jestli mužu poradit tak mám zkušenost z USA brzdovkou je fialová je to čistě silikonová kapalina,žádna koroze systému,tchán to má nekolik let v dodgi,brácha v corvette akorat je nevhodna pro auta z ABS.koupit snad jde jestě tady:http://www.militaryspareparts.cz/militaryspareparts/eshop/40-1-JEEP-WILLYS-MB-FORD-GPW/13-2-12-BRZDY/5/768-brzdova-kapalina-silikonova.
No u každýho auta je to asi jiný, ale nejvíc se bojim toho, že auto dlouho stojí. Mírný vadnutí pedálu neni vzduch ale voda v brzdovce, ne?


Pravda hustotu a bor varu jsem neměřil...Válce co jsou naležato trpí asi víc než u auta s posilovačem kde jsou na stojáka. No a minerál by neměl vodu táhnout vůbec, čili bych to tam s klidem nechal navěky z obav, že válce budou na prach.


Jediný čím si nejsem jistej je spojka...
Já si myslím, že záleží, jak moc to auto provozuješ a tím jak moc dochází k zatěžování kapaliny, její zahřívání a tím možná i související vstřebávání vody. U rapida jsem taky nikdy kapalinu neměnil a vlastně ani u erka. V obou autech jsem měl čtyřpísty a obě auta jsem provozoval jako hlavní dopravní prostředek. S rapidem jsem najezdil přes 80 tisíc kilometrů. Vždy jsem měl problém s pístkama ve čtyřpístech, které se jakoby zanášely a zadíraly. Po čase se nechtěly moc vysovat a hlavně zasouvat. Jasně, že tlakem to přetlačíš vždycky a nějak se to pak o tu desetinku i vrátí, ale prostě mi přišlo, že to nepracuje jak má. Kapalina byla vždy tměvě hnědo-černá a viditelně obsahovala nějaký kal. To si myslím, že pak bude mít i vliv na stav válce a jeho opotřebení. Ale u auta, které stojí v garáži a vyjede se s ním pětkrát ročně, tak tam bych se toho opravdu nebál. Prostě si myslím, že ta kapalina se znehodnocuje používáním.
Jsem asi barbar a auto mi min. 8 let teoreticky nemůže fungovat. Za celou dobu, co erkem jezdím jsem v něm brzdovku neměnil. Jezdím od r. 2003, někdy 2005 jsem dával dopředu 4písty, tak jsem část kapaliny obnovil. Jinak jsem na to za celou dobu nešáhnul. Vím, že je to asi blbě, ale když to funguje, nevidím důvod se v tom šťourat.


Nevím o tom, že by brzdová kapalina byla ke kovu nějak agresivní. Průšvih je pouze voda, kterou vstřebá a ta způsobuje korozi.


Když už tomu chceš posloužit, vyměnil bych brzdovku opět za to, co tam bylo a patří, protože nikdo z nás asi neví, jak se zachová pryž na manžetách a těsněních v nějaký jiný kapalině.
Zdravim jelikož bych měl po mnoha letech zas vyměnit brzdovku, aby to všechno nerozežralo válce napadlo mě zda by nebylo lepší tam dát něco na minerální bázi např. jako u kol či něco co používá PSA tj. minerální oleje, mělo by to být o dost měně agresivní a max. by vadly brzdy jako u normální přehřátý glykolový kapaliny.





Nezkoušeli jste to někdo?





Proti je snad jen cena...





http://www.superoleje.cz/lhm-mineralni-kap-do-hydraulickych-systemu-1-l