletu je neuveritelna
a predpokladam, ze poznavate co to je za znacku.
V planu je dokoncit karoserii v tomto roce a predat do lakovny.
29.4.2010
Tak nám zase uběhl čas jak voda a je nutno zase ukázat, že se úplně neflákám ;-)
Na srazíku v MB jsem převzal přední okno poslané od RST, ještě jednou tímto děkuji a díly ze zinkovny od Dandy, také díky! Krása se na to podívat. Noo, do třetice všeho dobrého jsem převzal od dvorního "volantáře" krásně zrenovovanej volant, děkuji Ládíku ;-)
Pokračuji obrušováním starých nátěrů a po obroušení až na plech natírám všechna místa Fertanem (odrezovač). Karoserie dostala "podvozek" a zdárně se blížíme ke konci s vyvařováním.
V pondělí 3.5.10 posílám do Domažlic kliku a válce na přebrus-výbrus za velice přijetelne ceny ;-)
* * * * * * * * * *
28.2.2010
Od začátku roku pokračujeme vyvařovánim auta a demontaží dílů, tak aby karoserie byla komplet odstrojena do laku.
Kvůli nekvalitním Tlumexum & CO je koroze i pod temito nátěry v podstate všudypřítomná. Na fotce je karton, který jsem 3x naplnil seškrábanými "ochrannými" nátěry. Nechránil moc, ale byl všude ;-)
* * * * * * * * * *
21.12.2009
Pokračujeme ve zdárném boji proti rezi a tady je pár fotek, jak se to daří.
* * * * * * * * * *
7.12.2009
Prosinec 2009
Přestože končí rok, tak jsem chytil druhý dech a pracuji na Růžence každou volnou chvilku.
Končí rozebírání auta a následuje kompletní očista do čista, zábavná toť práce :-). Vyřezáváme zkorodované díly a mista, kde je koroze, budou nahrazena plechem jistě lepším.
Zábavná je ta očista - to člověk ušetří za koks a ještě udělá kus práce :-D.
* * * * * * * * * *
Noo, končí pomalu rok 2009 a jak je patrno moc se kolem mojí eRkové stáje nedělo. Ano, predstava byla jiná, ale osud tomu nepřál. Nic méně pozitivní je, že jsem ke konci listopadu obě éRečka přestěhoval do domovské stáje. Dokonce jsem začal i pracovat na Růžence a věřím, že práce půjde rychleji, než tomu bylo doposud a že aktualizace bude častěji, než jednou za 2 roky :-).
* * * * * * * * * *
Noo, a je to tady! Jak udělat z Moraváka Bavoráka? ;-)
Vezme se zachovalá Š100, původem z Brna od prvního majitele a investuje se - přední brzdy, jiná pneu, osvětlení SPZ, seřízení zadni levé brzdy, nový výfuk, vše je dobře dát ala original a na podruhé dojet na technickou alias TÜV. Noo a pak doufat, že technik nebude schopen najit díl, který by nebyl tzv. original. Tímto zveřejnuji, že se opravdu povedlo Bělouše dostat na veteránské značky a "ja su také sťastné", že to mám za sebou a budu moci ukazovat, co české ruce bez součastné maminky dokazály vyrobit.
Díky pečlivé údržbě předešlého majitele budu moci slavu ŠKODA dále propagovat na tvrdém zahraničním trhu :-DDDDD.
Konec hlášeni ze západni sekce SKODA for FUN!
* * * * * * * * * *
Noo, je na čase abych splnil odkládanou práci v podobě mého článku. Domnívám se, že už se nemusím moc představovat a raděj skočím rovnou do mojí stáje ŠKODA ;-)
Jsem doma a ti, kdo mne znají, ví, že moje Škodovečky, o kterých budu psát, mám zaparkovány trochu z ruky. Tím se pokouším trochu omluvit ten velký časový prostor, který bude pro moje renovace potřeba. Cíl je jasný - nejpozději v roce 2009 chci mít Růženku hotovou ;-)
Jak to vše začalo a proč?
Psal se z čerstva rok 2006 a já maje zrovna trochu času, kterého se mi jinak moc nedostává, brouzdal po českém seznamu. Nevím už jak, ale dostal jsem se na tento web. Začal jsem si vše pročítat a pozorovat život Vás ostatních.
Začal jsem se trochu zajímat o veterány, teda jen virtuálně a hledat auto, které bych chtěl jezdit jako "veterána"! Po určité době jsem zbystřil termín na "Bešiny, Jarní tání" a řekl si - tam pojedu. Poznal jsem tam pár lidí, které jsem si spojil s přezdívkama, co mají na těchto stránkách :-). Hlavně to byla Tadeáška a LL. Musím se přiznat, že z toho jsem byl trochu vedle, resp. z GD!
Tam tehdy cestou z Bešin do Karlových Varů padlo jasné rozhodnutí, že jestli veterána, tak Škoda a jestli Škoda, tak eRko! Teda přiznávám, že jsem ještě velice silne koketoval s myšlenkou Tatry 603 ;-) Hlavně to ale muselo být auto z české provenience!
A jak nás s Růženou svedl osud dohromady?
Asi po třetí neúspěšné cestě za údajnou koupí eRka jsem se zastavil u kamaráda v jeho motorestu. Tam jsem si vždy léčil špatnou náladu dobrým jídlem z těch marných jednání a hledání. Při otázce, co se mnou je, jsem mu sdělil moje trápení se shánením eRka a on po chvilce říká - "Já o jednom vím, stojí ve stodole u mojí sestry." No já nažhavenej, jako při každé z cest za eRkem, jsem od Vlastíka, tak se jmenuje kamarád, požadoval, aby jsme tam hned jeli! Po ujetí cca 25 km jsem ji spatřil. Tep stoupnul na 118 a po zjištění, že to je r.v. 72 ještě více!
To je ONA, tu chci a musim mít, to je moje RŮŽENKA !!! :-D
Psal se datum 2.8.2006,
kdy jsem Růženku koupil od prvního majitele. K autu bylo dost nových náhradních dílů, které rozhodli o nesmlouvání o kupní ceně. ;-)
Ve zkratce proběhnu roky 2006 a 2007,
které jsem prožil více či méně tím, že jsem Růženku z části rozebral a začal shánět díly na renovaci. Nemohu teda konkurovat zasobám ND, jaké má třeba m8, ale z Ostravy dojelo celkem dost dílů a časem jsem tu a tam něco přikoupil, jak se dalo ;-). Karoserie je rozebraná, ale na kolech, čeká na klempíře, motor rozdělán, blok opískován, začnu s jeho GO a sedačky odvezeny na renovaci k LL. Takže budu se snažit tento rok udělat kus práce a budu Vás rád informovat o novinkách.
Při počátečních konzultacích jsem si nechal poradit a jdu cestou renovace do co možná originalní podoby. Využívám přátelských vztahů s LL , Myschakem a Michalem K. , jejichž díla mě nejvíce inspirují na mé pouti jak udělat Růženku. Nesmím zajisté opomenout ty milé srazíky, kterých jsem se zúčastnil v roce 2007, hlavně Zimní slet v MB , HunderGang a Jetřichovice . . . jó Jetřichovice, ty pomyslnou laťku nastavili hóóódně vysoko! ;-)
* * * * * * * * * *
Ještě malý dodatek k roku 2007.
Na Virtu se objevila krásná bílá Š100, první model a vzápětí byla i tady na webu debata, aby do toho někdo šel. Jak dojemné zachraňování kila, říkal jsem si. :-) Kouknul jsem, zvědavost mi nedala a . . . ;-)
http://skoda-virt.cz/cz/inzerce/prodam-cz/61145-skoda-100mb
Ve zkratce - požádal jsem Myschaka, aby kilčo prohlédnul a poreferoval. Je to odborník na slovo vzatý a věděl jsem, že jeho úsudek je jako od soudního znalce. :-D Nu, vydal jsem se na návštěvu Myschaka a koupi zmíněného kilča.
Kilo, pracovní název Bělouš, je origo 70ka z první ruky, krasaveček! Má pár vratných úprav jako PP blatník ala model 73 a jinak lahůdka.
Vše dám z5 do modelového roku a doufám, že Vám Bělouše tento rok předvedu "live". Tímto chci ještě jednou poděkovat MYSCHAKOVI za pomoc!
* * * * * * * * * *
Noo, tak máme leden 2008 a Bělouš dostal novou spojku. Já vím, že to není nic moc, ale člověk se snaží :-) Jasně, že jsem ji nemontoval, ani se nemusíte ptát ;-D
Od Davese jsem sehnal origo gumu na kufr a to je konec hlášení! :-)
* * * * * * * * * *
Únor 2008, sehnal jsem nové plastové poklice ;-) údajně made in DDR, krása, to bude Bělouš řechtat blahem. Další nákup byly nové těhlice.
* * * * * * * * * *
> > >
Zhruba po roce a půl, co u mne Hansi odložil své sedáky na renovaci, se konečně pouštím do díla. Zatím se odehrála jen etapa destruktivní, tedy rozborka. O překvapení však nebyla nouze.
Při rozebírání sedáku řidiče se najednou pod spodním plechem zazelenal papírek a hle co to je? Známý výjev svářeče a kolchoznice z bankovky československé stokoruny, echtovní ročníček 1961 :o)
Již o poznání lačněji jsem se pak jal rozebírat sedák spolujezdce, kde už se tedy žádná dobová hotovost nekonala, ale prozměnu tam byl lístek kontrolora výroby s datumem dne 11. nečitelného měsíce 1972 a to je také milý nález.
Jinak musím říci, že až na těch pár defektů v potahu jsou Růženy sedáky velmi zachovalé, myslím všechny mechanické části s kompletními nepolámanými kryty a tak. Inu je vidět, že první majitel si eRka považoval.
Již hotové zadní sedáky
Jinak celou renovaci jednou snad popíši po dokončení v samostatném článku.
* * * * * * * * * *
Nó, blíží se nám konec roku a i já udělám účet za rok 2008. Ano je pravda, že jsem toho moc neudělal mimo neustálého rozebírání. Ale o to jsem si více užil pěknou srazovou sezónu 2008. To mi mimo potěšení také neustále přináši zdroj informací, jak mám co dělat. Pomalinku převážím svoje slepičky do jejich nového bydliště a řešim místo na jejich opravu či renovaci.
Podařilo se také koupit pár nezbytných dílů a i si něco nasyslit, co teď sice nepotřebujem, ale co kdyby ;-) Přehodnocením srategického plánu na rok 2009 se vedení sekce Škoda BRD rozhodlo na první místo zařadit projekt "74". Tím se jasně otvírá cesta, jak zprovoznit 110R/74, mít tak jednu slepičku pro zábavu a přesto pokracovat na milované Růžence. To vše za pomoci dvorniho dodavatele a vedoucího projektu ineteriér, ano správně tušíte, je to Láďa Ladič :-).
Pár slov na konec si neodpustím:
Děkuji Vám za opravdu zajímavé prožití roku 2008 v této Super partě, za překvapivou nominaci Zlatý Pacoš a přeji nám všem, aby jsme se v roce 2009 zase ve zdraví sešli ( sjeli :-) ).
1.Velvyslanec za Škoda 100-110R Team Německo,
Hansi ;-)
* * * * * * * * * *
6.4.2009
Ano je to tak! O víkendu jsem dal dohromady rozebraného Bělouše. Bylo dole sání které jsem trochu čistil, ale ne ala Maty ;-). Sběrné výfukové jsem nechal opískovat a přesto, že mi bylo vytknuto nezbytné šopování, tak jsem nechal sběrné tak, jak jej fabrika montovala.
Vše jsem vyčistil a namontoval zpátky. Ješte jednou děkuji Výskovi za poskytnutí nezbytných těsnění.
Jaro je krásné a všichni to znáte - to vzrušující období, kdy se probouzejí naše autíčka:-). Po montáži baterie a nacupování benzínu
přišla ta chvíle, kdy jsem si říkal, jak to bude Bělouš po 2 letech zvládat.Ano, ano bylo to na jedničku, sytič, trochu plynu, pootočení klíčkem a hurááá - na škrtnutí Bělouš běžel !!! :-DDD
V sobotu proběhla krátká projížďka a v neděli hrál synek fotbal, tak zbytek rodiny jel fandit. Je to velice příjemne jak se lidi otáčej a na parkovisti byl Bělouš středem pozornosti.
Dnes jsem vzal Bělouše do práce, kde dostane jarní očistu za použití moderní chemie :-) a nezbytnou přípravu na "dovozovou technickou", aby jsme dostali vytoužený velký TP!O průběhu Vás budu informovat ;-).
Takže pro nás sezóna začíná!
* * * * * * * * * *
Cesta a směr mého snažení je, zdá se, jasný. Jistě budu často potřebovat Vaše rady a morální pomoc, abych vše dotáhnul do zdárného konce a splnil si přáni mít krásnou jako novou Š110R model 1972 :-) a potom jim to tady u nás ukážu ! :-D
Na srazech i na těchto skvělých stránkách se na Vás těší
Hansi
Moje další články:
20. červenec 2011
19. červenec 2011
19. červenec 2011
29. duben 2010
29. duben 2010
2. březen 2010
2. březen 2010
28. únor 2010
2. leden 2010
22. prosinec 2009
22. prosinec 2009
22. prosinec 2009
22. prosinec 2009
22. prosinec 2009
20. prosinec 2009
19. prosinec 2009
19. prosinec 2009
7. prosinec 2009
28. květen 2009
28. květen 2009
6. duben 2009
6. duben 2009
6. duben 2009
31. prosinec 2008
31. prosinec 2008
30. prosinec 2008
30. prosinec 2008
30. prosinec 2008
30. prosinec 2008
24. duben 2008
24. duben 2008
28. březen 2008
25. březen 2008
6. leden 2008
3. leden 2008
3. leden 2008
3. leden 2008
3. leden 2008
3. leden 2008
3. leden 2008
3. leden 2008
3. leden 2008
3. leden 2008
3. leden 2008
3. leden 2008
20. červenec 2011