21. duben 2006

Petrova Modrá

Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 20554×, Komentářů: 98, Líbí se Autor: Petr
Jak jsem ke klenotu přišel

CO JE NOVÉHO

6.10.2011

Poslední aktualizace:

Jelikož za dva roky od doby, kdy jsem pojmul úmysl auto prodat, se nic nezměnilo, a to ani co do úmyslu, tak do četnosti využívání auta, tak když se najednou objevil kupec ochotný dát za něj stanovenou cenu, uzavřeli jsme obchod. Tímto tedy ctěným p.t. návštěvníkům a čtenářům tohoto webu oznamuji, že Hundertka zvaná Modrá změnila svého majitele. Snad si ji užije více než já v poslední době a jednou na zážitky s ní bude vzpomínat stejně v dobrém, jako budu i já.

___________________________________________________________________________________

Vše začalo tím, že zhruba před dvěmi lety, kdy jsem svůj vozový park odlehčil o Betynu, což byla stodváca mizerných kvalit a rodinný favorit již pozbyl způsobilosti k provozu a já chutí vyvíjet úsilí k jejímu obnovení, zůstalo mi krom nějakých rozpracovaných poloaut jako jediné slušné auto eRko . To jsem samozřejmě ke každodennímu používání nechtěl a zatoužil jsem po luxusu čtyřdveřového vozu let sedmdesátých a opatřil si tuto stovku.

Jejímu kouzlu jsem naprosto propadl a každou jízdu s ní si neskutečně užíval. Při běžné údržbě a po generálce podvozku a brzd slouží i při svém nevalném vzhledu spolehlivě dosud. Tak začala moje záliba v těchto vozech.

Z kraje ledna tohoto roku se v diskuzi zde na stránkách objevil odkaz na inzerát nabízející modrou stovku ve slušném stavu. Po shlédnutí těch několika málo fotek jsem ihned zvedl telefon a zjistil na uvedeném kontaktu od majitele podrobnosti. Zhruba po hodině přemýšlení jsem mu zavolal znovu a plácli jsme si. Následovala domluva s Radkem RST, který byl ochoten mě pro ni do Českých Budějovic dovézt - díky za to - a následující den v sobotu jsme uháněli.

Po příjezdu jsem se dozvěděl podrobnosti a bylo mi hned jasné, že to je ono. Auto je po prvním majiteli, který si je koupil v r.1969. Byla to původně Š 1100 MB De Luxe. Po nehodě někdy v sedmdesátých letech vyměnil karoserii za typ Š 100 model 1970. Před třemi lety se rozhodl k celkové rekonstrukci z dílů, která za ta léta nastřádal. Takže je kompletně vyvařený skelet z nových dílů, repasované nápravy a brzdy, vpředu zůstala původní náprava z tisícovky s bubny, celý nový interiér, nové nárazníky, zadní světla a kvalitní lak. Bohužel motor byl zaměněn za údajně generálkovanou stopětku, ale kvality víc než mizerné, spojka na pokraji své životnosti, špatná převodovka a nějaké chybějící věci. Stav po koupi dokumentuje několik následujících fotek.

Brzy na to jsem opět na inzerát zakoupil generálkovaný eRkový motor starší převodovku a sháněl jsem různé drobnosti.

Poté jsem se do toho pustil. Motor a převodovka ven, na jejich místo jsem usadil převodovku jinou, zakoupený motor, dal jsem novou spojku, vystříkal dutiny a udělal dalších tisíc věcí... :-)

Jako třešničku jsem auto osadil opískovanými a nalakovanými disky obuté do pneumatik 165 / 70 / 14 a přikrášlené novými poklicemi a hliníkovými mezikružími. Rovněž jsem doplnil některé chybějící věci, jako střešní lišty, pravé zrcátko, znak na zadní kapotě atd....

Na závěr podotýkám, že nejsem nijak ortodoxní veteránista originalista, tudíž mne veškeré výrazné odchylky od originálního stavu, které na tom voze jsou, na rozdíl možná od jiných, nechávají naprosto chladným, včetně té metalízy a nehodlám s tím vůbec nic dělat. Nemluvě o tom, že zde o žádné originalitě vzhledem k tomu, že původně to byl jiný typ vozu, ani nelze uvažovat.

11.07.2006

V uplynulém období jsem pořídil a namontoval nové tlumiče. Včera jsem s autem úspěšně absolvoval STK, uzavřel povinné ručení a přepsal jej na sebe. Obdržel jsem nové registrační značky, ale nějak mi k tomu autu vzhledem nesedí.. :-( No co nadělám. Být to musí.

Také jsem nainstaloval zadní vyklápěcí trojúhelníková okénka, interiér a podlahu kufru vybavil novým kobercem a na volant navlékl nikdy nepoužitý potah, který jsem objevil v původním balení z roku 1973.

Na pravém blatníku se mi objevila první část tak zoufale hledaných šipek. A dnes večer bych se měl stát díky Dejvidovi z Jíčína majitelem i ostatních chybějících součástí této parády na přídi vozu.

13.07.2006

Dejvid z Jíčína nezklamal a šipky s terčíkem pro mne opravdu měl. Hned druhý den jsem je nedočkavě nainstaloval. Můžete chválit, kritizovat, jak je libo.

9.8.2006

Ve dnech 4.- 6.8.2006 jsem se s autem zúčastnil již tradiční akce s názvem Hundertgang v Poděbradech. Více o akci zde Byla to pro ni vlastně srazová premiéra.

V několika soutěžních disciplínách, které byly součástí srazu se podařilo získat i pár ocenění.

14.02.2007

Celkem nic zásadního se neděje, modrá je zazimovaná v jedné stodole ve společnosti několika dalších aut a několika opravdových vyvoněných veteránů. Její čas zase přijde až na jaře. Ale já nespím a dnes jsem jí opatřil funglnové střešní hliníkové lišty.

14.04.2007

Před týdnem jsem Modrou exhumoval ze stodoly. Odstranil nánosy prachu a provedl standartní provozní údržbu společně s prověřením všech funkcí vozu. Nutno podoktnout, že kromě zatuhlého pedálu plynu jsem na nic zásadního nepřišel.

Dnes, využívaje teplého počasí, donutil jsem se k něco málo práce na autě. Vymyl jsem důkladně podběhy wapkou, abych nakonec zjistil, že jsou stejně absolutně netknuté. No co, aspoň jsem je opatřil novým nátěrem. A nějak se mi pod štětec přimotaly i bubny ... zadní jsem nějak zapomněl nafotit, ale namatlal jsem je taky

Pak jsem na střešní okapničky nainstaloval ty krásné nové lišty

Taky jsem se pokochal těmi žlutými mlhovkami, co jsem před rokem na auto namontoval a řekl jsem si, že by nebylo od věci, kdyby taky svítily :-) Konečně jsem je i zapojil

No a na závěr jedna tématická v přítmí

20.10.2007

Takže po čase opět nějaké informace.

S autem jsem se zúčastnil srazu škodovek v Běšinech u Klatov s názvem "Jaro 2007 aneb Jarní tání zlepší sání". Na tento sraz jezdím pravidelně již od roku 2003, avšak eRkem , s kterým se víceméně úspěšně zúčastňuji závodů pořádaných na těchto akcích. Nyní jsem učinil vyjímku a jel jsem s Modrou a to jen na kukačku, protože to není auto na žádné závodění. Budila zaslouženě obdivné pohledy návštěvníků ...:-)

Dále jsem již skoro tradičně navštívil Hundertgang2007 ve dnech 27. - 29.7.2007. O kvalitách akce netřeba mluvit. Jako vždy to bylo naprosto skvělé a s radostí jsem opět potkal známé tváře.

V soutěžích jsem již podruhé obsadil první místo v eleganci v kategorii Š 100, Š 110 a v rychlostní zkoušce vzhledem k motoru, kterým to poháním, v kategorii Š 110 R, 3. místo.

Jako odměnu za podané výkony jsem Modré pořídil nová zadní světla.

Jinak se nic zvláštního neudálo a auto je občas za hezkého počasí používáno k radostným a poklidným vyjížďkám po vlastech českých. Nyní již nastává doba, kdy bude opět uložena na zimu do vzdušné a suché stodoly ke společnosti dalších leštěnek.

18.06.2008

Zimní spánek se nám malinko protáhnul, nicméně dnes jsem se konečně dokopal k tomu, abych si pro Modrou došel a probudil ji. Start se povedl na první otočení startéru a i vše ostatní je v nejlepším pořádku. Příští měsíc nás čeká pár kosmetických úprav, pak STK a poté již jen vstříc radostem sezónního ježdění. Dost plkání, pár obrázků pro ty, co jsou líní číst.

09.11.2008

Letos jsem si Modré moc neužil a kromě několika občasných vyjížděk jen tak pro radost jsem s ní navštívil pouze jeden sraz, a to Hundertgang 2008 v Poděbradech. O akci nám napsal velmi barvitě Čapoun

Ani, co se týče stavu auta, nedošlo k žádným změnám. Takže pouze pár obrázků zachycujících účast na jmenované akci a ocenění zde získané. Fotky pocházejí z objektivu Davesova fotoaparátu.

Nyní již vzhledem k nadcházející zimě bude Modrá opět uložena do

stodoly.

22.06.2009

Poté, co jsem letos na jaře Modrou uvedl do provozu ( fotky dávat nebudu, protože je to beztak každý rok stejný ) jsem se s ní párkrát svezl po blízkém i neblízkém okolí, ale jinak zvláštního využití zatím nedošla.

Uplynulý víkend jsem ji podrobil kontrole techn. stavu, důkladné očistě, promazal jsem přední nápravu a navoskoval jsem karoserii. No a dnes jsem s ní absolvoval pravidelnou techn. prohlídku na místní STK. Výsledek je vidět na přiložené fotce. Takže zas v r.2011.

03.12.2009

Takže na sklonku dalšího roku opět malá aktualizace.

S autem jsem se v uplynulém období již tradičně zúčastnil Hundertgangu v Poděbradech. Něco nám o tom zde napsal Max. Opět jsem získal nějaké ocenění a přibylo pár km na tachometru.

No a to hlavní - vzhledem k mizivé využitelnosti tohoto auta jsem pojal úmysl jej prodat někomu, kdo si jej užije více.

Pokračování příště....

↑ AKTUÁLNÍ DĚNÍ VŽDY NAHOŘE ↑

Na závěr několik poděkování:

  • Bordo za odkaz v diskuzi
  • RST za odvoz do Budějovic
  • Lucinka za střešní lišty
  • Medvěd za znáček na kapotu
  • Vašek za zapůjčení dílny a zvedáku
  • Štěpán za zrcátko
  • Láďa Ladič za spousty věcí.. :-)


Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 20554×, Komentářů: 98, Líbí se Autor: Petr
Petře, bude to znít blbě, když napíšu BLAHOPŘEJI, ale je dobře, že udělá novému majiteli radost a snad si jí skutečně užije víc než ty v poslední době, neboť jezdit ve dvou autech najednou prostě nejde...





To jenom já nemám to srdce poslat Smaragda z domu...
Souhlas s Dejvidem. Myslím, že pro nového majitele to bude krásné vozítko na "kochačku"
Ty fotky, jak odjíždí uplně člověka dojímaj 😀 Ale prodej chápu, novýmu majiteli bude dělat radost...
Ne, neměl jsem problémy s ničím. Libenský nebyl v práci 😉
A to jsi tentokrát ani neměl problémy s číslem motoru a výměnou kastle?
Já to suchý měl, páč jsem to otřel hadrem🙂 Netěsnost beru, ale ten zbytek...
No jo, víš jak, standardní protokolové závady starých škodovek 🙂


I když ta netěsnost není zas tak dalece od skutečnosti - úplně suchý to zespoda na převodovce není.
Petře koukám že máš vadnou převodku řízení🙂 A co koroze? Taky to máš sežraný jak já Pomněnku?😀
Ano, přesně tu sháním. Obyčejnou hliníkovou. Skoro novou. Tisíceré díky effendi. Podrobnosti dojednáme po telefonu.
Jestli chceš tu obyč hliníkovou mřížku na kilo, tak ti ji velice rád věnuju. Mám tu jednu téměř novou a nemám pro ni využití.
No halt musíš svým fanynkám na HG pro letošek vzkázat - letos holky nepečte buchty, neposílejte mi pouhé virtuální hlasy, ale koukejte se vytasit s pěknou mřížkou zadního čílka a pak se možná uvidí, jestli dostanete propustku do růžového tee-pee 😀DD
Jóóóóó Ládíku, mřížka... jen kdyby se naskytla nějaká ve stavu alespoň trochu důstojném, aby s ní bylo co nejméně práce a nadělala spoustu parády 😉





Ale pár drobností, které v nejbližších dnech na auto namontuju mám. Namátkou nové zadní lampy - kompletní, velmi zánovní nápis na př. čelo a možná ještě něco.





Takže zas bude důvod k aktualizaci 😀
Jo a Petře, ještě, prosim Tě, na tu mřížku zadního čela nezapomeň! Všiml jsem si, že už to auto raději ze zadu nefotíš a nebo ze zadnim čelem ve stínu, abychom si nevšimli, že tam ještě pořád nejni. Už jsem na ni utáhl i Matyho, zarytého antimřížáka, takže teď ještě Ty mi zbejváš v mančaftu. Já samozřejmě jsem pro úsporu váhy, ale Petře nikdy . . . nikdy na úkor lesku, i kdyby to mělo bejt z desítky nerezu 😀DD
Vyměň třeba volant. Najdem něco lesklejšího 😀DD


I když Ty tam máš ten dobovej včelkoplástevní čaloun, hmmmmm . . . 😀
No jo no, děkuju Láďo 😀 Taky co na tom pořád fotit, pořád je to auto a pořád je stejný .... modrý ... s kulatejma kolama ... Ale znáš to, neaktualizuješ, dostaneš se do ústraní zájmu ... 😉
Petře pořád pěkný, pořád se mi to neokoukalo ;oD
Musím říct,že s těma lištama to vypadá fakt skvěle.
Davide nevyhrožuj ;oD
Petře tak mě napadá, že jsem letos byl tvým celosezóním mitfárou, važ si toho za rok už se to opakovat nebude, noty klepaj na vrátka, na erku se taky pořád něco děje takže uvidíme O🙂
Blahopřeji Petře k obhájení vítězství v kategorii elegance na HG2007. Ono něco jinýho je zvítězit a druhá věc je vítězství zopakovat, obhájit. Takže upřímná gratulace!!!
Jo a ty bubny jsou ve skutečnosti šedivý, ale sluníčko a foťák maj jinej názor.
Stando, bubny nejsou brzdiče ... to je vyšší brzdová 🙂) Úplně jiný pravidla 😉
vzdycky jsem myslel, ze cerveny brzdice pomahaj pri brzdeni a auto s cervenyma brzdi lip. Sam mam bohuzel na eRku zluty 🙁





...ale o bile jsem nikdy neslysel...





🙂
upss, už je to dlouho co jsem to četl. Tak dík za osvětlení. Díkes.
jj. Eidy, jestli to není tím, že Ty málo čteš 😉


Zkus si ten článek přečíst celý. Je to tam zřetelně, ne jen mezi řádky, osvětleno ...
jak tak koukám na fotky tak jsem z toho jelen. Ty máš vpředu bubny??? Mi jaksi uniklo, že by kilárny měly někdy bubínky i vepředu.
Láďo, dlouhno schne ? Ááále, musíš vědět, čím a jak naředit 😉


Luci, lišty jsou fajnový, ale to nasazování. Půl hoďky jsem okolo toho jen chodil a přemýšlel, jak to zamačkat, abych je hned nepo ... ale zdařilo se.
Hmmm, těším se na ní =-)
Petre, parada🙂 a ty listy jsou mnamooozniiii 🙂
Petr: krásne auto, a nádherná farba, ktorá sa na neho zvlášť hodí, a ešte zvlášť na tento model🙂
Tak to je pěkné 😉


Hele ta syntetika přece dlouho schne, to už jsi mohl nasadit kola?
Dneska jsem naplnil takové to okřídlené rčení a vyjel jsem si s Modrou na náměstí do cukrárny na zmrzlinu 🙂)





Nevím čím to je, ale i ta pistáciová mi chutnala tak nějak líp 😀
Láďo, asi Tě zklamu, ale žádný specialitky tady nepoužívám. Oko pozorného čtenáře by jistě na první fotografii zachytilo důkaz.





To světle šedé na podbězích je prachobyčejná S 2001 tedy syntetika - odstín šeď pastelová za 92,- Káčé. Ony ty podběhy jsou namatlané čímsi, co se tváří jako plastizol a pře něj byla právě natřená syntetika, takže jsem zachoval stejnorodost materiálu 😉 Kdepak body a podobné vymoženosti moderního lakýrnictví. Vzhledem k tomu, o jak málo se počítadlo km u tohoto auta za rok otočí a v zimě vůbec ne, je to i celkem zbytečnost. To to raději každý rok zdvihnu, prohlídnu a přetřu...





A ten hevírek. Obyč. z baumaxu f stříbrný metle 🙂)
Krása ... k takovýmu autu se to hodí 🙂 o takovýchto podběhách taky uvažuji ...
Jo jo, je to klenot 😉





Apropo, čím to mastíš ty podběhy? Dajaké Boďi, či čo?





Jo a ten hever, co se na fotce tváří, že je tónován do barvy vozu je taky dobrej. Taky mám jeden ve stříbrno-zelený metle 😀DD
Já jen doplním Dandu. Ano je to tak. Právě s Gajdošem úzce spolupracuji. Stříháme pro něj polotovary na tyto lišty. Docela hodinářská práce. Udržet toleranci 3 desítky na dvoumetrovým střihu u 0,5 mm hliníkovýho plechu - žádná p...l 🙂)
Danda:díky 🙂
Jdou. Dodá p Gajdoš 721 606867. Umí i MBX, oktávku.
No ale abych se jako slušný člověk vrátil k tématu.... jdou sehnat lišty i na litr ?
Jerrome, repliky.


Láďo, u Tebe si žádný iluze nedělám .. 🙂)
Péťo a už jsi viděl nějakýho slušnýho bývalýho uraňáka 😀 já tedy néééé...a žádný kilo mi do baráku nesmí proto jsem hned do předu dal chladič abych ten tfujtajblovej předek na eRku nějak změnil...časem ještě litr ale kilo no Tfuj 🙂))
Jsem asi neslušnej člověk (nemám kilo), ale jen tak ze slušnosti a hlavně ze zvědavosti se zeptám, jestli ty lišty jsou repliky, nebo nějaký úloženky
😀 Ty jsi Láďo šel pracovat na finanční úřad nebo co, že si všimneš takových pí....n ? Je to fakt out, ale abych Tě uspokojil, jsou to prohlášení zaměstnanců ... 😉





Kdybys raději taky pořídil hundrta ( pamatuj na Výskova slova, že každej slušnej člověk má alespoň jednu hundrtku ) aby jsi si ty lišty mohl koupit také 🙂)
Je to sice kapku out Sáhibe, ale :O) ... doufám že to daňový přiznání který máš na stole řádně a hlavně jednoduše a bezproblémově vyplníš a i bez problémově odevzdáš v řádném termínu 😉
Teda leštěnkovatější leštěnka snad ani neexistuje... ten diplom za eleganci si myslím byl jasnej od začátku °😉
To RUSNAK: No, nevím, jestli bude tvoje škodovka podobná této modré... Co jsem četl v tvém (zatím) nezveřejněném článku a viděl na valstní oči o této modrometlízované krásavice, tak podobnost bude hodně vzdálená, ale třebas se mýlím... (kéž bych se skutečně mýlil)
no to je dobra skoda, moja bude vyzerat podobne az na nej vymenim blatnikt i celo...
Myyyslíííš??? 😀





Někdo se Vám asi pánové nahackroval do HG souborů 😀





No alespoň, že Vás tam ten někdo podepsal, taky tam mohl napsat sám sebe 😀
Jakoby tri horni byly z meho Olympusu?! 🙂
Byly mi do článku věnovány jedním nejmenovaným adminem z Ústí 🙂)