Petrova Modrá
CO JE NOVÉHO
6.10.2011
Poslední aktualizace:
Jelikož za dva roky od doby, kdy jsem pojmul úmysl auto prodat, se nic nezměnilo, a to ani co do úmyslu, tak do četnosti využívání auta, tak když se najednou objevil kupec ochotný dát za něj stanovenou cenu, uzavřeli jsme obchod. Tímto tedy ctěným p.t. návštěvníkům a čtenářům tohoto webu oznamuji, že Hundertka zvaná Modrá změnila svého majitele. Snad si ji užije více než já v poslední době a jednou na zážitky s ní bude vzpomínat stejně v dobrém, jako budu i já.
___________________________________________________________________________________
Vše začalo tím, že zhruba před dvěmi lety, kdy jsem svůj vozový park odlehčil o Betynu, což byla stodváca mizerných kvalit a rodinný favorit již pozbyl způsobilosti k provozu a já chutí vyvíjet úsilí k jejímu obnovení, zůstalo mi krom nějakých rozpracovaných poloaut jako jediné slušné auto eRko . To jsem samozřejmě ke každodennímu používání nechtěl a zatoužil jsem po luxusu čtyřdveřového vozu let sedmdesátých a opatřil si tuto stovku.
Jejímu kouzlu jsem naprosto propadl a každou jízdu s ní si neskutečně užíval. Při běžné údržbě a po generálce podvozku a brzd slouží i při svém nevalném vzhledu spolehlivě dosud. Tak začala moje záliba v těchto vozech.
Z kraje ledna tohoto roku se v diskuzi zde na stránkách objevil odkaz na inzerát nabízející modrou stovku ve slušném stavu. Po shlédnutí těch několika málo fotek jsem ihned zvedl telefon a zjistil na uvedeném kontaktu od majitele podrobnosti. Zhruba po hodině přemýšlení jsem mu zavolal znovu a plácli jsme si. Následovala domluva s Radkem RST, který byl ochoten mě pro ni do Českých Budějovic dovézt - díky za to - a následující den v sobotu jsme uháněli.
Po příjezdu jsem se dozvěděl podrobnosti a bylo mi hned jasné, že to je ono. Auto je po prvním majiteli, který si je koupil v r.1969. Byla to původně Š 1100 MB De Luxe. Po nehodě někdy v sedmdesátých letech vyměnil karoserii za typ Š 100 model 1970. Před třemi lety se rozhodl k celkové rekonstrukci z dílů, která za ta léta nastřádal. Takže je kompletně vyvařený skelet z nových dílů, repasované nápravy a brzdy, vpředu zůstala původní náprava z tisícovky s bubny, celý nový interiér, nové nárazníky, zadní světla a kvalitní lak. Bohužel motor byl zaměněn za údajně generálkovanou stopětku, ale kvality víc než mizerné, spojka na pokraji své životnosti, špatná převodovka a nějaké chybějící věci. Stav po koupi dokumentuje několik následujících fotek.
Brzy na to jsem opět na inzerát zakoupil generálkovaný eRkový motor starší převodovku a sháněl jsem různé drobnosti.
Poté jsem se do toho pustil. Motor a převodovka ven, na jejich místo jsem usadil převodovku jinou, zakoupený motor, dal jsem novou spojku, vystříkal dutiny a udělal dalších tisíc věcí... :-)
Jako třešničku jsem auto osadil opískovanými a nalakovanými disky obuté do pneumatik 165 / 70 / 14 a přikrášlené novými poklicemi a hliníkovými mezikružími. Rovněž jsem doplnil některé chybějící věci, jako střešní lišty, pravé zrcátko, znak na zadní kapotě atd....
Na závěr podotýkám, že nejsem nijak ortodoxní veteránista originalista, tudíž mne veškeré výrazné odchylky od originálního stavu, které na tom voze jsou, na rozdíl možná od jiných, nechávají naprosto chladným, včetně té metalízy a nehodlám s tím vůbec nic dělat. Nemluvě o tom, že zde o žádné originalitě vzhledem k tomu, že původně to byl jiný typ vozu, ani nelze uvažovat.
11.07.2006
V uplynulém období jsem pořídil a namontoval nové tlumiče. Včera jsem s autem úspěšně absolvoval STK, uzavřel povinné ručení a přepsal jej na sebe. Obdržel jsem nové registrační značky, ale nějak mi k tomu autu vzhledem nesedí.. :-( No co nadělám. Být to musí.
Také jsem nainstaloval zadní vyklápěcí trojúhelníková okénka, interiér a podlahu kufru vybavil novým kobercem a na volant navlékl nikdy nepoužitý potah, který jsem objevil v původním balení z roku 1973.
Na pravém blatníku se mi objevila první část tak zoufale hledaných šipek. A dnes večer bych se měl stát díky Dejvidovi z Jíčína majitelem i ostatních chybějících součástí této parády na přídi vozu.
13.07.2006
Dejvid z Jíčína nezklamal a šipky s terčíkem pro mne opravdu měl. Hned druhý den jsem je nedočkavě nainstaloval. Můžete chválit, kritizovat, jak je libo.
9.8.2006
Ve dnech 4.- 6.8.2006 jsem se s autem zúčastnil již tradiční akce s názvem Hundertgang v Poděbradech. Více o akci zde Byla to pro ni vlastně srazová premiéra.
V několika soutěžních disciplínách, které byly součástí srazu se podařilo získat i pár ocenění.
14.02.2007
Celkem nic zásadního se neděje, modrá je zazimovaná v jedné stodole ve společnosti několika dalších aut a několika opravdových vyvoněných veteránů. Její čas zase přijde až na jaře. Ale já nespím a dnes jsem jí opatřil funglnové střešní hliníkové lišty.
14.04.2007
Před týdnem jsem Modrou exhumoval ze stodoly. Odstranil nánosy prachu a provedl standartní provozní údržbu společně s prověřením všech funkcí vozu. Nutno podoktnout, že kromě zatuhlého pedálu plynu jsem na nic zásadního nepřišel.
Dnes, využívaje teplého počasí, donutil jsem se k něco málo práce na autě. Vymyl jsem důkladně podběhy wapkou, abych nakonec zjistil, že jsou stejně absolutně netknuté. No co, aspoň jsem je opatřil novým nátěrem. A nějak se mi pod štětec přimotaly i bubny ... zadní jsem nějak zapomněl nafotit, ale namatlal jsem je taky
Pak jsem na střešní okapničky nainstaloval ty krásné nové lišty
Taky jsem se pokochal těmi žlutými mlhovkami, co jsem před rokem na auto namontoval a řekl jsem si, že by nebylo od věci, kdyby taky svítily :-) Konečně jsem je i zapojil
No a na závěr jedna tématická v přítmí
20.10.2007
Takže po čase opět nějaké informace.
S autem jsem se zúčastnil srazu škodovek v Běšinech u Klatov s názvem "Jaro 2007 aneb Jarní tání zlepší sání". Na tento sraz jezdím pravidelně již od roku 2003, avšak eRkem , s kterým se víceméně úspěšně zúčastňuji závodů pořádaných na těchto akcích. Nyní jsem učinil vyjímku a jel jsem s Modrou a to jen na kukačku, protože to není auto na žádné závodění. Budila zaslouženě obdivné pohledy návštěvníků ...:-)
Dále jsem již skoro tradičně navštívil Hundertgang2007 ve dnech 27. - 29.7.2007. O kvalitách akce netřeba mluvit. Jako vždy to bylo naprosto skvělé a s radostí jsem opět potkal známé tváře.
V soutěžích jsem již podruhé obsadil první místo v eleganci v kategorii Š 100, Š 110 a v rychlostní zkoušce vzhledem k motoru, kterým to poháním, v kategorii Š 110 R, 3. místo.
Jako odměnu za podané výkony jsem Modré pořídil nová zadní světla.
Jinak se nic zvláštního neudálo a auto je občas za hezkého počasí používáno k radostným a poklidným vyjížďkám po vlastech českých. Nyní již nastává doba, kdy bude opět uložena na zimu do vzdušné a suché stodoly ke společnosti dalších leštěnek.
18.06.2008
Zimní spánek se nám malinko protáhnul, nicméně dnes jsem se konečně dokopal k tomu, abych si pro Modrou došel a probudil ji. Start se povedl na první otočení startéru a i vše ostatní je v nejlepším pořádku. Příští měsíc nás čeká pár kosmetických úprav, pak STK a poté již jen vstříc radostem sezónního ježdění. Dost plkání, pár obrázků pro ty, co jsou líní číst.
09.11.2008
Letos jsem si Modré moc neužil a kromě několika občasných vyjížděk jen tak pro radost jsem s ní navštívil pouze jeden sraz, a to Hundertgang 2008 v Poděbradech. O akci nám napsal velmi barvitě Čapoun
Ani, co se týče stavu auta, nedošlo k žádným změnám. Takže pouze pár obrázků zachycujících účast na jmenované akci a ocenění zde získané. Fotky pocházejí z objektivu Davesova fotoaparátu.
Nyní již vzhledem k nadcházející zimě bude Modrá opět uložena do
stodoly.
22.06.2009
Poté, co jsem letos na jaře Modrou uvedl do provozu ( fotky dávat nebudu, protože je to beztak každý rok stejný ) jsem se s ní párkrát svezl po blízkém i neblízkém okolí, ale jinak zvláštního využití zatím nedošla.
Uplynulý víkend jsem ji podrobil kontrole techn. stavu, důkladné očistě, promazal jsem přední nápravu a navoskoval jsem karoserii. No a dnes jsem s ní absolvoval pravidelnou techn. prohlídku na místní STK. Výsledek je vidět na přiložené fotce. Takže zas v r.2011.
03.12.2009
Takže na sklonku dalšího roku opět malá aktualizace.
S autem jsem se v uplynulém období již tradičně zúčastnil Hundertgangu v Poděbradech. Něco nám o tom zde napsal Max. Opět jsem získal nějaké ocenění a přibylo pár km na tachometru.
No a to hlavní - vzhledem k mizivé využitelnosti tohoto auta jsem pojal úmysl jej prodat někomu, kdo si jej užije více.
Pokračování příště....
↑ AKTUÁLNÍ DĚNÍ VŽDY NAHOŘE ↑
Na závěr několik poděkování:
- Bordo za odkaz v diskuzi
- RST za odvoz do Budějovic
- Lucinka za střešní lišty
- Medvěd za znáček na kapotu
- Vašek za zapůjčení dílny a zvedáku
- Štěpán za zrcátko
- Láďa Ladič za spousty věcí.. :-)
6. říjen 2011
6. říjen 2011
22. červen 2009
22. červen 2009
22. červen 2009
22. červen 2009
22. červen 2009
20. červen 2008
20. červen 2008
20. červen 2008
20. červen 2008
20. červen 2008
19. červen 2008
19. červen 2008
19. červen 2008
3. květen 2008
20. říjen 2007
20. říjen 2007
2. srpen 2007
16. duben 2007
16. duben 2007
16. duben 2007
16. duben 2007
16. duben 2007
15. duben 2007
15. duben 2007
15. duben 2007
15. duben 2007
15. duben 2007
15. duben 2007
15. duben 2007
15. duben 2007
15. duben 2007
15. duben 2007
15. únor 2007
15. únor 2007
15. únor 2007
15. únor 2007
15. únor 2007
15. únor 2007
15. únor 2007
15. únor 2007
15. únor 2007
14. únor 2007
2. říjen 2006
2. říjen 2006
10. srpen 2006
10. srpen 2006
10. srpen 2006
7. říjen 2011